Kuinka vanhana on teidän lapset erottaneet tytöt ja pojat toisistaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja d u m b o
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

d u m b o

Aktiivinen jäsen
14.09.2005
4 939
0
36
Meidän jo syksyllä 5v täyttävä on nyt vasta huomannut, että on tyttöjä ja poikia, miehiä ja naisia. Kovasti ollaan pohdittu eri-ihmisiä kumpaa sukupuolta he ovat. Mutta esim. ei millään uskonut mummin olevan nainen :/ Taatan tietää kyllä olevan mies, kun saunassa on huomannut tällä pippelin olevan.

Mistä lapset oppivat tunnistamaan vaatteet päällä olevasta sukupuolen? Kaikki käyttävät nykyään housuja ja tukat on melkein useamminkin pojilla pitkät kuin tytöillä... naisilla on tietty tissit, mutta ei kaikki imetäkkään :/

Alkuperäinen kirjoittaja :
kyl mun 1v 3kk osaa jo sanoo tyttö, poika, täti, setä..

Ei se, että osaa nimetä tdin, sedän pojan... ole mitään taetta, että erottaa sukupuolen. Ei 1v3kk sitä vielä osaa erottaa.

Meillä poika reilu 2v ja nyt jollain tapaa on alkanut erottamaan sukupuolet. Mutta kyllä se selkenee vatsa 3v jälkeen kunnolla. Kyllä 5v erottaa sukupuolet.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja :
kyl mun 1v 3kk osaa jo sanoo tyttö, poika, täti, setä..

Ei se, että osaa nimetä tdin, sedän pojan... ole mitään taetta, että erottaa sukupuolen. Ei 1v3kk sitä vielä osaa erottaa.

Meillä poika reilu 2v ja nyt jollain tapaa on alkanut erottamaan sukupuolet. Mutta kyllä se selkenee vatsa 3v jälkeen kunnolla. Kyllä 5v erottaa sukupuolet.
no kas kun menee aina oikein, kun sanoo..niin ja tään sanavarastoon kuuluu myös "vauva".Ai joo,joskus erehtyy sanomaan jotain pitkätukkasta, meikattua miestä tädiks.

Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:
Meidän jo syksyllä 5v täyttävä on nyt vasta huomannut, että on tyttöjä ja poikia, miehiä ja naisia. Kovasti ollaan pohdittu eri-ihmisiä kumpaa sukupuolta he ovat. Mutta esim. ei millään uskonut mummin olevan nainen :/ Taatan tietää kyllä olevan mies, kun saunassa on huomannut tällä pippelin olevan.

Mistä lapset oppivat tunnistamaan vaatteet päällä olevasta sukupuolen? Kaikki käyttävät nykyään housuja ja tukat on melkein useamminkin pojilla pitkät kuin tytöillä... naisilla on tietty tissit, mutta ei kaikki imetäkkään :/

juu, tuo 2,5veellä on juuri tää kuuma aihe, miettii kaikista ovatko tyttöjä vai poikia, vai miehiä vai naisia =) ja tietää, että mummo on nainen, ukki on mies, ja lapsistakin sen erottaa =) enkä todellakaan osaa sanoa, miksi näin, että mistä hän sen erottaa :D pitääkin kysyä seuraavalla kerralla =)

Meidän 2,5 vuotiaalla on käytössä sanat tyttö, poika, täti ja setä. Miehistä ja naisista ei olla sen kummemmin edes puhuttu. Se kyllä mun mielestä erottaa sukupuolet aika hyvin. Joskus menee tädit ja tytöt sekaisin -mutta siitä vaan saa vanhemmilta naisilta irtopisteitä :D

*muoks -ja tietysti sanat mummo ja pappa, meinasvat tärkeimmät unohtua :)

meillä ei vielä 3vuotias.kyllä se osaa kaikki sanat totta kai sanoa mutta välillä kyllä tyttö on poika ja toisinpäin..ja hirmu usein tädit on setiä.Uskon kyllä että omalla tavallaan erottavat kummasta on kyse mutta sanat menevät sekaisin.

No en oo kyselly noilta että tiedättekös nyt mitä eroa on tytöillä ja pojilla. Kai ne tietää :snotty:
Niin ja täytyy lisätä että ei nykyään aina ittekkään erota kuka on tyttö ja kuka poika :D :whistle:

Meidän 2,5v tyttö on nyt ruennut erottelemaa sukuelinten puolesta että kuka on tyttö ja kuka poika. Hän on itse tyttö kun hänellä on kaksi pyllyä (=häpyhuulet) ja äiti on kanssa tyttö kun on kaksi pyllyä. Isi on poika kun isillä on iso pitkä pylly (=kikkeli) ja juhannuksena kun kävi poikapuolisen serkkunsa kanssa saunassa niin illalla tuumasi minulle että sekin on poika kun sillä oli pieni pitkä pylly. Ulkonäön perusteella saataa joskus sanoa pitkätukkaista miestä tädiksi, mutta muuten kyllä pojat ja tytöt toisistaan erottaa.

Kiitos kaikille vastanneille :flower: Meidän poika on puheviiveinen ja muutenkin on kehitysviivettä sillä satakkeella. Siksi musta oli kiva tietää, että miten on yleensä.

Jännä olisi vielä tietää, et mikä on se millä lapset erotta tytöt pojista. Näkyykö ero vaatteissa, tukassa, vilkkaudessa...

Meillä poika ei vielä värejä osaa nimetä, joten "tyttöjen ja poikien" värien eroakaan ei ehkä havannoi, monella pojalla on nykyään pitkät tukat ja vilkkaitakin tyttöjä tällä kylälläkin on. Niin ja poika olisi valmis pukeutumaan mekkoon tietämättä, että se on tyttöjen vaate. Itse en ole halunnutkaan pojalle opettaa kauheasti tyttöjen ja poikien eroja vaan aika neutraalisti olen hälle eri vaihtoehtoja tarjonnut.

Yhteistyössä