kuka kehtais viedä lapsensa hoitoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kyllä on, jos asian haluaa niin ajatella.
Tämän keskustelun yhteydessä pumpulissa kasvattaminen on sitä, että lasta ei viedäkään hoitoon sen vuoksi että päivähoidosta puuttuu hoitajia (ja jos kyse on jo pidemmästä ajasta!!!!) vaan lapsi jää kotiin äidin helmaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
eli oikeasti kehtaisitte ja USKALTAISITTE viedä lapsenne sinne, vaikka tiedätte että henkilökunta paiskii töitä äärirajoilla ja kaikki ylimääräinen mukava on jätetty ohjelmasta pois vajaitten resurssien takia? kai ymmärrätte, että tämä vaikuttaa myös lasten turvallisuuteen??

Eihän ne vanhemmat jotka huvin (ja laiskuutensa) vuoksi lapset raahaa hoitoon, välitä pätkääkään lapsen edusta ja turvallisuudesta, kunhan saavat muksut pois jaloista että "saa omaa aikaa" :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja ella:
kyllä on, jos asian haluaa niin ajatella.
Tämän keskustelun yhteydessä pumpulissa kasvattaminen on sitä, että lasta ei viedäkään hoitoon sen vuoksi että päivähoidosta puuttuu hoitajia (ja jos kyse on jo pidemmästä ajasta!!!!) vaan lapsi jää kotiin äidin helmaan.

:o :o

oho... ei tähän kyllä osaa enää mitään sanoa... paitsi sääli lastasi... :(

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Veisin, niitten henkilöstövaje ei mielestäni ole mun ongelma vaan kaupungin.

ja ajattelet näin lapsesi parasta?

Ja kun kaikki kiltit superäidit aina joustaa vaan niin eihän niitä resursseja koskaan nostetakaan. Tiedän lapsestani, että se pärjää kyllä ja on hoidossa vaan pari päivää viikossa. Samalla kun olen itsekkäästi kotona vauvan kanssa.

se, että lapsi pärjää ei ole sama asia kuin lapsen paras.

Sori vaan, mutta meillä se on. Maailma on sitäpaitsi aika kova paikka nykyään, ylettömällä paapomisella ei musta saavuteta mitään hyvää. Mulle riittää se, että lapsi ei ole onneton hoidossa ollessaan, onko siinä jotain vikaa?

Ja kun kaikki kiltit superäidit aina joustaa vaan niin eihän niitä resursseja koskaan nostetakaan. Tiedän lapsestani, että se pärjää kyllä ja on hoidossa vaan pari päivää viikossa. Samalla kun olen itsekkäästi kotona vauvan kanssa.

se, että lapsi pärjää ei ole sama asia kuin lapsen paras.

Sori vaan, mutta meillä se on. Maailma on sitäpaitsi aika kova paikka nykyään, ylettömällä paapomisella ei musta saavuteta mitään hyvää. Mulle riittää se, että lapsi ei ole onneton hoidossa ollessaan, onko siinä jotain vikaa?

:o

ja ihan yhtä uskomaton asenne tällä tätillä kuin tolla ellallakin. :(

Niin, vaikea sanoa. Paikasta on kuitenkin maksettu ja heidän pitäisi selvästi saada lisää henkilökuntaa. Toisaalta olen kyllä pitänyt lasta kotonakin, kun henkilökunta on erikseen pyytänyt esim. heidän lomien takia. Toisaalta jos tauosta tulee pitkä niin tämä tulisi sitten huomioida maksussakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
eli oikeasti kehtaisitte ja USKALTAISITTE viedä lapsenne sinne, vaikka tiedätte että henkilökunta paiskii töitä äärirajoilla ja kaikki ylimääräinen mukava on jätetty ohjelmasta pois vajaitten resurssien takia? kai ymmärrätte, että tämä vaikuttaa myös lasten turvallisuuteen??

Eihän ne vanhemmat jotka huvin (ja laiskuutensa) vuoksi lapset raahaa hoitoon, välitä pätkääkään lapsen edusta ja turvallisuudesta, kunhan saavat muksut pois jaloista että "saa omaa aikaa" :headwall:

Esikoinen on aikoinaan saanut mun jakamattoman huomion 24/7, miksen voisi antaa samaa seuraavalle edes pari päivää? Ja kyllä, samalla hoitelen yleensä kotia, asioita ja itseäni kerrankin rauhallisesti kun kuopus nukkuu. Hyi mua, taidan olla laiska ja tyhmä paska äiti vai? Ei siltä tunnu.

Tästä lähin vien vaikka olisin satunnaisesti kotona, sillä maksan joka tapauksessa täyden maksun oli poika koton tai ei.. Viimeksi kun olin syyslomalla poika oli kolme päivää koton ja kaksi hoidossa. Luulin, että maksu menee vain niistä kahdesta päivästä, vaan meneepäs kokoviikosta... Tästä lähin meinaan viedä vaikka olisinkin koton, sillä poika viihtyy siellä erittäin hyvin ja tiedän, että se on hyvä olla siel.. :D

Meillä poju oli hoidossa kuntoutuksellisista syistä silloin kun pikkusiskonsa oli vauva ja tottakai kotonaolevina vanhempina me oltiin niitä ensimmäisiä jotka jättivät lapsen kotiin silloin kun oli henkilökuntavajausta.

meilläpäin on yleisenä käytäntönä se että vanhemmat sisarukset ovat hoidossa (sen max 6h/pv) vanhempainlomien ajan. Ja sen hyviä puolia on juuri tuo että tiukanpaikan tullen löytyy ryhmistä useampia lapsia jotka voivat jäädä kotiin. =)

Miten jaksaa viedä lapsen hoitoon, jos ei jaksa olla edes kotona hänen kanssaan?
Oli henkilökunnan vaje tai mikä tahansa, niin en kyllä lastani veisi hoitoon ja itse olisin kotona.
Minusta se on kuitenkin törkeää. Sitten työssä käyvät vanhemmat ei saa paikkoja päiväkodeilta, kun kotona olevat vievät lapset hoitoon. EIkö niitä lapsia tehdä siksi, että niiden kanssa ollaan ja niitä EI sysätä hoitoon toisten hoidettaviksi? Ymmärrän vaikka muutaman kerran viikossa, mutta niitäkin on kaiken maailman kerhoja yms.
Tehkää lapsi lisää sitten, kun itse jaksatte niitä hoitaa tai sitten, että lapsi on koulussa.

