kuinka vanha teillä osaa itse hoitaa kakan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvoja?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neuvoja?

Vieras
onko viisivuotias jo tarpeeksi iso että osaa itse käydä potalla ja pyyhkiä pyllyn ja pestä kädet.
vai käykö teillä pöntöllä jo?

kun olen yrittänyt monet kerrat opettaa 5 vuotiasta käymään itse potalla tai pöntöllä ja pyyhkiä itse ja pestä kädet mutta ei.
Aina menee potalle ja huutaa sitten että kakka tuli,tulkaa pyyhkii.

Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Täh, käykö teidän 5v vielä potalla?! Meillä on käyny jo vuosia pöntöllä ja tänä vuonna oppi pyyhkimään itse. On siis -04 syntynyt.

no joo..on aina käynny potalla kun ei suostu pöntölle millään :(
Vaikka oon yrittäny mitä niin ei vaan käy pöntölle.

Alkuperäinen kirjoittaja neuvoja?:
Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Täh, käykö teidän 5v vielä potalla?! Meillä on käyny jo vuosia pöntöllä ja tänä vuonna oppi pyyhkimään itse. On siis -04 syntynyt.

no joo..on aina käynny potalla kun ei suostu pöntölle millään :(
Vaikka oon yrittäny mitä niin ei vaan käy pöntölle.

Vie potta kokonaan pois niin luulis pöntölle menevät. Ja kunnon pienennin mukaan pönttöön.

3veekin käy useimmiten pöntöllä....mut noi isomat tuossa eskarivuotta edeltävänä kesänä viim. ovat opetelleet pyyhkimään niin, ettei "tarkistusta" enää kaipaa!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
3veekin käy useimmiten pöntöllä....mut noi isomat tuossa eskarivuotta edeltävänä kesänä viim. ovat opetelleet pyyhkimään niin, ettei "tarkistusta" enää kaipaa!

meillä aina jää jos itse pyyhkii niin kunnon kakkajäljet pyllyyn.oon usein joutunu pyllypyyhkeillä pyyhkii sen pepun et tulee puhtaaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

meillä aina jää jos itse pyyhkii niin kunnon kakkajäljet pyllyyn.oon usein joutunu pyllypyyhkeillä pyyhkii sen pepun et tulee puhtaaksi.

jos nyt sattuu joskus itse pyyhkii,useimmiten ei.

mun mielestä 2vuotiaana pitäisi oppia pöntölle ja eskarina osata pyyhkiä kunnolla. ilman apua.
Meillä 1v9kk opiinut pöntölle ja nyt on 4v enkä oikein luota kakan pyyhintä taitoon ja siksi tarkistan.

Meillä 4v tyttö haluaa kovasti suoriutua itsenäisesti vessareissuista mutta kakkarantuja jää tosi usein ja alushousut on sitten kakassa. Ollaan yritetty yhdessä harjoitella pyyhkimistä mutta ilmeisesti tyttö pyyhkii liian korkealta eli ei osu aina kakkaan asti ja luulee siksi pyllyn olevan jo pyyhitty.

meillä ei käy koskaan tarhassa kakalla..säästää aina kotiin.

Vastaava tapaus meilläkin. Ongelma oli, että hoitajat ei kuule, kun huutaa pyyhkimään, joten siitä syystä ei käy kakalla tarhassa. Ratkaisuna juttelu lapsen kanssa (pitää kertoa tädeille, että tietäävät tulla odottamaan) ja tätien kanssa (sillä menee 2 sekuntia, eli saa lähteä saman tien perään, kun on vessaan menosssa).

5½ v käy pöntöllä (on käynyt vuosikausia) ja pyyhkii useimmiten itse, joskus mä tarkistan :D

3½ v ei myöskään oo käynyt potalla enää ainakaan vuoteen, pyyhkii joskus itse ja joskus minä pyyhin.

Käsienpesun molemmat hoitavat itsenäisesti, mä tosin kyylään vieressä aika usein (pöpökammo).

Yhteistyössä