Kuka oli se englantilainen ennustaja/selvännäkijä 30-luvulla, joka näki kaikkea, mikä toteutui oikeasti? Mm. 2012 tulee maailmanloppu.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 2012
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
hmm... mitäs sit jos maailmanloppu tuliskin... eiks tältä "jumalalta" loppuis hommat... jääks se eläkkeelle sit vai?

Uutta maailmaa kehiin vain... "Tällä kerralla en syytä luomuksiani lakieni rikkomisesta. Tai jos syytänkin, niin en uhraa itseäni itselleni, jotta he saisivat rikoksensa anteeksi minulta itseltäni. Tai jos uhraankin, niin en vaadi mitään uskoontuloa. Tympi heittää 999 kuollutta Helvettiin jokaista yhtä Taivaaseen päässyttä kohti."

Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Tympi heittää 999 kuollutta Helvettiin jokaista yhtä Taivaaseen päässyttä kohti."

Onhan se aika vahva väite, sanoa, että me/minä ollaan niitä pelastettuja, ja muut lentää ulkopuolelle. Vaikka tuo on tietysti kärjistetty määrä. Mutta maailmassa on kuitenkin yli kaksi miljardia kristittyä (tavalla tai toisella) ja se on aika paljon. Eikä pelastusta voi rajata siihenkään, koska muuten saataisiin johtopäätös, että instituutioon kuuluminen -> pelastus.
Pelastettujen määrä? Raamatun mukaan lukematon.
Kuka voi määritellä toisen henkilön pelastumisen?

Lainaan erästä itseäni viisaampaa

Jumala on niin suuri, että voi pelastaa myös sellaisen, joka sulkee toiset pelastuksen ulkopuolelle.

Iloitkaamme siitä!

Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Tähän ajatukseen maailmanlopusta liittyy tietysti myös se, että mitä ihmiselle/sielulle tapahtuu kuolemassa...

No sekin tietty. ;) Jos kuolemanrajakokemukset uskoo osaksi tuonpuoleisuutta, niin silloin on matemaattisesti helppo todistaa, että on sekä hyvä että paha paikka, koska on löydettävissä joitakin taivaallisia ja joitakin helvetillisiä kokemuksia. Niiden lukumäärän keskinäinen suhde sensijaan on mahdotonta määrittää.

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Tähän ajatukseen maailmanlopusta liittyy tietysti myös se, että mitä ihmiselle/sielulle tapahtuu kuolemassa...

No sekin tietty. ;) Jos kuolemanrajakokemukset uskoo osaksi tuonpuoleisuutta, niin silloin on matemaattisesti helppo todistaa, että on sekä hyvä että paha paikka, koska on löydettävissä joitakin taivaallisia ja joitakin helvetillisiä kokemuksia. Niiden lukumäärän keskinäinen suhde sensijaan on mahdotonta määrittää.

Mutta jos niitä ei usko semmosiksi, ni niillä ei oo mitään merkitystä sen asian kans. ;) Mulla on vähä semmone käsitys, että kuoleman "prosessi" kestää kolme päivää. Eli kolmantena päivänä kuolemasta ollaan saatu takaisin kaikki se, mistä luovuttiin kun tänne tultiin. Tietääkseni yksikään rajakokemus ei yllä niin pitkälle, eli ei kerro totuutta, näkee vain jotain, kenties jotain semmosta, mikä palvelee ko. henkilön yksilöllisiä tarpeita. Eli silläkin olis joku tarkoitus, että kokis jotain "helvetillistä".

Meinaako kääntyä liikaa uskon asioihi... (?) :) Ohi alkuperäisen aiheen.

Maailmanloppu ei tule vielä piiiitkään aikaan. Ensin Jeesus ottaa omansa pois maanpäältä taivaaseen ja sitten paholainen hallitsee maanpäällä. Sitten koittaakin Jeesuksen valtakausi jota kestää tuhat vuotta ja vasta sen jälkeen voidaan puhua maailmanlopusta.

Alkuperäinen kirjoittaja 2012:
On. Se mies oli todella tunnettu Britanniassa. Se tiesi kaikista lääketieteellisistä toimenpiteistä, joita ei siihen aikaa vielä osattu. Se neuvoi lääkäreitä. Oikeasti. Sen ennustukset ovat kaikki toteutuneet tähän mennessä. Osasi mm. nimetä tulevat paavit oikein ja tää nykyinen on toka vika. Ja tosiaan, 2012 tapahtuu jotain kauheaa. Siitä on kuulemma tosi paljon netissä juttua, mutta kun en muista sen nimeä!!

No sehän oli sitten Jeesus kakkonen.

Onko sama joka ennusti Osaman pahuuden (johon kyllä olen alkanut uskoa että tarkoitti Obamaa ) siis että hän hallitsee maailmaa ja tulee kaikkea ydinpommi yms pahuutta maan päälle.. jotenki silleen meni..

Muistaako kukaan????

