Kuka maksoi teidän häät ja oliko kalliit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Karussa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
30000mk maksoi kaikki kustannukset mukaan luettuna. Saatiin kyllä tosi paljon "tuttava-alella". Itse maksettiin koko lysti, tosin häälahjarahoina tuli lähes kaikki takaisin. Vieraita oli 120.

7000e maksoi. 2000e maksettiin itse ja loput kummankin vanhemmat. 150 henkilöä oli paikalla (kutsuttuja reilusti yli 200). Perinteiset maalaiskirkkohäät. Oman hienoutensa niihin teki se, että oli sotilashäät. Ruoka, kahvit ja iltapala oli. Samoin alkoholitarjoilua ja bändi eli kaikki asiaan kuuluva.

meillä ei maksanut muutakuin sormusten hinnan,maistraatissa mentiin,,
taidan ajatella kummasti mut ei mulle olis tullut mieleenkään pyytää vanhempia maksamaan mun häitä..eihän ne mene naimisiin vaan minä niin miks niiden olis pitänyt maksaa?
:xmas: :xmas:

mäkään vois ikinä pyytää vanhempiani maksamaan häitäni(saatika mieheni vanhempia..)en ymmärrä yhtään että vanhemmat maksaisivat....outoa...antaako ne vanhemmat sitte vielä häälahjatkin?

mekin maksetaan ite meidän häät. Meille tulos n. 50-60 vierasta ja hintaa kaikkinensa 3500-4000 euroa.
Aika monta kertaa on multakin kyselty, et nii kai teidän vanhemmat maksaa häät? ööö.. ei maksa, miks maksais?

Ei mullakaan olisi tullut mieleenkään pyytää ketään osallistumaan meidän hääbudjettiin. Itse tarjoutuivat ja hyvin kelpasi meille. Muuten olisi tarvinnut säästää kauemmin ja näin kotiäitinä on niin hankala säästää. Toki ei sinne naimisiin niin kiire ois ollut...Ei niihin häihin kukaan viimesiä pennejä laittanut. Esimerkiksi mun vanhemmillani ei muita lapsia ole, kumpikin käy töissä ja olivat saaneet lähivuosina perintöäkin. Ne sijoitti häihin sitten 3000e. Kummankin vanhemmat ostivat myös häälahjan. Sitten kun oma lapsi/lapset menee naimisiin niin avustetaan myös niin paljon kuin mahdollista.

Itseasiassa äitini ja alle 500 euroa meni kaikkeen. Vaatteisiin 200 euroa, hääkuvaus saatiin lahjaksi mun tädiltä... ja leipomojutut varmaan 100 euroa... joo, voi olla että 300 euroa riitti.

Alkuperäinen kirjoittaja ........:
mäkään vois ikinä pyytää vanhempiani maksamaan häitäni(saatika mieheni vanhempia..)en ymmärrä yhtään että vanhemmat maksaisivat....outoa...antaako ne vanhemmat sitte vielä häälahjatkin?

Ei antanut häälahjaa ja itse halus äiti kustantaa. :)

Yhteistyössä