Kuinka usein vanhempanne ostavat vaatetta lapsillenne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

v

Vieras
Tuli vaan mieleen, kun äitini tuossa päivällä soitti ja kysyi, onko mitään tarvetta vaatteelle.. Oli lähdösssä ostoksille ja aikoi samalla katsella kevätuutuuksia pojalle ja tulevalle vauvalle.
Ja täytyy myöntää, että aika paljon hän sitten ostaakin vaatteita..

hän ostaa kyllä toosi paljon vaatetta, välillä aina soittaakin jumbosta että "täällä jesper juniorissa on puolihintapäivät, reimatecin ja ticketin puvut, oisko 134 niistä sopiva?" Ulkovaatteet tulee aina häneltä.

Mun vanhempani ostavat aika usein ja pyytämättä. Appivanhempani eivät osta. Joskus kuulin kun sanoi ohimennen naapurille että ostaisi jos tietäisi lasten koot.. No, kysymällähän sen mun mielestä selviäisi. Lapsilla kun taipumus kasvaa ja jouluna ilmoitetut koot eivät menekään enää keväällä. Ja musta se että ilmoittaisin lasten koot säännöllisin väliajoin kysymättä kuulostaisi siltä että pyytäisin ostamaan vaatetta, mikä ei ole tarkoitus, joten en sitä tee. Liekö sitten olen hankala tai jotain..

Ei käytännössä ikinä.

Mun äiti on ostanut kirppareilta aika paljon käytettyä ja vääränkokoista vaatetta. Toivoisin että ostais edes joskus jonkun uuden, sopivan kokoisen vaatteen. Toivoa vissiin saa...

Matkatuliaisina t-paidat n. kerran vuoteen. Joululahjaksi on tullut sukkia, pikkuhousuja ja yöpukuja. Uusin äitini villitys on m&i kotikutsut ja niistä on n. kerran vuoteen vaate/muksu tullut. Sitten ihan joskus jollekin jotakin on saattanut tuoda. Miehen vanhemmat ei muistaakseni koskaan ole vaatteita ostaneet, mutta nyt oli anoppini kirpparilta löytänyt pojille jotain (housuja, verkkatakkia) ja kiitollisena otan ne vastaan ja toivon, että pojille kelpaa/on sopivaa kokoa.

Anoppi ostelee järkyttävästi.. Toisaalta onhan se kivaa kun maksaahan ne vaatteet jonkin verran, mutta eniten ärsyttää ettei hän koskaan kysy minkälaista ja minkä kokoista. Nyt osti pojalle 86cm Reiman vk-haalarin, vaikka vanha mahtuu vielä eikä tuolle koolle kyllä tule käyttöä. Laput ja kaikki oli jo repinyt irti, mutta saa kyllä palauttaa. Jotkut vaatteista taas on niin rumia etten halua niitä pukea lapseni päälle, tiedän olevani hieman pinnallinen ja harmittaa kun tuntuu että täytyy velvollisuuden tunteesta pitää niitä vaatteita lapsilla, koska toinen on ne ostanut.. :ashamed:

Ei koskaan. Tai no joskus jotain joulu- tai synttärilahjaa, mutta ei muuten. Äitini ei varsinkaan arvosta mitään ja hänen mielestään kengätkin voi ostaa kirpparilta, koska lasten jalat kasvaa niin nopeasti. Kosteussuojatut ulkoilupuvut on äitini mielestä pelkkä vitsi.

Itse kyllä ostan kirpparilta ja huutonetistä paljon, mutta arvosta kyllä laatua kengissä ja ulkovaatteissa ja ne ostan uutena. Joskus jotain kenkiä käytettynä, esim. juhlakenkiä tai jos muuten on vähän käytetyt.

Ei kovin usein. Joskus kun ollaan äitini kanssa yhdessä kirppiksellä niin hän saattaa ostaa jotain sellaista jota mä katselen mutta pidän liian kalliina. Miehen vanhemmat osti juuri muksuille keväthousut, mutta ei tuo heidänkään ostaminen kovin säännöllistä ole, lähinnä iloinen yllätys. Miehen mummo lähetti jokin aika sitten lapsille parit vaatteet jotka olivat kaikki liian pientä kokoa... Se oli harmi! Nekin olisivat olleet kovin tervetulleita, mutten oikein ymmärrä miksei sitten voi soittaa ja kysyä lasten kokoja. Meidän muksut kun ovat ikäisiää pidempiä.

Mutta siis vastauksena kysymykseen; ei mitenkään säännöllisesti mutta silloin tällöin. Jouluna saatiin iso kasa. =)

Oma äiti ostaa yleensä (tai antaa siis rahat niihin mitä olen itse katsonut ensin ) lasten välikausi ja talvivaatteet sekä kengät, siis ne ulkoilukäyttöön tulevat puvut ja kengät. Lisäksi ostaa jonkin verran muita vaatteita ja tuo tuliasiksi myös matkoilta aika usein jotain parempia vaatteita.
Muut isovanhemmat eivät ostele vaatteita. Mutta oma siskoni on lapseton ja kantaa minun lapsilleni kaikki ihanuudet! =)

Yhteistyössä