Alkuperäinen kirjoittaja 2012:
Kukas se oli? Oliko se joku Edward G....Osasi nähdä tulevaisuuden ja osasi parantaa nykymenetelmillä sairaita, oli ihan ihmetyyppi. Sanoi, että 2012 maapallon pohjois- ja etelänavat siirtyvät, aiheuttavat akselin kallistumisen ja mm. koko Pohjois-Eurooppa jää veden alle ihan hetkessä. Ja että maailma ei tule olemaan 2012 sama paikka, minä me sen tunnemme. Myös Inkojen kalenteri päättyy 20.12.2012. Hän myös osasi nimetä kaikki paavit oikein. Nykyinen paavi on toiseksi viimeinen...

Oletteko kaikki täysin seinähulluja?

Olen katsellut kasan tälle palstalle kaadettua sontaa ja ihmettelen vallan suunnattomasti näkemääni!

*Millään* esitetyistä väitteistä nibiruista tai muustakaan roskasta, erityisesti v. 2012 -liittyvästä aivottomista spekulaatioista ei ole *mitään* tekemistä minkäänvärisen todellisuuden kanssa.

Ettekö mitään parempaa tai rakentavampaa keksi aikanne kuluksi? Harkitkaa edes sukkien virkkaamista moisen täydellisen aivottoman roskan sijasta.

No, jos täydellisen tyhjäpäiset maailmanlopunskenaariot saavat teidät noin innostuneeksi, niin suosittelen vaihtamaan aviokumppanianne ja hankkimaan edes hieman koulutusta.

Koulutus auttaa moneen pohjattomasta tietämättömyydestä aiheutuneeseen angstiin.

Ja toisaalta, jos tulisikin maailmanloppu niin mitä sitten. Ei me kukaan näissä ruumiissamme ikuisesti asuta. Mitä jäisi tekemättä jos lähtö tulisi huomenna? Mä olen ainakin joka päivä valmis. Enkä tarkoita sitä että olisin itsetuhoinen vaan sitä että kun kuolee niin sitten on mentävä. Ei siinä vaiheessa pohdi että "hei mulla olis ollut vielä huomenna työpäivä, jäi ne paperitkin mapittamatta".

20.12.2012 maapallo ja aurinkokuntamme kohtaa mitä tod. näkösemmin loppunsa. Koska on jo todistettu ja tutkittu, että aurinkokuntamme menee meidän linnunradan keskustan läpi tuona päivänä. Sillein aika koomista, että inkat ja muutama muu heppu on jo sen huomannut. Tosin tästä aiheesta ei löydy paljoakaan todisteita tai väitteitä, sillä muuten olisi yleinen paniikki planeetallamme.

Voitte te nauraa minulle. Mutta tää on vaan se tosia asia, että nyt eletään jännittäviä aikoja.

Täällähän mielenkiintosta keskustelua ollut :D Tulee se loppu tai ei, niin meinaan elämäni elää täysillä joka päivä. loppu tulee kuitenkin, on se sit maailmanloppu tai muu loppu :D
Mut joo ,on nuo ennustukset kyllä kiehtovia,olen niitä joskus lueskellut.

Onpas harvinaisen tyhmää porukkaa nyt taas liikenteessä.

Kukaan aikuinen ihminen nykyaikana tälläiseen hömppään usko.
Kunnon annos tiedettä ja järkeä tekisi terää monelle.

Itse asiassa, juuri tämänkaltainen taikausko mahdollistaa näiden profetioiden voimaantulon, kenties jopa jotain pahempaakin, jos uskoo että maailmanloppu tulee ydinsodan muodossa niin kuinka halukas ihminen on aktiivisesti estämään sitä sitten? Eipä juuri ollenkaan, koska se ydinsota vahvistaisi hänen uskoaan.

Sairas noidankehä.

Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Onpas harvinaisen tyhmää porukkaa nyt taas liikenteessä.

Kukaan aikuinen ihminen nykyaikana tälläiseen hömppään usko.
Kunnon annos tiedettä ja järkeä tekisi terää monelle.

Itse asiassa, juuri tämänkaltainen taikausko mahdollistaa näiden profetioiden voimaantulon, kenties jopa jotain pahempaakin, jos uskoo että maailmanloppu tulee ydinsodan muodossa niin kuinka halukas ihminen on aktiivisesti estämään sitä sitten? Eipä juuri ollenkaan, koska se ydinsota vahvistaisi hänen uskoaan.

Sairas noidankehä.

Tiede ja järki ei osaa selittää kuin hitusen maailmankaikkeudesta ja sen ilmiöistä.

Ei olis pitäny lukea tätä... Mua ahdistaa ihan hirveesti, vaikka tiiän et kuolema voi tulla koska vaan. lapseni puolesta pelkään-
Missä on se Jumala, joka antaisi minullekin voimaa ja uskoa luottaa siihen, että kuolema ei ole kaiken loppu vaan jossain on taivas. Ja pääsenkö minä sinne koskaan, kun olen julkisen imagoni takia Jumalan niin usein kieltänyt. Salaa häneen uskon kyllä, mutta minulta puuttuu kyky uskoa kaikki huoleni Herran huomaan.

Yhteistyössä