Kuka myöntää olevansa laiska?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja grayn anatomia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

grayn anatomia

Vieras
Täällä yksi, perusluonteeltaan laiskansorttinen. Kotitöiden teko useimmiten takkuaa, ei huvita, turhauttaa kun kämppä hetken päästä samannäköinen. Toki nauttisin siististä kodista. Itse tehty ruokakin hyvää kun vaan jaksais laittaa.
Kaikista mieluiten jäisin pyörimään kotiin enkä kävis töissä ollenkaan. Mutta koska leipä on tienattava niin raahaan luuni töihin ja siinä tapahtuukin sitten joku
PIMS- muodonmuutos, töissä ollessani teen töitä sata lasissa, yrittäjän palkka kun on kiinni vain ja ainoastaan omasta työpanoksesta.

Minä, tavallaan. Mutta tavallaan en ole laiska vaan ongelmana on motivaation puute. Kävin äsken lenkilläkin koiran kanssa, kesto pari tuntia, mutten millään jaksais leipoa toiseksi nuorimman huomisille synttäreille...

Kun olin nuori, vanhemmillani oli tapana ikävystyttää minut kuoliaaksi typerillä kommenteillaan, miten vaikeaa elämä mukama oli kun he olivat nuoria. Tiedättehän, kouluun piti kävellä aina 30km ylämäkeen molempiin suuntiin joka ikinen aamu ympäri vuoden kestävissä lumimyrskyissä kantaen nuorempia sisaruksiaan selässään. Ja koulussa oli vain yksi luokkahuone ja kaikki saivat vain kymppejä, vaikka kaikki olivat myös töissä 16 tuntia päivässä nälkäpalkalla, ettei perheen tarvinnut nähdä nälkää.

Tunnustan... tai ehkä oon vaan pikemminkin saamaton. Vai onko se sama asia? Joka tapauksessa, istuskelen päivät miettimässä mitä kaikkea pitäisi tehdä, enkä saa tehtyä niistä mitään, kun ei huvita. Ja sitten mietin mitä kaikkea haluaisin tehdä, mutten tee niitäkään, kun pitäisi-työtkin on tekemättä. :ashamed:

Yhteistyössä