KUINKA väsynyt sitä voi raskaana ollessa pahimmillaan olla??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sänky selässä 22h/vrk...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sänky selässä 22h/vrk...

Vieras
Voiko tämä olla enää normaalia?? Olen raskaana 23+ enkä jaksa olla pystyssä kuin pari tuntia päivässä! Yöunia nukun 12-13 h, sitten aamupala ja tunnin verran "heräämistä". Sitten ekat päikkärit tai sohvalla lojumista, kunnes on pakko syödä taas. Lisää lepoa, ehkä tulee uni ehkä ei. Sitten varhainen iltapala ja jonkin aikaa hereillä sinnittelyä, ja lopulta pakko laittaa yöunille.

Tätä on nyt kestänyt viikon. Jaksan hoitaa maks yhden asian päivässä, esim pyykinpesu tai kaupassakäynti. Syön tosi terveellisesti ja monipuolisesti, juon vettä pari litraa päivässä. Mies hoitaa käytännössä kaikki juoksevat asiat. Mieliala on silti hyvä, nukkuminen ja pötköttely tuntuu makoisalta. Masentunut en mielestäni ole, joskus olen ollut ja tämä ei ole sitä. Mutta MITÄÄN en jaksa tehdä! Pissakin meinaa tulla housuun ennenkuin saa ittensä kammettua sohvalta ylös...

Hemoglobiini viimeksi mitattu kuukausi sitten, oli 124.

No meinasin tulla laittaa että kolmosta kun aloin odottaa niin nukuin 4h päiväunia ja 12h yöunia mutta se oli alkuraskaudessa -oli kuitenkin mielestäni paljon.mutta tuo kyllä kuulostaa paljolta tuo sun väsymys.jos kaikki kuitenkaan väsymystä ettei vaan saamattomuutta ole....

En tiedä saamattomuudesta, kovasti olis asioita joita Haluaisin tehdä mutta ei ole sitä virtaa yhtään. Esikoisvauvalle olis vinot pinot vaatteitakin ihmeteltävänä kun vieraat on tuoneet, mutta en jaksa niitäkään hypistellä vaikka olen suurinpiirtein innosta täristen niitä odottanut! O.o

Jaksatko kuitenkin olla hereillä, jos sulla on jotain pakollista menoa (esim. töitä, koulua) tai ylipäätään jotain menoa kodin ulkopuolella, etkä vaan yksinkertaisesti pääse päiväunille? Mullakin meni välillä sellaiset "tyhjät" kotipäivät vaan nukkuessa ja tuntui, ettei mitään vaan jaksanut tehdä, mutta jos kuitenkin lähti johonkin, niin kyllä mä ihan hereillä ja pystyssä pysyin ilman suurempia ongelmia enkä kokenut jälkeenpäinkään suurta rasitusta. :D Enkä siis ollut huolissani juurikin sen takia.

Mulla on kanssa ollut paljon väsymystä tässä raskaudessa (rv 30 nyt), mutta ihan noin paljoa en pääse nukkumaan kun 2,5v taapero on myöskin. Mulla eniten on auttanut se, että pakottaa itsensä ulos ovesta jonnekin. Ulkoilu ja ihmisten näkeminen ym piristää.

Ja mullakin muutamassa viikossa oli hemppa tipahtanut rv24 nlassa lukemaan 100, että voi sekin "yhtäkkiä" tippua.

No olen nyt ollut viimeisen kuukauden vaan kotona, opinnot jatkuu vasta sitten kun äitiysloma päättyy. Että kolmisen viikkoa olen jaksanut puuhailla, sitten tuli tämä megaväsymys. Noh, tänäänkin sain vain vaivoin käytyä tunnin reissun hammaslääkärissä, jonka jälkeen olen vaan maannut sohvalla. Muutaman kerran yritin käydä esim pihalla kasvimaalla, mutta kun tuntuu että pitäis saada laittaa siihen maahan pötkölleen niin olen katsonut viisaammaksi tulla tähän sohvalle.. Neljä kertaa viikon aikana olen joutunut perumaan treffit ystävien kanssa kun en ole vaan jaksanut mennä, enkä edes ottaa vieraita vastaan. Yksi ystävä kävi silti, sain kahvit keitettyä ja äkkiä hörpittyä, sitten nojasinkin jo päätä pöytään..
Niin en siis varsinaisesti Nuku kaiken aikaa, mutta vaakataso on ainut missä jaksaa olla! Siitä voi sitten kyllä jaksaa seurustellakin, useimmiten.
Täytyykin sitten ekana käydä se hemoglobiini mittauttamassa..

Erittäin todella väsynyt voi olla. Itse kävin töissä, heräsin 10min ennen kuin piti töissä olla. Viimeistään ruokiksella vetäydyin johonkin nukkumaan päikkäreitä kun silmissä vilisi. Saatoin iltapäiväkahvillakin nukkua. Töistä menin kotiin sohvalle nukkumaan jotta jaksoin illalla käydä suihkussa ja mennä nukkumaan
Rautakuurille jouduin seuraavan neuvolan jälkeen.

Pyydä päästä sokerirasitukseen. Ei tuo nyt nimittäin ihan normaalilta kuulosta.
Mulla on ollut aina kova raskausväsymys. Niissä raskauksissa joissa on ollut diabetes, väsymys on ollut vielä normaalia kovempi... ei kuitenkaan ihan noin hurja...

Mika sun normaali hemoglobiini on?

Mulla nimittain riittaa jos hemppa laskee tohon 125 paikkeille niin ma en pysty muuhun kuin torkkumaan (normaalisti on 160 tai yli).

Sokerirasitukseen joudut varmaankin, ja verensokerinmittaukseen. Itse pistän 3-4 kertaa päivässä, ja arvot kyllä heitelleet. Saa nähdä että alotetaanko joku lisälääkitys vielä..

todellakin sulla on varmasti alhainen hemppa. mulle tuli just tommosta samaa keskiraskaudessa ja oli hemoglobiini alhaisempi mitä normaalisti. ei melkein jaksanut seisoa ym.

Yhteistyössä