Kuka maksoi sormuksenne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierassormustin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kihlasormukset ostimme molemmille yhteisillä rahoilla. Vihkisormuksen maksoin itse, koska meillä hääkustannukset maksettiin kuuteen pekkaan ( me + molempien vanhemmat) ja minä vain satuin maksamaan sormuksen omasta osuudestani.

Kiitos vastauksistanne. Te joilla toinen on maksanut molempien sormukset: Oliko hänen rahatilanteensa parempi vai jostain muista syistä päädyitte siihen? Esim. sitähän on pidetty aikalailla perinteenä, että mies maksaa sormukset, oli rahatilanne mikä hyvänsä.
Joo ja sitä on pidetty perinteenä että nainen tekee kotityöt ja hoitaa lapset. Herää nyt jo tälle vuosituhannelle. Ei mies ole mikään rahapussi.

Joo ja sitä on pidetty perinteenä että nainen tekee kotityöt ja hoitaa lapset. Herää nyt jo tälle vuosituhannelle. Ei mies ole mikään rahapussi.

Meillä on kätevästi yhdistetty vanhaa ja uutta, tämä nainen tekee kotityöt, hoitaa lapset JA on se rahapussi :D

Tosin ne kihlasormukset ostettiin toinen toisillemme. Tokihan siinä kävi niin että kun mies oli itse ostanut mulle yllärinä kihlasormuksen ja myöhemmin menin sitten hänelle ostamaan sormusta niin samanlainen sormus miehelle maksoi enemmän kuin se mun oma, en nyt muista minkä syyn koruliike oli keksinyt...

Isäni :D

Minulla siis sormus, jonka isä osti aikoinaan äidilleni. Isä kuoli ja äiti antoi sormuksen minulle, että isä on mukana häissäni tämän sormuksen muodossa <3 tällä sormuksella on mittaamaton tunnearvo!!!!

Mies osti kihlat viimeisillä rahoillaan ennen kuin lähti armeijaan. Halvat oli, mutta sitäkin rakkaammat. Kerran olen hukannut kihlasormukseni ja uuden osti jälleen mies, kun "virallisesti" kosi minua. Vihkisormukset ostettiin sitten häitä varten otetusta lainasta, eli siis molemmat.

Meilläkin sormukset maksettiin puoliksi. Meillä on muuten omat rahat, mutta yksi yhteinen säästötili sekalaisia ylimääräisiä menoja ja huvittelua varten. Tältä tililtä meni sormusten hinta.

Mulla ei ole kuin yksi sormus, ihan tavallinen ja mies osti sen mulle ennen 3v hääpäivää :D (siihen asti siis ilman sormusta elin ja olin) Itse siis maksoi. Miehelle sormusta ei saa sormeen, eli ei sellaista omista.

Jos jommalla kummalla reippaasti enemmän rahaa ja toiselle sormuksen hinta on suuri investointi, niin tämä rikkaampi osapuoli maksaa. Jos ollaan yhtä varakkaita tai köyhiä, niin maksetaan puoliksi.

Yhteistyössä