Kuivaksi opettelu ja kyläily

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyn kyllä,mutta mietin silti =)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sori, mä oon nin kurja ihminen, et jos meille tulis kylään kuivaksiopettelija jonka vanhemmat ei tajuis vaippaa/harkkahousuja sille laittaa ja pissis meidän lattioille/matoille/sohville niin olis ihan tasan viimeinen kerta kun meille tulisivat.
Meillä ei yksinkertaisesti pissailla ympäriinsä, omat lapset on pitäny harkkareita tai vaippoja kunnes ovat olleet oikeasti kuivia (ikä esikolla silloin noin 2,5-v) ja kun lapsi on ollut oikeasti kuiva, ei se vaippa ole kastunut yöllä eikä päivällä vaikka se on ollut jalassa, vaan lapsi on tunnistanut hätänsä ja pyytänyt vessaan.
Mun mielestä jokainen voi toki kotonaan antaa lapsen pissailla ihan miten huvittaa mut kylässä on kohteliasta ja hyvien tapojen mukaista kyllä varmistaa ettei lapsi pissaa mihinkään.

No voi herranjestas! Onpa ihan kamalaa jos lapsi pissii vahingossa lattialle,ettei sen takia kutsuta enää kylään! Onneksi meillä ei ole tuollaisia "ystäviä". Kerran meidän 5v. lapselta alkoi tulla verta nenästä ystäväperheen uudella valkoisella kangas sohvalla ja kylässä ollaan saatu käydä sen jälkeenkin. Vahinkoja sattuu!!

No meillä ei ole kuseksittu lattioille ei omat eikä vieraiden muksut. Onneksi, mutta en kyllä tykkäisi. Omat on oppineet nopsaan kuiviksi ja kylässä pidettiin harkkahousuja varalla sen pari viikkoa kunnes oppivat.

Alkuperäinen kirjoittaja as if:
En kyllä tykkäisi että kukaan vieras lapsi pissailisi meillä matoille, sohvalle yms yms. Lattialtahan nuo on helppo pyyhkiä mutta mun tuurilla pissis kuitenkin jonnekin hankalampaan paikkaan...

Samoin.. Lattialle jos pissais niin ei haittais , mutta sohvat ja matot.. en tykkäis hyvää!!

Alkuperäinen kirjoittaja Mary:
No voi herranjestas! Onpa ihan kamalaa jos lapsi pissii vahingossa lattialle,ettei sen takia kutsuta enää kylään! Onneksi meillä ei ole tuollaisia "ystäviä". Kerran meidän 5v. lapselta alkoi tulla verta nenästä ystäväperheen uudella valkoisella kangas sohvalla ja kylässä ollaan saatu käydä sen jälkeenkin. Vahinkoja sattuu!!

Mun pointti ei ollu et jos jollain _vahinko_ käy. Jos tulee äkkioksennus sohvalle tai veret nenästä tai isolta(oikeasti kuivaksi oppineelta) jostain syystä pissa niin se on vahinko, joka siivotaan ja ei haittaa.
Mut musta se ei ole vahinko jos lapsi säännöllisesti vielä pissii lattialle/housuunsa ja sit mennään kyläilee ilman vaippaa tahalteen vaan siksi kun "meidän lapsonen opettelee kuivaks niin en viitsi laittaa vaippaa", se on vanhemmilta törkeää käytöstä. Se on verrattavissa musta siihen met menee kylään oksennustautisen kanssa joka oksentelee matot, eli tahallista ja töykeää käytöstä vanhemmilta.

Alkuperäinen kirjoittaja hätäinen:
Ällöttää käydä kylässäkin missä haisee selvä pissa.

Ööö, missä haisee pissa, eiköhän se joka paikassa siivota heti pois lattialta kun vahinko on sattunut eikä jätetä sinne latialle haisemaan :D

mä en kehtais sanoa,että laita vaan vaippa,vaikka haluaisinkin.

en todellakaan tykkäis,että vieras pissii mun matoille,vaikka se vahinko onkin.

ja kuivaksiopetteleva on meilläkin,mutta huolehdin aika tarkkaan kyllä potalle,ja jos vahinko sattuu,siivoa yhtä tarkkaan sotkut poiskin.

Yhteistyössä