Alkuperäinen kirjoittaja Tigru87:
Tästä lähin vien vaikka olisin satunnaisesti kotona, sillä maksan joka tapauksessa täyden maksun oli poika koton tai ei.. Viimeksi kun olin syyslomalla poika oli kolme päivää koton ja kaksi hoidossa. Luulin, että maksu menee vain niistä kahdesta päivästä, vaan meneepäs kokoviikosta... Tästä lähin meinaan viedä vaikka olisinkin koton, sillä poika viihtyy siellä erittäin hyvin ja tiedän, että se on hyvä olla siel.. :D

On lapsellista saada hyvä omatunto tolla ajatuksella, että " vien hoitoon, kun kerran maksankin täyden maksun". Yhteiskunnalle maksaa rutkasti enemmän. Tässä ketjussa on omituisia omaan napaan tuijottajia. Miettikää oikeasti lapsenne parasta. Tutuskaa heihin kotona, kärsivällisyyttä, aikaa ja suliin ottamista. Peräänkuulutan vastuullista vanhemmuutta!

Alkuperäinen kirjoittaja Tigru87:

Kannattaa kysyä päiväkodin E& M päivistä. Kun teet sopimuksen esim. 17pv/kk hoidossa, niin maksa niistä vain ja sovit E-päivät hoitopaikan kanssa.

Miten joku jaksaa viedä lapsen vaikka joka aamu ennen 8 hoitoon(että aamupalakin saa hintaa )? Kyllä minusta on lapsenkin joskus hyvä antaa levähtää kotona ja nukkua pitempää. Myös itsekin saa joskus nukkua mahdollisesti pidempää ja ei ole aikataulua elämässä.

Sanotaan vielä että ihan "virallisen" vajauksen puolelle meillä ei ole tietääkseni koskaan mennyt, mutta sellaisia kertoja on ollut ettei esimerkiksi nämä ryhmän erityislapset pääsee omien hoitajiensa kanssa lähtemään uimaan tai musiikkiryhmään, koska silloin jäisi jäljelle jääville vajausta.

Samoin joskus ollaan kerrottu että henkilökunnasta on useampi sairaana, eli paljon sijaisia jotka eivät tunne lapsia niin hyvin jne, eli päivien toimivuus vähän heikompaa. Tällaisina päivinä jätettiin mielummin lapsi kotiin, että niiden hoidossa olevin päivät menisivät mahdollisimman sujuvasti. =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten joku jaksaa viedä lapsen vaikka joka aamu ennen 8 hoitoon(että aamupalakin saa hintaa )? Kyllä minusta on lapsenkin joskus hyvä antaa levähtää kotona ja nukkua pitempää. Myös itsekin saa joskus nukkua mahdollisesti pidempää ja ei ole aikataulua elämässä.

Riippuu varmaan käytännöistä, mutta jos sen lapsen on jokatapauksessa hoitoon viemässä niin meillä ei nukkuma-ajoissa hirveästi eroa sen suhteen meneekö lapsi hoitoon jo aamupalalle vai vasta yhdeksään. Oman aikansa kestää kuitenkin se kotona syöminenkin noilta.

(yhdeksään olen mielummin vienyt lähinnä siksi että hoitopäivä jää näin lyhyemmäksi ja saadaan syödä aamupala yhdessä)

Ihan tyypillistä, että kotona olevat äidit jotka raahaavat lapset hoitoon vaientavat huonon omatuntonsa vakuuttelemalla itselleen ja muille että lapsi viihtyy hoidossa.

onko se sun ongelma jos sen henkilökuntavajeen takia sun lapselle tapahtuis jotain :o

mun vastaus on että en veis (tosin tuskin veisin ollenkaan jos ite oisin kotona...)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihan tyypillistä, että kotona olevat äidit jotka raahaavat lapset hoitoon vaientavat huonon omatuntonsa vakuuttelemalla itselleen ja muille että lapsi viihtyy hoidossa.

Entä työssäkäyvät äidit, jotka sanovat että lapsi viihtyy hoidossa? Mitä tai ketä he yrittävät vakuuttaa?

Jotkut lapset vaan oikeasti viihtyvät hoidossa. Uskoisin, että kotona olevien lapset viihtyvät siellä paremmin kuin työssäkäyvien (näin yleistettynä ), sillä he eivät yleensä ole siellä joka päivä 8-9 tuntia, vaan vaikkapa kahdesti viikossa viisi tuntia kerrallaan. Se ei siis ole heille pakkopullaa ja työtä.

Mun lapset viihtyvät sekä kotona että päiväkodissa. He viihtyvät myös mökillä, ruotsinlaivalla, isovanhempien luona, jne. Ovat kai sitten tosi outoja.

Ja kun kaikki kiltit superäidit aina joustaa vaan niin eihän niitä resursseja koskaan nostetakaan.

no nimenomaan... tottakai se on aina naisen tehtävä joustaa ja antaa periksi. voisko joskus vaikka opetella vaatimaan jotain ja opettaa lapsetkin vaatimaan omia oikeuksiaan?

Yhteistyössä