kuinka voimakkaasti komennatte lasten kavereita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "väsynyt äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"väsynyt äiti"

Vieras
Osa lapsen kavereista (lapsi 10-vuotta) on meillä niin mahdottomia että pitää tosi ronskisti sanoa että nyt sinä kuuntelet ja olet kunnolla ja tottelet! Ovat niin jääräpäisiä, kaikesta väittävät vastaan ja kinaavat ja kun kiellät niin kohta taas tehdään sitä kiellettyä asiaa. Muutama tällainen kaveri on, onneksi on muutama tottelevainenkin.

Kuinka kuvasti te sanotte muiden kakaroille että nyt riittää (siis kun kyse on teidän kodista)? Kun kuulemma joissain kavereilla ei sanota mitään vaan saa olla miten haluaa, vängätä vastaan ja sellaista. Ja osa vanhemmista pelkää että lapselta kaikkoaa kaverit jos niitä kavereita komentelee.

Miten te toimitte ja miten teidän mielestä pitäisi toimia?

Ainakin sanoa asiasta niin että lapsi tajuaa ja uskoo.Jos ei usko niin ovesta ulos käytöstapoja oppimaan.Mun lapsilla on ollut samanlaisia kavereita ja oon kylmästi laittanut kotiinsa vaan.Yks lapsi oli aina ruokaa pyytämässä ja sille sanoin sen monta kertaa että et saa.Nyt en enään sanoisi montaa kertaa vaan lähettäisin muutaman pyynnön jälkeen kotiinsa.

Eipä oo tarvinu sanoa kuin ihan nätisti. Ovat melko kilttejä ja vieraskoreita.

Mutta jos eivät osaisi käyttytyä niin tottakai niputtaisin heidät (ohjaan tarvittavalla intensiteetillä), eihän se nyt sovi käyttäytyä kuin pellossa. Teen tämän myös ulkona muiden lapsille jos lasten omia vanhempia ei näy. En kyllä kuuntelis yhtään mitään länkytystä lapselta, kuten en aikuiseltakaan.
Mutta sitä päivää odotellessa. Vanhin on esiteini-iässä, katsellaan miten hän ja kaverit tuosta kehittyy, tuleeko rääväsuita vai ei.:D

Meillä on meno aika rentoa ja vapaata; saa pomppia sohvilta tyynykasaan yms. Jäljet siivotaan jos jää aikaa, jos ei jää niin lapset siivoavat kaveriensakin jäljet ja minä autan. Ruokapöydässä vaadin käytöstapoja, siitä olen tarkka. Veski on myös vedettävä ja kädet pestävä (on joskus ollut vähän hakusessa pienillä vierailla:D).

Jos meillä ollaan niin samat säännöt ja kuri on omilla ja vierailla. Jos ei vieraille passaa esittelen mielelläni kohdan josta on viisi hirttä poikki

• Tykkää
Reactions: krut
Tuplasti normaalia kovemmin sillä mölyapinointi kylässä kertoo kurin puutteesta kotona ja pitäähän sitä olla edes jossain.
Kakarat kun asettaa alkuun riviin seinustalle ja näyttää aikataulun jonka mukaan edetään, niin ymmärtävät että elämässä on rajat.

On hyvä, että on rajat edes jossain. Sais olla kyllä joka paikassa. Nyt on vielä helppo niitä opettaa. Ei onnistu enää aikuisena niin hyvin! Jos hyppelevät kylillä päälle vielä aikuisenakin, nehän viedään putkaan! Kuka semmoista haluaa? Ei kukaan. Eli rajat/ säännöt vain lapsille! :-) Niin ja kannattaa toimia naapureiden kans yhteistyössä esim. kuskata liikuntapaikkoihin/ harrastuksiin lapsia.. He ovat usein turhautuneita, kun alkavat riehumaan.

Yhteistyössä