Kuinka usein pesette ikkunat ja mihin aikaan vuodesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yööök
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yööök

Vieras
Olen siirtänyt ikkunoiden pesua niin pitkään, et huhhuh... Ajattelin, et jos hommais siivousfirmasta apua tuohon työhön, et sais kaikki ikkunat pestyä. Kuinkahan tyyristä hommaa se on, onko kellään kokemusta?

Mutta siis kysymykseen, kuinka usein pesette ikkunat ja onko teillä joku tietty vuodenaika milloin se tapahtuu? :D

Niin ja saa antaa vaikka vinkkejäkin, miten hommasta saisi edes siedettävää, jos innostuisin pesemään ruudut!

Se on mulle yhtä tuskaa, mutta kerran vuodessa yritän pestä. Viime joulun alla anoppi onneksi pesi kaikki (varman katteli että ei tuo miniä saa sitä aikaiseksi), mutta nyt ajattelin pestä syksyllä siinä vaiheessa, kun ötököitä ei enää lentele ikkunasta.

... jos nyt edes kahden vuoden välein saisin kaikki pestyä niin iloinen olisin. Toki keittiön ja ruokasalin ikkunoita hieman useammin, jopa kolme kertaa vuodessa mutta muista en ota stressiä. Sit pesen kun alkaa ottaan päähän;)

3-4 krt vuodessa, joitakin ikkunoita jopa useammin.
Olen kova vaihtamaan verhoja ja tekstiilejä, joten ainakin keittiön ja ruokailuhuoneen ikkunat tulee pestyä 5-6krt vuodessa.

Eilen juuri pesin ikkunat. Ja niitä riittää vähintäänkin kotitarpeiksi. Pelkästään olohuoneen ikkuna on 8m x 2m jaettuna metrin levyisiin ruutuihin, huoh... Jos sitten alkutalvesta taas.

[QUOTE="Piipi";28785182]Keväällä ja syksyllä tulee pestyä. Mullakin on Kärcherin ikkunanpesin, jolla homma hoituu kätevästi.[/QUOTE]

Onko se joku painepesurin tapainen? Miten pokat kestää sitä?

Itse pesen perinteisesti käsin, hyvä jos kerran vuodessa. Keväisin yritän pestä, sisäpuolelta toki tarvittaessa pyyhitään sormenjälkiä. Tän nykyisen kämpän ikkunoissa on se hyvä puoli, ettei ne aukea ollenkaan, joten on vaan 2 puolta pestävänä, kun edellisissä asunnoissa on ollut 4 joka ikkunassa. ;)

Yhteistyössä