Kuka muka oikeasti jaksaa maata sairaalassa

hyytikyppynen

Aktiivinen jäsen
30.10.2006
26 410
8
38
puurajan takana
päivätolkulla laiskottelemassa, esim synnytyksen jälkeen? :o Tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen, ko joku sielä kirjotti että mikä kiire kotia synnytyksen jälkeen, eikö ole mukava maata jouten sairaalassa, kotitöitä ehtii tehä kyllä jne...

Mie nyt en muutenkaan ole mikkään sairaalafani, kammoan niitä laitoksia yli kaiken, enkä kyllä sen enempää kykene laiskotteluunkaan... Mut vaikka mulla ois kymmenen pilttiä kotona oottamassa ja koko huushollin hoito, mie en synnytyksenkään jälkeen suostuis jäämään sairaalaan yhtään pitempään mitä pakko. Minusta on kiva olla kotona, kivempi entä sairaalassa, vaikka sitä ei sitte saiskaan levätä. Sairaalassa useimmiten vielä saa nukkua samassa huoneessa jonku muun kans, ja sen jonku muun mahollisesti yötä myöten kitisevän nyytin kans... :kieh:

Ja ko mulla on tässä lähiaikoinaki ollu pitempiä sairaalassa oloja, eka päivä on menny kyllä mut toisena päivänä olen jo hyppiny seinille, kolmantena suunnitellu ikkunasta hyppäämistä ja neljäntenä alistunu kohtalooni ja masentunu :D

Jaksaa siellä maata jos on ihan pillerihuuruissa... :laugh: Muuten ei, vuorokausikin on jo liikaa, ruuat, kamppeet ja paikka kokonaisuudessaa on niin karsee et mä lähen mielummin puolikuntosena kotiin kun oon siellä, ellei ihan pakko ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Jaksaa siellä maata jos on ihan pillerihuuruissa... :laugh: Muuten ei, vuorokausikin on jo liikaa, ruuat, kamppeet ja paikka kokonaisuudessaa on niin karsee et mä lähen mielummin puolikuntosena kotiin kun oon siellä, ellei ihan pakko ole.

No mie en ole jaksanu ees niissä pillerihuuruissa kökkiä sielä, olen laahustanu ympäriinsä ja tunkenu nokkaani hoitajien töihin ja yrittäny olla avuksi, mie inhoan tylsyyttä :D Eipä siinä, olen mie avuksi saanu ollakki. :saint:

Täytyy sanoa, että se 3vrk sairaalassa oli esikoisesta hyvä aika pötkötellä ja totutella vauvaan, mutta toisesta 8vrk oli todella pitkä aika.. Huonekaverina oli sektioäiti joka huusi unissaan eikä pystyny hoitamaan itkevää vauvaansa..

Mulle oli ihan tuskaa, kun esikoisen kanssa piti olla 5 vrk sairaalassa. Onneksi kuopuksen kanssa pääsin kotiin jo vajaan 2 vrk päästä. Kotona on parempi ruoka ja muutenkin paremmat olot. Ja jos mies jää isyylomalle, ei niitä kotitöitä tartte heti rynnätä tekemään. Kotona ei yöllä huuda kukaan vieras vauva, saa paremmin nukuttua. Ja muutenkin voi tehdä mitä milloinkin haluaa.

Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:

No mie en ole jaksanu ees niissä pillerihuuruissa kökkiä sielä, olen laahustanu ympäriinsä ja tunkenu nokkaani hoitajien töihin ja yrittäny olla avuksi, mie inhoan tylsyyttä :D Eipä siinä, olen mie avuksi saanu ollakki. :saint:

mä en kyllä tykkäis yhtään hoitajana (ja siis olen sh) että joku potilas tunkis nokkaansa meidän töihin jos on ite potilaana!

No asioillahan on monta puolta.....olen aina synnytyksen jälkeen voinut loistavasti enkä todellakaan tykkään sairaaloista. Mutta kun viides lapsemme syntyi viime syyskuussa, odotti kotona jo neljä alle kouluikäistä. Halusin olla pari yötä sairaalassa vain sen takia että sain tutustua uuteen tulokkaaseen ja kerätä hieman voimia. Loppuunasti kun olin ollut töissä liikunnan parissa ja makaamiseen nyt ei ole koskaan aikaa enkä ole sitä tyyppiäkään. Vaikka Isä olikin kotona, tiesin, että heti kun tulen sairaalasta, ovat kaikki neljä minussa kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:

mä en kyllä tykkäis yhtään hoitajana (ja siis olen sh) että joku potilas tunkis nokkaansa meidän töihin jos on ite potilaana!

