Kuka oikeesti käy Cittarissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Anniina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Cittarissa laadukkaampaa esim.juustot, lihat hedelmät ja vihannekset sekä laajempi valikoina tuotteita . Talvella sai Prisman tomaatteja kypsytellä kotona päiviä ja silti maistuiva siltä ettei salaattiin pystynyt laittamaan.
Cittarista saadaan kaikki tarpeellinen eikä kassoilla tarvi jonottaa Prismassa joutuu aina jonottamaan

Nuo hinnat voi vaihdella paljonkin eri sittareissa. Riippuu niin kauppiaasta. Ketju asettaa tietyt hinnat, mutta kauppias voi itse määrätä hinnat.
Itse olen töissä sittarissa, mutta käytän alepaa ja s-marketia koska ne ovat lähikaupat.
Jos vieressä olisi sittari käyttäisin sitä, koska vaipat yms halvempia kuin pikkukaupoissa.
Ja tietty jos ois prisma tossa nurkalla käyttäisin sitä...

Cittari on meillä lähes 10 km lähempänä kuin Prisma. Siksi. En halua lähteä "parin euron" säästön takia ajelemaan kaupungin toiselle puolelle. Kuluuhan siihen jo bensaakin. Ja vapaa-aikaa!

[QUOTE="Liisa";23548948]Nuo hinnat voi vaihdella paljonkin eri sittareissa. Riippuu niin kauppiaasta. Ketju asettaa tietyt hinnat, mutta kauppias voi itse määrätä hinnat.
[/QUOTE]

Tuosta tuli mieleen yksi cittarin televisioissa pyörivä mainos. Yhtä tuotetta mainostettiin plussatarjouksena, hinta oli jotain 4,25€. Hyllyn reunassa oli kuitenkin heidän normaali hintansa, joka on ollut jo kauan 3,95€ ja sillä sen sai kassalta.

Mäkin olin ennen vannoutunut Prismassa kävijä. Nyt kuitenkin cittarin tyyli on ruvennut viehättämään. Eli alennuksia on jatkuvasti ja plussakortilla saa suoraan etuja. En kuitenkaan ole vertaillut hintoja absoluuttisesti, joten tämä cittarin tarjouskikkailu voi olla vain silmänlumetta ja prismassa hinnat ovat jatkuvasti "halvat".

Meillä on cittarille 400m matkaa ja Prismaan 5km matkaa. Vaikka Prismassa ruokatavara on halvempaa ja bonukset paremmat niin silti tulee käytyä aika usein cittarillaki. Ihan vaan sen takia etten aina jaksa joka maitopurkkia hakea autolla.

Me käydään vaan S-marketissa, Prismaa täällä ei olekaan. Cittarissa ei saa kun verenpaineen nousemaan, heidän plussatarjouksilla tuotteen saa yleensä samaan hintaan kuin S-marketissa AINA.

Vuoden aikana bonuksien muodossa on tullut S-tilille jo n. 700€, ensi kuussa tulee vielä ylijäämäpalautukset. Että todellakin jatkossa meillä a) ostetaan halvempaa ruokaa, b) halutaan euroja tilille.

Bensa nyt on yleensä muutaman sentin kalliimpaa kuin jossain muualla, mutta tuokaan ei tankillisen hinnassa tunnu kuin pari euroa ja bonukset on suhteessa suuremmat kuin se halvempi bensa jostain kylmäasemalta. Eli se bensakin tulee loppujen lopuksi halvemmaksi.

Jos menemme johonkin tuollaiseen kauppaan niin cittari on valinta. Yleensä käyn torilla ja hallissa, Sokoksessa myös stokka on ok paikka. En tykkää Prismasta enkä juuri cittaristakaan mutta se on lähempänä kuin Prisma jos siis pitää sellaiseen kauppaan mennä.

Citymarketissa käymme isoilla ostoksilla aina, s-marketissa pikkuostoksilla joskus, koska sijaitsee noin 50 metrin päässä meiltä. Prismassa oikeastaan vaan, jos pitää hakea jotain sellaista tavaraa, jota ei välttämättä cittarista saa. Prismaan ei tykätä mennä, koska siellä on aina hirveät kassajonot. Hintoja ei kauheasti olla vertailtu, mutta joskus ainakin kiinnitin huomiota, että cittarissa oli paljon parempi leivontaosasto kuin prismassa. Jokin asia on prismassa halvempi, joku toinen taas kalliimpi. En tykkää kannattaa s-ryhmää, kun en pidä siitä, että se on vallannut koko maan. Kauppavertailuissa kannattaa muistaa, että yhden kaupan perusteella on järjetöntä tehdä ehdottomia ratkaisuja. Esim. kauppiasvetoisissa kaupoissa ongelmia voi aiheuttaa hankala kauppias, ja se on ainoastaan tätä yhtä kauppaa koskeva ongelma.

