J
Jebs
Vieras
Niinno se on ihan mihin ajatukseen sitä haluaa tuudittautua. Jos täyttää jokaisen elikon luonnolliset tarpeet, niin ei siinä jää tilaa enää millekään ylimääräiselle urpoilulle. Jos ei pysty niitä tarpeita täyttämään, onkin helpompi kaikille luopua elikosta. Koirasi tarvitsee joka päivä vähintään tunnin reippaan lenkin (muiden lisäksi) + puolen tuntia aivotyöskentelyä. Anna sille nämä niin ongelmasi nopeasti vähenevät huomattavasti ja lopulta kaikkoavat. Aina parempi, jos sen kanssa jaksaa juosta joka toinen/kolmas päivä 10 km lenkin
Metsässä on oivallista kuljeksia, kun itse kävelee 5 km niin koira juoksee 15 km 
Tikruusilla näkyy selkeästi, mitä tuo pennusta saakka opittu laumakäsitys tarkoittaa. Oma kissa on oma kissa, naapurin kissa on tapettava. Jos sitä metsästysviettiä on koirassa, sitä sitten on. Ja se on tiedostettava ja hyväksyttävä.
Meillä yksi kissa ja tämä narttu leikkii välillä aika raisusti. Olen sitä seurannut ja todennut, että kissa menee tahalleen siihen ärsyttämään ja sitten tassut viuhuu ja koira hyökkii. Tuohon en ole puuttunut, koska molemmat näyttävät tyytyväisiltä. Kissa voisi milloin tahansa hypätä kiipeilypuuhun turvaan, jos niikseen haluaisi. Täytyy pitää kissojen kynnet tylsinä, jottei tulisi turhaan haavereita.
Tikruusilla näkyy selkeästi, mitä tuo pennusta saakka opittu laumakäsitys tarkoittaa. Oma kissa on oma kissa, naapurin kissa on tapettava. Jos sitä metsästysviettiä on koirassa, sitä sitten on. Ja se on tiedostettava ja hyväksyttävä.
Meillä yksi kissa ja tämä narttu leikkii välillä aika raisusti. Olen sitä seurannut ja todennut, että kissa menee tahalleen siihen ärsyttämään ja sitten tassut viuhuu ja koira hyökkii. Tuohon en ole puuttunut, koska molemmat näyttävät tyytyväisiltä. Kissa voisi milloin tahansa hypätä kiipeilypuuhun turvaan, jos niikseen haluaisi. Täytyy pitää kissojen kynnet tylsinä, jottei tulisi turhaan haavereita.