Kuka on sitä mieltä että ÄITIYS on upeaa mutta se ei ole

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Feministit alas!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja POMO:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Nykyään lapset voi henkisesti huonommin kuin ennen, ja osasyy voi olla väistämättä se ettei lasten kanssa olla tarpeeksi eikä anneta heille aikaa.

Mutta 70-luvulla oli ihan yleistä, että lapset vietiin hoitoon puolivuotiaina, kun äiti palasi työelämään :whistle: . Näitä huonovointisia nykylapsia sen sijaan on hoidettu kotona pidempään, koska äitiysloma on pidempi ja sen lisäksi suuri osa jää vielä hoitovapaallekin edes joksikin aikaa...

Nykyajan vanhemmat ovat luusereit, jotka välttelee vastuuta ja työntekoa.Näistä kasvaa näitä huonovointisia lapsia. Ei uravanhemmista joilla varaa tehdä hieman töitä ja olla sopivasti kotona.Eli kokonaisuus kunnossa.

Lasten hoitaminen on työntekoa. Ehkä sinulla ei ole siitä kokemusta vielä. (lapset mummolassa viikonoppuna ja lomilla tai ei lapsia ollenkaan tai vain yksi).

LASTEN HOITAMINEN ON TYÖN TEKOA NIILLE JOTKA SITÄ AMMATIKSEEN TEKEVÄT JA OVAT SIIHEN KOULUTTAUTUNEET. MUTTA ÄITIYS EI OLE TYÖTÄ. KUULLOSTAA KAMALELLE!!!!!!!!!!!!!!!

Kyllä lasten hoitaminen on työtä.
En tajua, kuinka lasten hoitoa voi verrata työksi vaikka olisi kotona kotiäitinä?
En ymmärrä vaikka olen kotiäitinä ollut 11vuotta. Minulle lastenhoito on normaalia perhe elämää, jossa huolehdin lasteni tarpeista mutta saan olla ajoittain itsekäs. Työnteosta minulla on toisenlainen kuva.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja POMO:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Nykyään lapset voi henkisesti huonommin kuin ennen, ja osasyy voi olla väistämättä se ettei lasten kanssa olla tarpeeksi eikä anneta heille aikaa.

Mutta 70-luvulla oli ihan yleistä, että lapset vietiin hoitoon puolivuotiaina, kun äiti palasi työelämään :whistle: . Näitä huonovointisia nykylapsia sen sijaan on hoidettu kotona pidempään, koska äitiysloma on pidempi ja sen lisäksi suuri osa jää vielä hoitovapaallekin edes joksikin aikaa...

Nykyajan vanhemmat ovat luusereit, jotka välttelee vastuuta ja työntekoa.Näistä kasvaa näitä huonovointisia lapsia. Ei uravanhemmista joilla varaa tehdä hieman töitä ja olla sopivasti kotona.Eli kokonaisuus kunnossa.

Lasten hoitaminen on työntekoa. Ehkä sinulla ei ole siitä kokemusta vielä. (lapset mummolassa viikonoppuna ja lomilla tai ei lapsia ollenkaan tai vain yksi).

LASTEN HOITAMINEN ON TYÖN TEKOA NIILLE JOTKA SITÄ AMMATIKSEEN TEKEVÄT JA OVAT SIIHEN KOULUTTAUTUNEET. MUTTA ÄITIYS EI OLE TYÖTÄ. KUULLOSTAA KAMALELLE!!!!!!!!!!!!!!!

Kyllä lasten hoitaminen on työtä.

Kuulepas kun jo raamatussa sanottiin, että otsasi hiessa sinun pitää elää jne. ja kuule tarkoitettiin juurikn lasten kasvattamista, ruokkimista jne. Perheen kun perustaa, se on työtä ja kovaa työtä.

Montako lasta sinulla on?

4 lasta ja ikä jakaumalla 11-2v
 
Alkuperäinen kirjoittaja Häh?:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja POMO:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Nykyään lapset voi henkisesti huonommin kuin ennen, ja osasyy voi olla väistämättä se ettei lasten kanssa olla tarpeeksi eikä anneta heille aikaa.

Mutta 70-luvulla oli ihan yleistä, että lapset vietiin hoitoon puolivuotiaina, kun äiti palasi työelämään :whistle: . Näitä huonovointisia nykylapsia sen sijaan on hoidettu kotona pidempään, koska äitiysloma on pidempi ja sen lisäksi suuri osa jää vielä hoitovapaallekin edes joksikin aikaa...

