Kuinka yleistä keskenmenot on? Tosi moni ystävistäni saanut keskenmenon..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iuooitp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Olen miettinyt samaa. Meillä 2 lasta, ei yhtään keskenmenoa. Mietin, että jos 3 joskus haluttais, onko keskenmeno "väistämätön" siinä kohtaa. Että voiko joku saada montakin lasta ilman keskenmenon kokemista...

Mä pelkäsin tätä kolmannen kohdalla. Oli alussa pitkään tunne, että voiko kaikki mennä hyvin vielä kolmannellakin kerralla, siis loppujen lopuksi hyvin.. Että se vauva todella saadaan tähän syliin hyvinvoivana.

Nyt rv36+...

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Mulle ainakin on käynyt niin, että kun sain keskenmenon ja siitä puhuin yhtäkkiä ympäriltäni löytyi valtavasti ihmisiä, jotka olivat asian kokeneet. Siitä ei vain puhuta. Itselläni takana 4 keskenmenoa ja onneksi myös 3 lasta. Keskenmenojen yhteenlasketut raskausviikotkin ohittavat minulla kirkkaasti yhden täysiaikaisen lapsen odotusviikot.

Mulla kävi ihan samoin. Keskeytynyt keskenmeno, jossain 7-8 vkon tienoilla. Ja yhtäkkiä lähipiiristä löytyikin muitakin keskenmenon kokeneita. "Mukava" kun sai sitten yllättäen vertaistukea tilanteeseen. Eipä sitä vaan tuu ihan kauheesti välttämättä muuten vaan ihmisille mainostettua.

Yksi keskeytynyt keskenmeno ja yksi poika.
Mulle sanoivat, että noin 50% alkaneista raskauksista päättyy keskenmenoon. Usein keskenmenoa ei huomata, koska ei tiedetä olevan raskaana.

Lähipiirissä: Yksi keskenmeno ja kolme lasta. Yksi keskenmeno ja yksi lapsi.
Omalla gynelläni: neljä keskenmenoa ja neljä lasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Kivittäkää vaan, mutta keskenmenot tuntuu lisääntyneen suorassa yhteydessä yhä aikaisemmin ja aikaisemmin raskauden näyttävien testien kanssa.
Luonnollisestikin.
Moni keskenmeno kun voi olla ihan vain muutaman päivän myöhässä olleet menkat.

Ymmärrän mitä tarkoitat, mutta mun eikä kavereiden keskenmenoissa ei ole ollut kyse pari päivää myöhässä olevista menkoista. Omat keskenmenoni on olleet viikoilla 8 ja 14, parhaan ystäväni keskenmeno viikolla 17.

7 lasta,pian kahdeksan.ei keskenmenoja koskaan,kaikki alkaneet raskaudet päättyneet lapsen syntymään.Mutta näistä viimisimmistä oon vuodellut ja pelännyt km:oa kovasti.

7 lasta,pian kahdeksan.ei keskenmenoja koskaan,kaikki alkaneet raskaudet päättyneet lapsen syntymään.Mutta näistä viimisimmistä oon vuodellut ja pelännyt km:oa kovasti.

Kuusi elävää lasta, kohtukuolema rv 40+1 ja kaksi keskenmenoa rv 8 ja 11.

Keskenmenot ovat tapahtuneet viim. puolen vuoden aikana. Eli seitsemän lasta ehdin synnyttää ennen ensimmäistäkään keskenmenoa.

Yhteistyössä