Kuinka voi kissa karata jatkuvasti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 4 kissaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
4

4 kissaa

Vieras
Täälläkin yhdessä ketjussa valitetaan kuinka kissa karannut taas jne.
Toinen kertoo kuinkia ei VOI vahtia etteikö muksu päästäisi kissaa ovesta karkuun.

Ihmettelen suuresti tätä välinpitämättömyttä kissoja kohtaan. Kyllä meilläkin neljä kissaa ja 1,5 v lapsi, mutta ei meillä ole koskaan muksu laskenut kissoja ulos. Sen verran me vanhemmat osaamme kyllä katsoa ettei näin käy. Toki lapsi on jo itsekin alkanut oppia esim. että olohuoneeseen menevä portti suljetaan, ettei koira pääse sinne jne. Oppii varmasti pian senkin ettei ulko-ovia jätetä auki.
Taitaa olla vanhmepien asenteesta kiinni tämä juttu. Jos vanhemmat eivät välitä eläimistä, miksi lapsetkaan? Surullista, mutta totta.

:D voi sinua. Kaikki lapset eivät ole sellasia, kuin sun.
Meillä kun isompi lähtee ovesta ulos, niin pienempi menee perään kattomaan, että minne se meni. Siinä sitten luikahtaa kissakin ulos. Se on niin salamannopea, että joka sekunti vaan odottaa tilaisuuttaan. Ehkäpä teidän kissatkaan ei ole sellasia.
joten älä viitsi vaivata päätäsi asioilla, joilla ei ole sulle mitään merkitystä. Ei se ole asenteesta tai välinpitämättömyydestä kiinni. Joskus vaan on käytävä vessassa, tai laitettava pyykkejä kuivumaan. Siinä vaiheessa, kun kuulen terassin oven lukon aukeavan, niin kissa on jo kaukana. Nyt tosin on jo sisällä. :)

Myös kissat ovat erilaisia. Vaikka meillä ei lapset päästä (vielä) kissoja karkuun, niin silti yksi kissoistamme onnistuu aina joskus luikahtamaan takaovesta, kun me aikuiset käytämme sitä. Ovela katti piiloutuu ja tekee yllätyssyöksyn ovelle, kun pahaa aavistamaton henkilö avaa oven. Toki tiedän jo kissan metkut, mutta silti se aina välillä onnistuu yllättämään.

Alkuperäinen kirjoittaja Daa:
Siitä(kin) näkee ettei kissaa todellakaan ole tarkoitettu olemaan koko ajan sisällä. Mua säälittää sisäkissat.

Samoin ajattelen minäkin.

Meillä kaksi rotukissaa, jotka eivät selviytyisi vapaana, koska luonnolliset vietit on niilltä jalostettu 'pilalle'. Kotikissamme sen sijaan on aito täysiverinen ulkokissa, joka silminnähden nauttii elämästään päästessään saalistusretikilleen joka päivä. Olosuhteiden pakosta tämäkin kissa eli neljä ensimmäistä vuottaan sisäkissana, mutta muuton jälkeen kissa pääsi ulkoilemaan vapaasti ja siitä tuli varmasti maailman onnellisin kissa.

Siitä(kin) näkee ettei kissaa todellakaan ole tarkoitettu olemaan koko ajan sisällä. Mua säälittää sisäkissat.

Kissoja ei kuulu pitää ulkona ellei ole valmis ottamaan vastuuta siitä että paskovat kaikkien pihaan.
Ja en tiedä tarkoittiko aloitus minua mut meidän kissa on karannut muistaakseni nyt kolmesti kahden vuoden aikana.
Ekan kerran vanhassa asunnossa saunan ikkunasta ja kaksi kertaa täällä ikkunoiden verkon raosta, joten ei jatkuvasti MUN mielestäni.
ja vaikka karkailisi ovesta ni en ihmettelisi.
tyttö on just 8v, ja kun kavereita ramppaa täällä ja menevät ton 6v veljen kanssa ees taas ni kissa luikahtaa siinä sivussa aika äkkiä, puhumattakaan et tää kolmonen osaa jo ovet aukoa.

Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:

Kissoja ei kuulu pitää ulkona ellei ole valmis ottamaan vastuuta siitä että paskovat kaikkien pihaan.

Höpön löpön, kissa kuuluu luontoon vaikka lemmikkejä ovatkin.

aika helposti, eikä pelkästään lasten ansiosta. Joskus nuo mokomat livistävät porraskäytävään jo vanhempien jalkojenvälistä, puhumattakaan siitä jos tulee kylään vieraita jotka ei osaa niin varoa.

Ja meiläkään ei 1,5v päästänyt kertaakaan kissaa livahtamaan käytävään, mutta 4v, 6v ja 8v:lle sitä sattuu ja ihan vahinkoina.

Eri asia olisikin jos ne ns kuuluisivat.
Mut aikas isolla osalla lienee omistaja.

Toki kuuluvat, kissa on villieläin jonka ihminen on kesyttänyt lemmikikseen, ja luonto on yhä sen reviiriä. "Omistajalla" ei ole oikeutta riistää kissalta sen perustarvetta. Koska kuten esim juuri karkailevista kissoista näkee että ulkona olemisen tarve on suuri.

Toki kuuluvat, kissa on villieläin jonka ihminen on kesyttänyt lemmikikseen, ja luonto on yhä sen reviiriä. "Omistajalla" ei ole oikeutta riistää kissalta sen perustarvetta. Koska kuten esim juuri karkailevista kissoista näkee että ulkona olemisen tarve on suuri.

ja koira on suden sukulainen jne jne :D
Semmosta se on, kaikki polveutuu loppupelissä jostain :)
Kissat on sitä mitä niistä tehdään, meidän kisu oli kotikissa ja mä en voi sietää todellakaan noita ulkona juoksevia katteja jotka muiden pihaan paskoo ja jatkossakin otan ne kiinni ja toimitan eläintaloon mistä omistajat ne voi hakea pikku summaa vastaan :)
Pikku hiljaa se tympii maksaa siitä joka kerta ja oppii pitämään ne sisällä :heart:

Kissat on sitä mitä niistä tehdään, meidän kisu oli kotikissa ja mä en voi sietää todellakaan noita ulkona juoksevia katteja jotka muiden pihaan paskoo ja jatkossakin otan ne kiinni ja toimitan eläintaloon mistä omistajat ne voi hakea pikku summaa vastaan :)
Pikku hiljaa se tympii maksaa siitä joka kerta ja oppii pitämään ne sisällä :heart:

Tjaa, eipä oo meidän kissoja koskaan tarvinnut mistään eläintaloista hakea, aina tulevat itse kotio :) Ja paskoo mihin paskoo, elämä on. Eipä sitä muitakaan eläimiä sisälle vangita koska sontivat pihalle ;)

Tjaa, eipä oo meidän kissoja koskaan tarvinnut mistään eläintaloista hakea, aina tulevat itse kotio :) Ja paskoo mihin paskoo, elämä on. Eipä sitä muitakaan eläimiä sisälle vangita koska sontivat pihalle ;)

Nooo, onneksi et asu mun naapurissa koska muuten saisit kattis sieltä noutaa joka kerta kun sontii mun pihalleni :)
Ja toivoisin että muutkin alkaisivat tätä tekemään, kenenkään ei tarvitse sietää vieraan katin paskaa pihassaan :D

Onneksi en asu ja onneksi sun kaltaisia ei oo kovin monia. Mä en jaksa tästä nyt kinata enempää vaan meen nukkumaan :)

noo mutta ehkä mun kaltaisiani ajan myötä tulee lisää kun ihmiset tajuaa ettei kaikkea tarvitse sietää ;)
Kauniita unia :hug:

olen ihan samaa mieltä kuin Daa. Me asutaan harvaan asutulla alueella taajaman ulkopuolella, mutta tontit silti vain n. 2000- 2500m5 eli naapureita on. Lähes kaikki lähinapurit ovat tulleet kiittelemään kuinka hiiret ovat vähentyneet, ei tarvi käyttää myrkkyä yms.

KISSA ON HYÖTYELÄIN!