Kuka näitä asuntoja ostaa (sis. linkin)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ostaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ostaja

Vieras
Yritän ostaa asuntoa Espoosta. Avasin Skanskan sivut ja katselin asuntoja tarjolla.

Kaikki asunnot tuntuu olevan aivan tajuttoman hintaisia. Meillä on tilillä 140 000e rahaa, itse olen hoitovapaalla ja mies tienaa bruttona kuussa 5400e/kk. Meillä on 3 aikuista ja 1 lapsi. Tarvitsemme siis mieluiten 4h+k.

Kaikki asunnot alkaen jo 3h tuntuu maksavan lähes puoli miljoonaa. Kuka tuollaisia ihan normaaleja kerrostalokämppiä edes ostaa?

Tuossa nyt vaan yksi esimerkki:
Asunnot - Espoon Suulperi - Skanska Kodit

Haluaisimme uuden asunnon, jotta saisimme vaikuttaa sisustukseen.

Niitä ostaa ne, joilla on molemmilla hyvät tulot ja uskallusta ottaa (ja saada) iso laina. Toinen ryhmä on varmasti ne, jotka ovat esim. Saaneet ensiasunnon vanhemmiltaan ja näin pääomaa on kertynyt. Ja yleensäkin niiden sukujen, joissa on vanhaa rahaa, vesat. Tavallinen työssäkäyvä tuskin pääsee kiinni noihinkaan asuntoihin. Rikkaat rikastuu, kiittääkämme kataista ja urpilaista!

Monellakaan ei varat riitä noihin asuntoihin kuten meillä. Espoossa on myös paljon ihan tavallisia palkansaajia. Vanhemmasta talosta (jopa putkirempatusta) saa nejä huonetta ja keittiön paljon edullisemmin. Sen voi rempata mieluisakseen.

[QUOTE="vieras";28270316]Kukas se kolmas aikuinen perheessä on? Isovanhempi? Kai hänkin voi osallistua asunnon ostokuluihin, jos tarvitsette noin suuren asunnon.[/QUOTE]

3. aikuinen on isovanhempi, jolla ei ole tuloja, eikä omaisuutta. En nyt sanoisi, et joku 3h tai 4h on suuri asunto. Jos on 2 lasta, kuten normiperheessäkin on, niin silloinkin jo tarttee 3-4h.

[QUOTE="a.p";28270336]3. aikuinen on isovanhempi, jolla ei ole tuloja, eikä omaisuutta. En nyt sanoisi, et joku 3h tai 4h on suuri asunto. Jos on 2 lasta, kuten normiperheessäkin on, niin silloinkin jo tarttee 3-4h.[/QUOTE]

Jos teillä on lasten lisäksi aikuinen ihminen elätettävänä, niin katsoisin asuntoa ihan muualta Espoosta, kuin metroaseman kylkeen rakennettavasta luksustaloyhtiöstä.

[QUOTE="vieras";28270340]Jos teillä on lasten lisäksi aikuinen ihminen elätettävänä, niin katsoisin asuntoa ihan muualta Espoosta, kuin metroaseman kylkeen rakennettavasta luksustaloyhtiöstä.[/QUOTE]

Siis miksi tuo on luksusasunto? Mikä siitä tekee luksusta? Mun mielestä nuo Skanskan kerrostalot on ihan normikerrostaloja. Ihmettelen vaan hintaa.

Jos maksaa asunnosta vaikka sen 600 000e, niin mieluummin samalla hinnalla vaikka asunto Helsingin vanhoista kivitaloista, joissa on historian havinaa ja avaruutta ja palvelut ihan vieressä ja hinta säilyy varmemmin myydessä.

[QUOTE="vieras";28270351]Ei nyt uutta kannata ostaa noilla tuloilla. Todellakin, ostakaa vanha asunto ja rempatkaa. Ympäristö on takuulla rakennettu jo valmiiksi, ei tule yllätyksiä.[/QUOTE]

Ollaanko me huonotuloisia Espooseen vai mikä? Millä tuloilla uusia kerrostaloasuntoja pitäisi ostaa Espoossa?