:laugh: Älä välitä, en miekkään. Mut ne pari kertaa mitä mie olen sen tehny, minun pienet avunannot on ollu enemmän ko tarpeen, kottiin lähtiessä yks hoitaja harmitteli ko ilmanen käsipari lähtee hääräämästä :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja ...:

joo, ja tottahan se on että jotkut ei sitä pahalla kato ollenkaan. Riippuu varmaan miten avittelee :)
:laugh: Älä välitä, en miekkään. Mut ne pari kertaa mitä mie olen sen tehny, minun pienet avunannot on ollu enemmän ko tarpeen, kottiin lähtiessä yks hoitaja harmitteli ko ilmanen käsipari lähtee hääräämästä :xmas:

Mä halusin lähinnä kotoiin sen takia, koska ajattelin, että kotona mua autetaan enemmän ja saan levätä paljon paremmin. Oon joutunut aina olemaan pidempään ku oisin tahtonut, kun mulla on ollut keltaset vauvat.

Positiivisella asenteella siita saa hyvan kokemuksen. Joku hyva kirja jonka saa kerrankin lukea kaikessa rauhassa, tehda tuttavuutta muiden potilaiden ja henkilokunnan kanssa, taytella sudokuja oikein sydammen kyllyydesta jne
Ennenkaikkea asennekysymys, niinkuin moni muukin asia :)

Odotan kauhulla sitä kun esikoisen saamisen jälkeen pitäis muutama päivä sairaalassa olla. Melko varmasti haluan lähteä jo vuorokaudessa pois, jos en nyt aivan puolikuollut ja pimahtanut ole, ja vauvakin voi hyvin. Inhoan sairaaloita, en usko että pystyisin lepäämään ja nukkumaan, stressaisin ihan turhaan kaikesta, vauvan perushoidostaki jos joku kyttää... En usko että sellainen stressaaminen on hyväksi imetyksellekään... Ja sitä sairaalaruokaa en halua syödä, useampaa päivää varsinkaan. :x Perhehuone ainaki pitää saada.

En ymmärrä että miks pitäis sairaalassa maata jos molemmat voi hyvin, ja kotona ois kaikki paremmin.

Kuka nyt sairaalassa on, jos ei tartte siellä olla ! Ite olen ollut eri asioiden takia vuodeosastolla hoidossa ja synnytyksen jälkeenkin olin vauvan kanssa 6 pv tikit mahassa ja imetystä opettelemassa. Huononosti siellä sain nukuttua ja olin tyytyväinen, kun saimme luvan lähteä kotiin.

Mäkään en voi sietää sairaaloita, en sitte yhtään! Ja aina mahdollisimman pian pois, oli syy mikä tahansa. Viime kesänä meni kyllä jotenkuten ne pari päivää Meikussa ku olin sellasis pöllyissä mutta 3 seuraavaa päivää olikin tuskaa!!

Ja nyt ois leikkaukseen meno ens kuun lopus. Ja leikkaus tehään torstaina, eli jos mä en pääse perjantaina pois ni joudun makaan siel viikonlopun yli!! :o Oon jo vakaasti päättäny kotiutua perjantaina.. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Mäkään en voi sietää sairaaloita, en sitte yhtään! Ja aina mahdollisimman pian pois, oli syy mikä tahansa. Viime kesänä meni kyllä jotenkuten ne pari päivää Meikussa ku olin sellasis pöllyissä mutta 3 seuraavaa päivää olikin tuskaa!!

Ja nyt ois leikkaukseen meno ens kuun lopus. Ja leikkaus tehään torstaina, eli jos mä en pääse perjantaina pois ni joudun makaan siel viikonlopun yli!! :o Oon jo vakaasti päättäny kotiutua perjantaina.. :xmas:
Sulle onnea leikkaukseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Marilii-:
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:

Sulle onnea leikkaukseen.

Kiitos :)

Yhteistyössä