Kuka ostaa pienille pojille synkkiä vaatteita, joissa rumat kuvat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Kuka ostaa kaupoista kaikki ne synkänväriset printtihirvitykset, joita marketit ovat väärällään?

Ei tule yleensä kiinnitettyä huomiota lasten vaatteisiin, mutta viime viikolla katselin ympärilleni kerhossa, eikä siellä ollut yhdelläkään lapsella noita hirvityksiä vaan paljon neutraalimpia vaatteita. Nyt kun ajattelen, ei sellaisia kovin usein edes näe kenekään pienen lapsen päällä.

Eli kuka ne kaikki ostaa? Kukaan ei täälläkään koskaan myönnä ja kenelläkään niitä ei näy? Roikottaako ne niitä samoja vuodesta toiseen kaupassa rekkien täytteenä? Vai ostaako ihmiset niitä salaa ja sitten vetävät verhot ikkunoiden eteen ja pukevat lapsensa monsteri-auto-harmaa-mustaan-paitaan kotona, kun kukaan ei ole näkemässä? Kertokaa mulle, mihin ne kaikki menevät.

No ilmeisesti aika monikin kun ne kaupat niitä niin ahkerasti hamstraa! Tosi ikävän näkösiä ovat... Harvoin näkee pienille pojille iloisen värisiä ja mielikuvituksellisia vaatteita! :(

no en tiedä kuka ne kaikki ostaa, mutta esim. eräs tuttavani puki jo vauvalle pääkallokuvioituja mustia ja muita tummansävyisiä vaatteita. Vauva on tyttö. Aika kamalia mielestäni..

Alkuperäinen kirjoittaja irina:
no en tiedä kuka ne kaikki ostaa, mutta esim. eräs tuttavani puki jo vauvalle pääkallokuvioituja mustia ja muita tummansävyisiä vaatteita. Vauva on tyttö. Aika kamalia mielestäni..

Se olin varmaan minä! Meillä oli kyllä vain yksi pääkallokuvioinen body... Ja se saatiin lahjaksi tytön kummisedältä... Käytimme sitä kaksi kertaa!

Samaa olen ihmetellyt. Rockhenkisistä vaatteista tykkään, kuten esim. bändipaidoista, joita nyt näkee aika paljon kaupoissa. Mutta ne hämähäkkimies-monsteri-printtipaidat kyllä saavat olla minun puolestani myös. :x

No meillä 5v poika ja sillon kun saa itse valita vaatteen, haluaa juuri jonkun kuvailemasi paidan. Siis auto, spiderman yms.. Ehkä niitä on niin paljon siksi, että lapset tykkää niistä. Itsekin kyllä pyrin ostamaan pojalle nättejä vaatteita, enkä noita hirvityksiä.

Alkuperäinen kirjoittaja bud:
No meillä 5v poika ja sillon kun saa itse valita vaatteen, haluaa juuri jonkun kuvailemasi paidan. Siis auto, spiderman yms.. Ehkä niitä on niin paljon siksi, että lapset tykkää niistä. Itsekin kyllä pyrin ostamaan pojalle nättejä vaatteita, enkä noita hirvityksiä.

Tuon ikäisillä mä alan sen ymmärtämäänkin, kun niillä on jo omaa tahtoa enemmän. Mutta kun niitä vaatteita tuntuu olevan jo vuoden kahden ikäisille, ja juuri alle kolmivuotiaissa ei noita pahemmin lapsilla näy. Liikumme paljon eri kerhoissa jne, joten luulisi, että niitä joskus jossain näkisi.

Toki niistä varmaan joku vanhempikin tykkää, mutta täällä aiheesta keskusteltaessa ei heitä pahemmin ole eikä niitä vaatteita tosiaan missään näy. Mutta jonnekin ne sieltä kaupasta katoavat.

Noh Suomessa suurin osa vaatteista ostetaan juuri marketeista, varsinkin jos vertaa muuhun eurooppaan eli varmaankin siis aika moni. Ja kun bisneksestä on kyse, niin valitettavasti se tarjonta vastaa yleensä kysyntää... :D

Menee hermo, koska jouduin vähän aikaa sitten siirtymään H&M:llä isompien poikien osastolle. Ne vaatteet on ihan kauheita joitain kivoja kauluspaitoja lukuunottamatta.
Kaiholla katselen sinne alle 86cm:n osastolle, niitä ihania vaaleansinisiä ja turkooseja värejä, tikruja ja muita mukavia otuksia.
Ymmärrän että 5 vee haluaa mörköpaidan, mutta minä en halua sellaista 1v9kk:lle pojalleni!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Menee hermo, koska jouduin vähän aikaa sitten siirtymään H&M:llä isompien poikien osastolle. Ne vaatteet on ihan kauheita joitain kivoja kauluspaitoja lukuunottamatta.
Kaiholla katselen sinne alle 86cm:n osastolle, niitä ihania vaaleansinisiä ja turkooseja värejä, tikruja ja muita mukavia otuksia.
Ymmärrän että 5 vee haluaa mörköpaidan, mutta minä en halua sellaista 1v9kk:lle pojalleni!!!!

