Kuinka usein vaihdatte..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hip
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Parin viikon välein... ellei nyt jotain "sotkua" synny jostain syystä... heh ;) . Helteillä viikonkin välein. Lapsille ehkä kolmen viikon välein, kun käyttävätkin vain "puolisänkyä". Kuopuksella aina joskus tulee pissaa sänkyyn (vaippa falskannut) ja silloin tietenkin petarikin menee pesuun. Muovitettu frotee on siis petarin ja patjan välissä.

Mua rassaa liinavaatteiden vaihto. Vauvoilta olen vaihtanut lakanat ja pussilakanat noin viikon kahden välein, tyynyliinat aina kun on tarvis. Mutta meiltä aikuisilta ja nyt vähän isommilta lapsilta, niin menee yleensä kyllä lähemmäs se kuukausi, joskus ehkä ylikin, ennen kuin vaihdan.

Lakanat ja tyynyliinat parin-kolmen viikon välein, en ole pitänyt kirjaa ja riippuu siitäkin, paljonko ollaan oltu mummolassa tai muualla nukkumassa, ja pussilakanan joka- tai joka toisella vaihtokerralla. En kyllä millään jaksais joka viikko vaihtaa, pestä ja kuivattaa ja vielä vetää niitä lakanoita. Ihanahan puhtaissa lakanoissa olis nukkua joka viikko, mutta olen priorisoinut näin.

kahden viikon välein....luulin että vaihdan usein...mutta voishan tuota vaihtaa useimminkin näköjään? Tykkään nukkua puhtaissa lakanoissa, mutta tosi on että jos kokajan vaihtelee niin saa se pyykkikone laulaa ihan urakalla.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.02.2006 klo 22:40 cukkis kirjoitti:
kahden viikon välein....luulin että vaihdan usein...mutta voishan tuota vaihtaa useimminkin näköjään? Tykkään nukkua puhtaissa lakanoissa, mutta tosi on että jos kokajan vaihtelee niin saa se pyykkikone laulaa ihan urakalla.

Jep. Varsinkin kun meilläkin on kuusi sänkyä, johon ne lakanat on vaihdettava... :whistle: Kyllä noin kerta kuussa saa riittää, toki tarvittaessa useamminkin.

Meillä lakanat vaihdetaan joka toinen viikko.Ja siihen osallistuu koko perhe. Meitä on kuusi eli lapsia neljä ja olemme päättäneet että lapsien on hyvä opetella elämää varten osallistumaan arkeen. Lisäksi se on kaikille juhlaa kun on puhtaat lakanat minne saunan jälkeen kömpii.Vaikkakin kyllähän sitä pyykkiä piisaa muutenkin ja silitettävää. Silitän kaikki liinavaatteet kun mankeli sanoi itsensä irti jo vuosia sitten.En onnelsi ole ainoa silitys innokas myös meillä mies osallistuu =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.02.2006 klo 10:18 Marakatti kirjoitti:
sillon ku siltä tuntuu.... ei mulla oo mitään aikaväliä niille.Joksus useemmin ja joskus harvemmin

Pääasiassa yritän kerran kuussa, talvella on ihanaa tuulettaa pakkasessa...tuntuu kuin puhtaisiin lakanoihin hyppäisi. Kesällä tulee vaihdettua useammin.

Yhteistyössä