[QUOTE="Anniina";23547645]Me keskitetään S-ketjun kauppoihin ja Prisma on vakikauppa, koska on edullinen ja bonukset kertyy. Tänään kävin sitten pikaisesti pikkuostoksilla Cittarissa, kun olin kaverilla kylässä ja tää kauppa hänen vieressä. Ihan järkytyi kuin paljon kalliimpi se on.

Muutamia esimerkkejä..

Maito 10s kalliimpi
Suklaalevy 15s kalliimpi
Mehu 20s kalliimpi
Sipsipussi 70s kalliimpi :O

Lähes tulkoon kaikki tuotteet on ainakin 10-15s kalliimpia ja tosiaan kaikenhuippu oli tuo sipsipussi joka on melkeen euron kalliimpi. Ja kun ne plussapisteetkin kertyy huonommin kuin s-bonus niin eipä ole meidän perheen järkeä tuolal käydä.[/QUOTE]

Meil taas cittari on edullisempi. Enää ei juuri prismaa käytetä. Noissa on eroja kumpi halvempi.

Rehellisesti sanottuna en tiedä, kumpi täällä on halvempi, Citymarket vai Prisma. Kumpikaan ei houkuttele ostoksille ison koonsa ja ajomatkan takia. Mutta koska lähikauppana on nykyään Siwa, jonnekin sitä on ajettava kuitenkin.

S-ryhmän kaupoissa käydään eniten, siellä myydään lähileipomon tuotteita mitkä on minusta ihan parhaita. Lidlistä ostin viimeksi kivennäisvettä, leikkelettä, mysliä ja maitoa. Siellä voisin käydä useamminkin tutkimassa ainesosaluetteloita :D Kauppahallista tai torilta ostan kalaa.

Voisin tehdä hintavertailua kyllä, mutta noiden kahden suurimman ryhmän omista merkeistä minusta S-ryhmällä on parempia. Ja Sokoksen alakerran kaupassa on kaikkea ihanaa.

Viimeksi muokattu:
nyt jo puolen vuoden ajan tutkinut prisman ja cittarin hintoja ja on tullut siihen tulokseen,että yhtä edullisia/kalliita ovat olemmat.
Plussalla ei kerry rahaa niin paljon kuin bonuksella, mmutta sillä saa taas alennuksen suoraan kassalata mitä ei saa bonuksella ( juuri koskaan). Prismassa on osa tuotteista halvempia kuin cittarissa, mut prismassa ei ole koskaan elintarvikkeista tarjouksia kuten cittarissa. Hinnat tasaantuu ja kertakäynnillä cittari tuntuu kalliimmalta.
Äitini suosii prismaa ja minä cittaria ja hän ihan sen takia alkoi tutkimusta tekee koska meil oli pieni kina siitä kumpi tulee edullisemmaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja äitini on;23549583:
nyt jo puolen vuoden ajan tutkinut prisman ja cittarin hintoja ja on tullut siihen tulokseen,että yhtä edullisia/kalliita ovat olemmat.
Plussalla ei kerry rahaa niin paljon kuin bonuksella, mmutta sillä saa taas alennuksen suoraan kassalata mitä ei saa bonuksella ( juuri koskaan). Prismassa on osa tuotteista halvempia kuin cittarissa, mut prismassa ei ole koskaan elintarvikkeista tarjouksia kuten cittarissa. Hinnat tasaantuu ja kertakäynnillä cittari tuntuu kalliimmalta.
Äitini suosii prismaa ja minä cittaria ja hän ihan sen takia alkoi tutkimusta tekee koska meil oli pieni kina siitä kumpi tulee edullisemmaksi.

Pitää vielä sanoa,et jos on pieneltä paikkakunnalta missä ei prismaa tai cittaria ole niin kannattaa ehdottomasti käyttää Lidliä koska se on silloin edullisin. Anoppini taas on tehnyt tutkimusta siitä ( äitini innoittamana). Heillä siis siellä vain S-market ja K- supermarket Lidlin lisäksi ja Prisma ja Cittari 30 km päässä.

Täällä cittarissa on ainakin parempi lihapuoli kuin prismassa. Itse pakattua lihaa ja jauhelihaa eikä mitään pakastettua paskaa. Prisma täällä laajeni niin että saa kilometrikaupalla kävellä jos on tarvis kummastakin päästä hakea tavaraa, meni huonommaksi. Usein käydään myös oman kylän s-marketista hakemassa perustavaroita viikolla.

[QUOTE="vieras";23549630]Täällä cittarissa on ainakin parempi lihapuoli kuin prismassa. Itse pakattua lihaa ja jauhelihaa eikä mitään pakastettua paskaa. Prisma täällä laajeni niin että saa kilometrikaupalla kävellä jos on tarvis kummastakin päästä hakea tavaraa, meni huonommaksi. Usein käydään myös oman kylän s-marketista hakemassa perustavaroita viikolla.[/QUOTE]

Et sitten taida tietää, että se itse pakattu jauheliha on sitä pahinta paskaa... :whistle:

Yhteistyössä