Kuinka usein teidän jo kouluikäiset lapset käyvät yökylässä isovanhemmillaan tai muuten viettävät aikaa heidän kanssaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kysyn"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kysyn"

Vieras
Meillä käyvät 9v ja 11v tytöt yöylässä n. 4 yötä vuodessa. kerran kesässä käyvät huvipuistossa isovanhempien kanssa, siinä samalla ovat yhden yön. Isovanhemmat ovat hyväkuntoisia ja asuvat 15 minuutin ajon päässä. Mutta jo se 4 yötä vuodessa on kauhean raskasta. itse kaipaisin enemmänkin apua heiltä kun opiskelen ja käyn työssä smalla. Mies työssä myös. Anoppi kyllä esittää lapsille silloin harvoin kun näkee kovin rakastavaa isovanhempaa, mutta kyllähän lapset on vieraantuneet heistä jo. Ja jos joku kysyy että miksi emme kyläile heillä niin siksi koska emme ehdi töiden takia ja meille he raahautuvat ehkä joskus ja jouluna.

Käyvät itse mielellään yökylässä isovanhemmilla ainakin kerran kuussa. Lapset siis suunnilleen samanikäiset kuin aapeellä. Kun olen itse joskus toivottavasti mummi niin mielelläni otan vaikka kerran viikossa lapsia yöksi:)

7,9 ja 16 v ei kertaakaan äy yökylässä joskus isovanhemmat käy meillä mutta ei heistähoitajiksi ole.
Minusta isovanhempiea ei mitata paremmuudessa sillä kuka hotaa useammin hyvin meillä nuo silti tuntee isovanhempansa <3

Kaiken huippu on, että anoppi kehtaa soitella mulle mökkireissultaan (ovat siis käytännössä joka viikonloppu mökillä toukokuusta syyskuuhun ja lapsia ei tietenkään voi silloin ottaa) että kylläpä täällä on ihanaa, juuri tuossa kävin saunassa ja katselen auringonlaskua. :D Ja minä olen juuri tullut suunnilleen töistä kotiin ja laitan lapsille ruokaa ja pahimmassa tapauksessa teen koulutehtäviä toisella kädellä. Itse anoppi on hoidattanut kaksi lastaan isovanhemmilla niin että olleet siellä jatkuvasti hoidossa. Eipä tarvitse ihmetellä kun lapsenlapset eivät ole kauhean kiinnostuneita isovanhemmistaan kun se muutama yökyläkerta vuodessakin on sellaista pakkopullaa että taidan tyyytä siihen että lapset eivät enää mene sinne lainkaan.

[QUOTE="harmaana";29418373]7,9 ja 16 v ei kertaakaan käy yökylässä joskus isovanhemmat käy meillä mutta ei heistä hoitajiksi ole.
Minusta isovanhempia ei mitata paremmuudessa sillä kuka hotaa useammin hyvin meillä nuo silti tuntee isovanhempansa <3[/QUOTE]

Mitään tolkkua saa just otin särkylääkkeen kiitos mikreeni

Nykyään ehkä hiukan useammin, aikaisemmin vähemmän kuin tuo 4 kertaa vuodessa. En ole koskaan ajatellut, että mikään isovanhemmuuden rakkauden mittari olisi se miten paljon he lapsia pitävät yökylässä. Nykyään, kun lapset on eskarissa ja ekalla, en edes kaipaa sitä apua niin paljon kuin lapsien ollessa pienempiä, en nyt varsinkaan niitä yökyläilyjä. Johan noiden kanssa on niin helppoa.

Meillä ei tuosta noin vain onnistu yökyläilyt isovanhemmille, välimatkaa on liki 800km. Käymme pari kertaa vuodessa lomailemassa siellä ja silloin saattaa olla muutama yö, että lapset nukkuvat isovanhempien huomassa.

Meillä käydään toisilla isovanhemmilla noin 1-2 kertaa vuodessa. 4-5 tunnin ajomatkan päässä asuvat. Silloin yleensä ollaan koko perhe siellä parista päivästä viikkoon, riippuen ajankohdasta.

