Kuka maksoi sormuksenne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierassormustin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierassormustin

Vieras
Vihki- ja kihlasormuksia tarkoitan. Asumme miehen kanssa yhdessä ja olemme jo pidempään pyöritelleen ajatusta kihlautumisesta. Oikeastaan enää vain odotan sitä milloin mies tekee lopullisen siirtonsa ja saadaan asia toteutettua käytännössä. Se vain vähän mietityttää kun sormuksista puhuessamme mieheltä saa sellaisen vaikutelman, että hän tahtoisi meidän kummankin ostavan itse omat sormuksemme. Aivan suoraan ei ole sanonut, mutta jotain vihjailua siitä miten kummallakin kannattaa olla palkkapäivä silloin kun sormuksia mennään ostamaan jne.

Tahtoisin kuulla miten perheissä yleisesti nuo sormukset maksetaan. Eihän se meidän tilanteeseemme toki vaikuta, mutta kiinnostaa silti. Myös se, miksi päädyitte moiseen ratkaisuun. Oliko toisella esim. paljon parempi rahatilanne kuin toisella ja tämän vuoksi maksoi molempien sormukset tai jotain muuta vastaavaa? Miehen kanssa meillä on aikalailla samanlaiset rahatilanteet. Ei suuria eroja säästöjen suuruudessa.

No kihlat meillä tais maksaa mies.. Se nyt on menny niin heti alkuun että se maksaa, jolla on lompakko lähempänä. Vihkin sekä miehelle että itselleni maksoin minä. Kaikki hääkustannukset meni mun säästöistä, joten siksi.

Mummo osti, kun sanoi että ethän sie ossoo ees oikianlaista sormusta ostoo, eikä sulla ole rahaakaan ja nyt tarvitaan niitä lastenlapsia...

mitä väliä sillä on kumpi ne sormukset ostaa.

Kiitos vastauksistanne. Te joilla toinen on maksanut molempien sormukset: Oliko hänen rahatilanteensa parempi vai jostain muista syistä päädyitte siihen? Esim. sitähän on pidetty aikalailla perinteenä, että mies maksaa sormukset, oli rahatilanne mikä hyvänsä.

Kihlasormukset maksoi aikoinaan mies ja oli ne siis valinnutkin. Vihkisormuksen maksoin minä ja valitsin sellaisen kuin halusin :) Hyvästä alennuksesta.. 50% oli sormuksilla silloin ale,joten sieltäpä se sitten mieluinen löytyi,.

Kiitos vastauksistanne. Te joilla toinen on maksanut molempien sormukset: Oliko hänen rahatilanteensa parempi vai jostain muista syistä päädyitte siihen? Esim. sitähän on pidetty aikalailla perinteenä, että mies maksaa sormukset, oli rahatilanne mikä hyvänsä.

Miehellä sattui olemaan enemmän rahaa ku miulla ja mies halusi myös maksaa molempien sormukset.

Meillä minä maksoin miehen sormuksen (200 euroa) ja mies maksoi mun sormukset (1700 euroa), ostettiin mulle kihla-ja vihkisormus samalta kultasepältä (teetettiin) yhtä aikaa, kun hääpäivä päätettiin kihlauksen yhteydessä.

No se joka sormuksen antoi, se myös maksoi. En kai minä itse itseäni kihlaa?

Rahatilanne ei ollut kummallakaan häävi. Yhdessä käytiin katsomassa (ja lopulta teettämässä), minä kärvistelin omieni hintaa mutta mies, joka ne maksoi, oli sitä mieltä, että sen pitää olla juuri tasan mieleinen. Mielelläni maksoin siis miehen suht massiivisen kultasormuksen teettämisen, varsinkin kun koko teettämiseen lähdettiin minun takiani.

Meillä mies osti minulle toiveideni mukaisen kihlasormuksen. Hänelle ei sormusta hankittu kulttuurinsa mukaan. Sitten yhteiseltä tililtä otimme rahat vihkisormuksiin. Tilille mies kuitenkin laittoi enemmän rahaa, joten eiköhän hän siis periaatteessa nekin maksanut.

No samasta konkursistahan ne loppu viimein menee, joten mitä väliä? Mie kosin, käveltiin kaupaan ja ostettiin sormukset - ja kun maistraatin aika oli tiedossa käveltiin taas kultakauppaan.

Big deal, se on vaan sormus. Kyllä tossa hommassa niiiiiiin moni muu asia menee edelle kuin sormuksen hinta tahi ostopolitiikka.

Minä maksoin molempien kihlasormukset ja ostin myös oman vihkisormukseni.. mies käyttää kihlasormustaan myös vihkisormuksenaan. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä että mies ei kantaisi korttaan kekoon yhteisessä elämässämme ja hankinnoissamme.

Reipas seitsemän vuotta siitä on...minkäänlaista hajua ei ole siitä miten ne sormukset maksettiin, ostettiin siis vihkisormukset pari viikkoa ennen naimisiin menoa ja sujautettiin ne parkkihallissa sitten sormiin samantien innoissamme. Ihan kaikki muu oli siinä tilanteessa tärkeämpää, siksi ei ole muistikuvaa maksutapahtumasta. Yhdessä?

Mies osti minulle kihlasormuksen (kallis timanttisormus) ja minä miehelle (tavallinen sileä kultasormus).
Minusta luonnollista on, että se maksaa, joka sormuksen antaa. Eli sinä annat sormuksen miehelle (eli maksat miehen sormuksen) ja mies antaa sormuksen sinulle (eli maksaa sinun sormuksesi).

Yhteistyössä