Nykyajan vanhemmat ovat luusereit, jotka välttelee vastuuta ja työntekoa.Näistä kasvaa näitä huonovointisia lapsia. Ei uravanhemmista joilla varaa tehdä hieman töitä ja olla sopivasti kotona.Eli kokonaisuus kunnossa.

Lasten hoitaminen on työntekoa. Ehkä sinulla ei ole siitä kokemusta vielä. (lapset mummolassa viikonoppuna ja lomilla tai ei lapsia ollenkaan tai vain yksi).

LASTEN HOITAMINEN ON TYÖN TEKOA NIILLE JOTKA SITÄ AMMATIKSEEN TEKEVÄT JA OVAT SIIHEN KOULUTTAUTUNEET. MUTTA ÄITIYS EI OLE TYÖTÄ. KUULLOSTAA KAMALELLE!!!!!!!!!!!!!!!

Kyllä lasten hoitaminen on työtä.
En tajua, kuinka lasten hoitoa voi verrata työksi vaikka olisi kotona kotiäitinä?
En ymmärrä vaikka olen kotiäitinä ollut 11vuotta. Minulle lastenhoito on normaalia perhe elämää, jossa huolehdin lasteni tarpeista mutta saan olla ajoittain itsekäs. Työnteosta minulla on toisenlainen kuva.

Minä koen sen työnä. Mutta ehkä koemme eri asiat raskaina. Minulle opiskeleminen ym. on aina ollut helppoa. ja oman alan työt. (korkeakoulututkinto).
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Häh?:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja POMO:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Nykyään lapset voi henkisesti huonommin kuin ennen, ja osasyy voi olla väistämättä se ettei lasten kanssa olla tarpeeksi eikä anneta heille aikaa.

Mutta 70-luvulla oli ihan yleistä, että lapset vietiin hoitoon puolivuotiaina, kun äiti palasi työelämään :whistle: . Näitä huonovointisia nykylapsia sen sijaan on hoidettu kotona pidempään, koska äitiysloma on pidempi ja sen lisäksi suuri osa jää vielä hoitovapaallekin edes joksikin aikaa...

Nykyajan vanhemmat ovat luusereit, jotka välttelee vastuuta ja työntekoa.Näistä kasvaa näitä huonovointisia lapsia. Ei uravanhemmista joilla varaa tehdä hieman töitä ja olla sopivasti kotona.Eli kokonaisuus kunnossa.

Lasten hoitaminen on työntekoa. Ehkä sinulla ei ole siitä kokemusta vielä. (lapset mummolassa viikonoppuna ja lomilla tai ei lapsia ollenkaan tai vain yksi).

LASTEN HOITAMINEN ON TYÖN TEKOA NIILLE JOTKA SITÄ AMMATIKSEEN TEKEVÄT JA OVAT SIIHEN KOULUTTAUTUNEET. MUTTA ÄITIYS EI OLE TYÖTÄ. KUULLOSTAA KAMALELLE!!!!!!!!!!!!!!!

Kyllä lasten hoitaminen on työtä.
En tajua, kuinka lasten hoitoa voi verrata työksi vaikka olisi kotona kotiäitinä?
En ymmärrä vaikka olen kotiäitinä ollut 11vuotta. Minulle lastenhoito on normaalia perhe elämää, jossa huolehdin lasteni tarpeista mutta saan olla ajoittain itsekäs. Työnteosta minulla on toisenlainen kuva.

Minä koen sen työnä. Mutta ehkä koemme eri asiat raskaina. Minulle opiskeleminen ym. on aina ollut helppoa. ja oman alan työt. (korkeakoulututkinto).

Vaihda työpaikka tai olisit tehnyt helpomman valinnan!
 
Huomenna töihin lepäämään :D
Kyllä kotiäityis on työtä siinä missä muukin ja peräti niin raskasta, että lähden mielellään huomenna töihin :saint:
Ja sitten parin päivän päästä taas oisin mieluummin kotona =)
Jokaisen oma valinta...
Mutta edelleen olen sitämieltä, että kotiäitiys on rankempaa kuin mikään, varsinkin usean lapsen kanssa, mutta pirun arvokasta :heart:
 
äitiys ei ole minusta vain kotiäitiyttä... silloin paras kun tekee sen mukaan mikä sillä hetkellä parhaiten sopii. Oma äitini korkeasti koulutettu mutta oli meidän laste kans kotona (meitä oli neljä) vuosikausia, koska tarvitsimme häntä. Pitkäaikaissauraus yhdellä sisarellani, ja nuorimmainen ns. erityislapsi. Sitten hän jatkoi opiskelua ja on nyt töissä. Itse olen ollut töissä, koska lapsi ollut terve, ja taloudellinentila sitä vaatinut.
 

Yhteistyössä