Mä vaan olen niin hämmästynyt Espoon hinnoista, jos hyvätuloisella perheellä ei ole varaa ostaa edes uutta kerrostaloasuntoja.

Kalliita on asunnot. Mutta ei taida Helsingistä löytyä tolla hinnalla teidän tarpeisiin soveltuvaa asuntoa vanhasta kivitalosta. Ne maksaa vielä enemmän. Ja on usein rappusia, teidän tapauksessa tarvitaan varmaan hissi?

[QUOTE="Espoolainen";28270331]Monellakaan ei varat riitä noihin asuntoihin kuten meillä. Espoossa on myös paljon ihan tavallisia palkansaajia. Vanhemmasta talosta (jopa putkirempatusta) saa nejä huonetta ja keittiön paljon edullisemmin. Sen voi rempata mieluisakseen.[/QUOTE]

Putkirempatuissa onkin sitten vastikkeet isot. Me ainakin mieluummin lyhennämme lainaa uudesta, missä ei kohta tule kaikenmaailman muitakin remontteja...

[QUOTE="a.p";28270389]Siis miksi tuo on luksusasunto? Mikä siitä tekee luksusta? Mun mielestä nuo Skanskan kerrostalot on ihan normikerrostaloja. Ihmettelen vaan hintaa.

Jos maksaa asunnosta vaikka sen 600 000e, niin mieluummin samalla hinnalla vaikka asunto Helsingin vanhoista kivitaloista, joissa on historian havinaa ja avaruutta ja palvelut ihan vieressä ja hinta säilyy varmemmin myydessä.[/QUOTE]

600k:lla saa sieltä Stadin jugendtalosta maksimissaan pienen kaksion.

[QUOTE="a.p";28270389]Siis miksi tuo on luksusasunto? Mikä siitä tekee luksusta? Mun mielestä nuo Skanskan kerrostalot on ihan normikerrostaloja. Ihmettelen vaan hintaa.

Jos maksaa asunnosta vaikka sen 600 000e, niin mieluummin samalla hinnalla vaikka asunto Helsingin vanhoista kivitaloista, joissa on historian havinaa ja avaruutta ja palvelut ihan vieressä ja hinta säilyy varmemmin myydessä.[/QUOTE]

Samaa mieltä, Espoossa ei edes ole yhtään järkevää syytä asua tai siis minä ainakaan en löydä.

Miksi pankit lainaavat summia, joita ihmiset eivät kykene maksamaan??

[QUOTE="vieras";28270398]Kalliita on asunnot. Mutta ei taida Helsingistä löytyä tolla hinnalla teidän tarpeisiin soveltuvaa asuntoa vanhasta kivitalosta. Ne maksaa vielä enemmän. Ja on usein rappusia, teidän tapauksessa tarvitaan varmaan hissi?[/QUOTE]

Ei maksa enemmän. Tuolta tulee esim 59kpl asuntoja Etelä-Helsingissä OIkotiellä 3-4h alle 470 000e. En ymmärrä, miksi uudet kerrostaloasunnot Espoossa maksaa saman verran kuin arvotalot Helsingin keskustassa.

[QUOTE="a.p";28270704]Ei maksa enemmän. Tuolta tulee esim 59kpl asuntoja Etelä-Helsingissä OIkotiellä 3-4h alle 470 000e. En ymmärrä, miksi uudet kerrostaloasunnot Espoossa maksaa saman verran kuin arvotalot Helsingin keskustassa.[/QUOTE]

Otitko huomioon vanhan arvotalon putki- julkisivu ja muut remontit jotka 4h-huoneistossa voivat olla helposti 50-60.000 euroa?

Tuo on uudisasuinaluetta, josta ei halvalla todella asuntoa saa. Metrolla ratsastetaan ja rahastetaan.

Kyllä Espoosta sentään edullisempiakin asuntoja löytyy, aivan uudenuutukaisten asuntojen hinnoista en tiedä, mutta samalla rahalla mitä tuossa nuo pöyristyttävän
kalliit kämpät maksaa, saa vähän syrjempää Espoosta rivarikämpän.. Ei uutta tosin.

Yhteistyössä