Toisilla käydään ehkä noin 2-6kk välein parin tunnin ajan kahvittelemassa. Asuvat reilu tunnin ajomatkan päässä.

Molemmat isovanhemmat ovat jo todella iäkkäitä. Kerran olisivat lapset jääneet yöksi lähempänä asuville isovanhemmille, mutta niillä tuli niin kova koti-ikävä, että täytyi hakea illalla pois... :D

Ei ole kouluikäinen, vaan 5-vuotias, ja miltei joka viikko on isovanhemmillaan tai tädeillään yökylässä. Minä ja mies molemmat opiskellaan ja käydään töissä, näillä järjestelyillä ollaan vältetty ettei lasta ole tarvinnut laittaa vuoropäiväkotiin.

Ensi perjantaina menee yökylään, koska mennään miehen kanssa keikalle, viime humputtelureissu olikin heinäkuussa :)

Alkuperäinen kirjoittaja kyssäri;29418387:
Lliian nuoria vanhempia? Miksi olette hankkineet lapsia kun muut ne joutuvat hoitamaan?

Ethän sie osaa lukea. Ne lapset on muutaman yön vuodessa mummolassa.

Kaikki ei pidä lapsista. Ei semmoisetkaan, joilla on lapsia. Appivanhempasi taitavat kuulua tähän kastiin: lapsia on tehty, koska niin kuuluu tehdä, mutta oikeasti niistä ei tykätä.

Minusta isovanhempien vastuun pitäisi jatkua myös sukupolven yli. Miksi tehdä lapsia, jos ainoa tarkoitus on vaan kasvattaa ne aikuisiksi ja olla sitten kuin ei olisi lapsia ikinä ollutkaan?

[QUOTE="wieras";29418883]Meillä käydään toisilla isovanhemmilla noin 1-2 kertaa vuodessa. 4-5 tunnin ajomatkan päässä asuvat. Silloin yleensä ollaan koko perhe siellä parista päivästä viikkoon, riippuen ajankohdasta.

Toisilla käydään ehkä noin 2-6kk välein parin tunnin ajan kahvittelemassa. Asuvat reilu tunnin ajomatkan päässä.

Molemmat isovanhemmat ovat jo todella iäkkäitä. Kerran olisivat lapset jääneet yöksi lähempänä asuville isovanhemmille, mutta niillä tuli niin kova koti-ikävä, että täytyi hakea illalla pois... :D[/QUOTE]

Siis ihan oikeasti ajoitte tunnin suuntaansa hakemaan lapsia, joilla oli vähän koti-ikävä? Curling curling....

Mun vanhemmilla n. kerran vuodessa (1yö) ja miehen vanhemmilla ei lainkaan.
Asia oli jo tiedossa ennen lasten syntymää, ei osannut edes olettaa muuta eli hyvin on asennoitu.

Meillä kaksi hyvin vilkasta lasta. Hyvin ymmärrän, että isovanhemmat eivät jaksa heitä molempia yökylässä pitää. Vauvoina ovat olleet yökylässä enemmän ja paljon päiväkyläilyjä ja esim. kuskailuapuja saamme. Nyttemmin lähinnä joskus jaettu lapset eri paikkoihin, jos yökylätarvetta on ollut. Nyt isompi koulussa, ja isovanhemmat alkaneet vihjailla molemmilta suunnilta, että silloin tällöin lapset olisivat tervetulleita yökyläänkin keskenään ja arvelipa mummo jaksavansa huolehtia koululaisesta (pienempi olisi silloin päivähoidossa) kesälomalla vaikka kokonaisen viikonkin ;-) Varmaan jatkossa tulevat yökyläilemään muutamia öitä vuodessa molemmissa mummoloissa.

[QUOTE="vvv";29418895]

Minusta isovanhempien vastuun pitäisi jatkua myös sukupolven yli. Miksi tehdä lapsia, jos ainoa tarkoitus on vaan kasvattaa ne aikuisiksi ja olla sitten kuin ei olisi lapsia ikinä ollutkaan?[/QUOTE]

Juu ja jotkut ihan vastuuttomasti silti väsyy ja vanhenee. On se yks perkele.

Yhteistyössä