Kuka muka väittää, että salaatti on jotain oikeaa ruokaa :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ruokailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Salaatti on lisäke sinällään. Onko se jotenkin hienoa sanoa että söin lounaalla "pelkän salaatin" vaikka tosiasiahan on että ne kanat ja riisi. (tai peruna ja lihat) on sekoitettu sinne salaatin jukkoon ;-) eli sama eväs vähän hienommin sanottuna

Alkuperäinen kirjoittaja Rätti Väsynyt;28910169:
Secret recipe, hyshys sitten :p
Kana-pastasalaatti :p

- pastaa oman maun mukaan
- broileria
- salaattia (pirkka perhesalaatti)
- tomaattia
- kurkkua
- suolakurkku
- he-ma-pa
- ananas/viinirypäle
- feta
- pekonikuutioita
- rhode island salaatinkastike
- Auran paprikamajoneesi

:p
ja kalorimäärä? eipä ole ihme, että näitä "syön pelkkää salaattia ja lihon" ihmisiä tulee kuin sieniä sateella =)Onhan se salaatti oikeaa ruokaa jos siihen laitetaan normi lounas/päivällis ainekset.Mutta pelkkä salaatti(siis pelkkiä rehuja) ei ole minunkaan mielestä mikään oikea ruoka.

No se on vähän niin ja näin. On nimittäin salaatteja ja salaatteja. Jotkut ovat sitä pääosin salaatinlehteä, kurkkua, tomaattia jne. Siihen sitten lisänä vähän jotain kanaa, lohta tai tonnikalaa. Sitten on taas niitä "äijäsalaatteja", jotka on lähinnä pelkkää proteiinia ja siihen sivuun hassu tomaatin siivu ja vähän salaattia.

Jopa mun salilla ahkerasti käyvä mies on nykyisin sitä mieltä, että myös salaatit on oikeaa ja maukasta ruokaa. Kukaan kaipaa mitään PERUNAA joka jymähtää vatsanpohjaan saakka.

Suosikkeja meillä on perustonnikalasalaatti (salaatti, tomaatti, kurkku, paprika, sipuli, rucola, muutama pähkinä, kananmunat, tonnikala) tai kanasalaatti (muuten sama, mutta tonnikala korvattu kanafileellä). Minä en tarvitse muita lisukkeita, mies ottaa joskus salaatin kaveriksi rusleivän.

Hyvää ja terveellistä.

Alkuperäinen kirjoittaja meillä..;28911274:
Jopa mun salilla ahkerasti käyvä mies on nykyisin sitä mieltä, että myös salaatit on oikeaa ja maukasta ruokaa. Kukaan kaipaa mitään PERUNAA joka jymähtää vatsanpohjaan saakka.

Suosikkeja meillä on perustonnikalasalaatti (salaatti, tomaatti, kurkku, paprika, sipuli, rucola, muutama pähkinä, kananmunat, tonnikala) tai kanasalaatti (muuten sama, mutta tonnikala korvattu kanafileellä). Minä en tarvitse muita lisukkeita, mies ottaa joskus salaatin kaveriksi rusleivän.

Hyvää ja terveellistä.
Eli oikeaa ruokaa naamioituna salaatiksi ;)jos mä laittasin lautaselle erilleen tonnikalaa/kanaa,kananmunaa tms ja viereen keko salaattia ja naapuri laittaisi saman satsin kaikki sekaisin niin naapuri väittäisi syöneensä salaatin ja minä väittäisin syöneeni kanaa/kalaa JA salaattia.Pointtina tässä nyt se ettei siitä eväästä tule sen terveellisempää jos syö pekonipastaa salaatissa niinkuin joku tuolla aiemmin.Vaan tämä ei liene pointtina aloituksessa niin vastaan että pelkkä salaatti ei ole( siis vaikka salaatti, tomaatti, kurkku, paprika, sipuli, rucola) lihansyöjälle oikeaa ruokaa =)

