kuinkahan paljin mahtaa tuo poika vielä kasvaa, nyt 15-vuotiaana on jo 166cm =D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rollolainen

Vieras
Hän kasvaa noin 2cm/kk.
Hän kävi tänään hammaslääkärissä ja siellä mitatiin.
Pojalla on yöraudat väärän leuka-asennon takia ja siksi siellä mitataan joka kerta, että pystytään seuraamaan miten leuka kasvaa pituuten nähden. ainakin kesän vielä pitää raudat olla.

mä olin 15vuotiaana 163cm, sen pituiseksi sitten jäinkin :)

mun veljeni taas oli 15vuotiaana 170cm ja nyt 19vuotiaana mittaa miehellä on 185cm, vielä voi siitä kasvaakkin.

[QUOTE="viera";23588556]tytöt kehittyykkin hieman edellä[/QUOTE]

ja meidän tyttö ei ole vieläkän kuin 148,5 cm pitkä. ja tättää 17v. hän ei ksva enää, jää pieneksi.
Hyvin on näyttänyt pärjäväävän elämässä vaikka ei nin pitkä olekaan. Voimaa sitäkin enemmän. =)

[QUOTE="Niko";23588604]Peruskoulusta päästyä (eli 15 / 16v) kasvu hidastuu. Useimmat jo lähes täydessä mitassa. Harvemmat enää yli 5cm siitä kasvaa.[/QUOTE]

pojasta arvioitu tulevan 170cm pitkä, sen perusteella mitä on olut 2vuotiaana.

Eiköhän se vielä ehdi muutaman vuoden kasvaa :)

Mun tytär, täyttää 12v juuri ja pituutta n.165cm, kasvaa samaan tahtiin kuin minä, eli olin jo seiskalla tämän pituinen (175cm) :)

ja meidän tyttö ei ole vieläkän kuin 148,5 cm pitkä. ja tättää 17v. hän ei ksva enää, jää pieneksi.
Hyvin on näyttänyt pärjäväävän elämässä vaikka ei nin pitkä olekaan. Voimaa sitäkin enemmän. =)

joo, no tässä lähinnä tarkoitin sitä että murrosikä ym. tietenkin jokaisella on se henk.koht oma pituus. tyttös 'lyhyys' ei liity mitenkää tähän seikkaan. voi jessus jee.

Tuokin on niin yksilöllistä että kuka kasvaa missäkin iässä.Itse olin aina luokan lyhyin kunnes lukiossa kasvoin luokan pisimmäksi tytöksi (175cm) ja veljeni oli kahdeksannella luokalla jo täydessä pituudessaan eli hieman yli kaksimetrinen (on aina ollut ikäisiään huomattavasti pidempi).
Eli yksilöllistä :)

[QUOTE="Niko";23588604]Peruskoulusta päästyä (eli 15 / 16v) kasvu hidastuu. Useimmat jo lähes täydessä mitassa. Harvemmat enää yli 5cm siitä kasvaa.[/QUOTE]

Useimmat pojat itse asiassa kasvavat vielä armeijassakin.

Ihan normimittaiselta vaikuttaisi, ehkä jopa keskimittaa hieman alle. Itse olin 12-vuotiaana 170 cm pitkä, ja silloin olin luokkani pisin. Kasiluokalla pojat alkoivat olemaan kanssani suurinpiirtein saman mittaisia ja ysillä sitten menivät ohi (jotka menivät). Tosin silloin olin jo 178 cm.

Pojat/nuoret miehet voivat kasvaa vielä armeijassakin, kun taas tyttöjen pituuskasvu yleensä loppuu yläasteella. Eräs tuttuni on armeija-aikanaan kasvanut vielä runsaat 10 cm.

Eiköhän poikasi vielä ehdi kasvaa paljonkin. :)

tytöt kasvaa (ainakin yleensä) paljon aiemmin itse olin jo 12-13v. tämän mittainen kuten äitinikin eikä muutkaan tutut tytöt kyllä vaikuttaneet enää yläasteella kasvavan. Pojathan kasvaa vielä hurjasti juuri yläasteella ja sen jälkeen ehkä pari kolme vuotta kai, jotkut myöhemmin kehittyvät kuulemma vielä armeijassa.