Kun aloitte opettaa lasta kuivaksi, kuinka pitkään saitte pestä jatkuvasti pyykkiä vahinkojen takia? Toki tämä on yksilöllistä, mut kiinnostais kuulla miten muilla. Me päätimme aloittaa pottaharjoittelut ihan tosissaan kun lapsi alkoi itse ilmaista hätäänsä, vaikka oli vaipat. Nyt on kaksi päivää mennyt ilman vaippoja päivisin ja pyykkiä on tullut jonkun verran. Yllättävän vähän siihen nähden mitä etukäteen oletin. Eihän se heti voikaan sujua. Lapsellani on ikää vasta 1,4-vee, mutta ajattelimme kokeilla joko alkaisi vaipaton elämä sujua, koska lapsi alkoi itse kertoa hädästään ja kävi toisinaan itsekseen vaippa päällä istumassa potalla ja pissasi samalla vaippaan. Eli pottailun idea on selvillä ja olen huomannut, että osaa myös hieman pidättää.
En nyt haluaisi tähän mitään kommentteja tyyliin ei kannata vielä, liian pieni tms, koska ajattelen asiaa ihan maalaisjärjellä, enkä lue oppaasta milloin lasta kuuluu nykysuositusten mukaan opettaa tässä asiassa. Mielestäni silloin on oikea aika kokeilla, kun lapsi itse alkaa kertoa hädästään riippumatta siitä minkä ikäinen hän on.
En nyt haluaisi tähän mitään kommentteja tyyliin ei kannata vielä, liian pieni tms, koska ajattelen asiaa ihan maalaisjärjellä, enkä lue oppaasta milloin lasta kuuluu nykysuositusten mukaan opettaa tässä asiassa. Mielestäni silloin on oikea aika kokeilla, kun lapsi itse alkaa kertoa hädästään riippumatta siitä minkä ikäinen hän on.