Eli oikeaa ruokaa naamioituna salaatiksi ;)jos mä laittasin lautaselle erilleen tonnikalaa/kanaa,kananmunaa tms ja viereen keko salaattia ja naapuri laittaisi saman satsin kaikki sekaisin niin naapuri väittäisi syöneensä salaatin ja minä väittäisin syöneeni kanaa/kalaa JA salaattia.Pointtina tässä nyt se ettei siitä eväästä tule sen terveellisempää jos syö pekonipastaa salaatissa niinkuin joku tuolla aiemmin.Vaan tämä ei liene pointtina aloituksessa niin vastaan että pelkkä salaatti ei ole( siis vaikka salaatti, tomaatti, kurkku, paprika, sipuli, rucola) lihansyöjälle oikeaa ruokaa =)

Mitä ihmeen naamioitua?? Kuka täällä söi nyt jotain pekonipastaa? Siitä on salaatti kaukana. Ruokaisa salaatti on juuri tuollainen kuin kuvasin, ja kyllä, se on erittäinkin terveellinen vaihtoehto siihen PEKONIPASTAAN tai PERUNA+LIHAKASTIKKEESEEN verrattuna. Ja ihan yhtä liharuokaa jos salaattiin on lisätty lihaa.

Pelkällä salaatti-tomaatti-kurkulla nyt kukaan ei elä, mutta eihän aloittaja sellaista tarkoittanutkaan? Harvemmin pelkkää sellaista on illanisstujaisissa tarjolla.

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi
Tämähän on taas, että mitä kukakin salaatiksi katsoo. Minun salaattini voivat olla lämpimiäkin ja harvemmin niissä on mitään salaattia tms. Illanistujaisissa varsinkin salaatit toimivat oikein hyvin ellei tarkoituksena ole nimenomaan syödä niin, että napa paukkuu. Itse en näe suurta eroa syönkö hyvän salaatin ruuaksi vai jotain muuta. Salaatti on usein helpompi valmistettava. Tosin salaatin määritelmä olisi hauska tietää, paras määritelmä on mielestäni "monipuolinen sekoitus".

Esim rättiväsyneen salaatissa on pastaa,pekonia,kanaa jne.Mikä ihme siitä ruuasta tekee erin jos ne protskut ja hiilarit on sotkettu sinne salaatin sekaan ja se on aivan ennenkuulumatonta hiilarimössöä ja paskaa jos ne pastat ja protskut syödään erikseen ja ne rehut erikseen =)jos salaatissa on lihaa/kalaa/kanaa,krutonkeja,juustoa,riisiä/pastaa/perunaa niin siinähän on kaikki mitä normaali lounaallakin söisi.Ihmisille syötetään nykyään aivan uskomattomia kaloripommeja SALAATTEINA =)Laskekaapa joskus kalorit niistä teidän terveellisistä ruokaisista salaateista.

Kyllä salaatistakin voi lihoa, jos sinne nakkaa pekonia ja muuta kaloripitoista sekaan.

Perus kanasalaattini ohje:
Broilerin rintafileitä
Jäävuorisalaattia ja vaikkapa makea frisee
Oliiveja
Kurkkua
Tomaattia
Paahdettua sipulia
Nektariinia tai omenaa
Fetaa tai raejuustoa
Mustapippuria
Oliiviöljyä halutessa

Tuon kaverina pala jälkiuuniruisleipää niin pysyy nälkä poissa :)

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi
Mutta mitä _salaattia_ se on jos siinä sössössä on aurajuustoa, pekonia ja puolet makaronia? Miksi ei myös ranskiksia ja kalapuikkoja? Meinaatteko, että joku emmental 200g on terveellisempää kuin kalapuikko paketti "salaatissa"?

Myöntäkää vain ruokasalaattien mussuttajat, että olette rasvaa vetäviä läskejä jotka kaunistelee totuutta.

Parempi kai se on vetää jotain "protsku-hiilarimössö" -salaattia jossa peräti on myös sitä salaattia ja kumppaneitaan, kuin pitää ne "vihreä" siinä '2 siivua tomaattia leivän päällä' ja muuten lautasella kattilallinen perunoita ja puolikas lehmä -tasolla. Jos nyt vertailemaan kerran halutaan lähteä..

Yhteistyössä