Kuinka yleistä on, että vauva kuolee napanuoran "puristukseen"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Teea
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Äidilläni on kuollut vauva näin ja pelkäsin tätä samallalailla paljon. Ainoa vaan että en uskaltanut sitä kenellekään sanoa ääneen, miehelle taisin mainita. Miehelleni ja kätilöille synnytyksen jälkeen kerroin kuinka olin pelännyt. Kaikki meni hyvin ja ei ollut mitenkään kiertynyt. Ainoa mitä luin, että kurkottelu ylös saattaa aiheuttaa, joten tämä oli ainoa asia mitä asialle voin. Sinun pitää hyväksyä asia, ettet yksinkertaisesti voi asialle mitään. Neuvola ei myöskään voi asialle mitään. Mitä olet heiltä sitten kysynyt?

Mulla on ollut samainen pelko joka kerta.Ja neljännen lapsen viimeisessä ultrassakin sitä murehdin ja pyysin lääkäriä katsomaan että miten se napanuora siellä on.Oli tosi fiksu ja katteli nuoraa,sanoi että satavarmaks ei sitä voida sanoa missä tuo lie.Mut sykettä sai sieltä jalkojen luota.

Kuinka ollakaan,synnytyksessä kun pää oli ulkona,kätilö sanoi että STOP!En saanut ponnistaa,kätilöt reagoi tosi nopeeta.
Yritti vetää nuoraa pään yli,mutteivat saaneet ja sitten naps,leikkas sen poikki.

Napanuora oli pään ympäri ja sitten vielä kainalon ympäri.
Tyttö oli vähän kakova mutta ihan ok.
Happea sai ja tsekattiin tosi tarkasti mut hapetus oli ok koko ajan.

Iso kiitos kätilöille jotka tosi nopeesti toimivat.

Mulla on ollut kaikissa tosi pitkä napanuora ja se juur tekee sen vaaran että kiertyy sinne tänne.
Mut selvitymistarina tässä!!

Yhteistyössä