Hassu juttu, oon kinnittänyt huomiota ihan samaan.. ylipäätään vähän isompien poikien (kuin ihan vauvojen) osastot on usein tosi köyhiä ja tylsiä.. sama homma lindex, kappahl ja vähän kaikki muutkin.. :(

Alkuperäinen kirjoittaja buu:

Hassu juttu, oon kinnittänyt huomiota ihan samaan.. ylipäätään vähän isompien poikien (kuin ihan vauvojen) osastot on usein tosi köyhiä ja tylsiä.. sama homma lindex, kappahl ja vähän kaikki muutkin.. :(

Näin on. Nättejä vaatteita saa rahalla, Gant, Timbe ja Hilfiger joitain mainitakseni. Noilla merkeillä on edes tarjolla kauniita värejä ilman niitä helvetin mörköjä.
Harmittaa vaan, kun ei raaskisi ostaa tuon hintaluokan kamppeita hoitopaikkakäyttöön. Ja kuitenkin H&M:n hinta-laatusuhde on ihan huippiluokkaa, saa pesty vaikka kuinka, niin ei mitenkään käy vaatteelle, ainakin näin oli niiden alle 86cm:sten kanssa...

Oliskohan tässä markkinarakoa... ? ;) Tai no onhan noita nettikauppoja, mut mä en jaksa niitä selailla ja tilailla, haluun kävellä kauppaan ja sieltä ison kassin ( jossa on niitä kivoja vaatteeita ) kanssa ulos!

Onneks nyt tulee kesä, toivottavasti H&M:nkin rekeistä löytyy vähän paremmin värejä...

Alkuperäinen kirjoittaja buu:

Näin on. Nättejä vaatteita saa rahalla, Gant, Timbe ja Hilfiger joitain mainitakseni. Noilla merkeillä on edes tarjolla kauniita värejä ilman niitä helvetin mörköjä.
Harmittaa vaan, kun ei raaskisi ostaa tuon hintaluokan kamppeita hoitopaikkakäyttöön. Ja kuitenkin H&M:n hinta-laatusuhde on ihan huippiluokkaa, saa pesty vaikka kuinka, niin ei mitenkään käy vaatteelle, ainakin näin oli niiden alle 86cm:sten kanssa...

Oliskohan tässä markkinarakoa... ? ;) Tai no onhan noita nettikauppoja, mut mä en jaksa niitä selailla ja tilailla, haluun kävellä kauppaan ja sieltä ison kassin ( jossa on niitä kivoja vaatteeita ) kanssa ulos!

Onneks nyt tulee kesä, toivottavasti H&M:nkin rekeistä löytyy vähän paremmin värejä...

Peräänkuulutan kauniita värejä.. ja pojille muita värejä kuin tummansinistä ja beigeä.. mutta kun kaikki mallistot on suomessa ostettu niin "turvallisesti"
että näyttää vaan tylsältä.. tai möröltä.. yyh :(
Koitan siis urhoollisesti jatkaa nettisurffailua :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kuka ostaa kaupoista kaikki ne synkänväriset printtihirvitykset, joita marketit ovat väärällään?

Ei tule yleensä kiinnitettyä huomiota lasten vaatteisiin, mutta viime viikolla katselin ympärilleni kerhossa, eikä siellä ollut yhdelläkään lapsella noita hirvityksiä vaan paljon neutraalimpia vaatteita. Nyt kun ajattelen, ei sellaisia kovin usein edes näe kenekään pienen lapsen päällä.

Eli kuka ne kaikki ostaa? Kukaan ei täälläkään koskaan myönnä ja kenelläkään niitä ei näy? Roikottaako ne niitä samoja vuodesta toiseen kaupassa rekkien täytteenä? Vai ostaako ihmiset niitä salaa ja sitten vetävät verhot ikkunoiden eteen ja pukevat lapsensa monsteri-auto-harmaa-mustaan-paitaan kotona, kun kukaan ei ole näkemässä? Kertokaa mulle, mihin ne kaikki menevät.

Niin jotkut pojat tykkäävät itse monstereista varsinkin siinä vaiheessa kun irrottautuvat äidinpoika vaiheesta :) Omani ei ainakaan vielä.
Mutta siis varmasti ne lapset joiden isi on hevimiehiä tykkää noista.
Väreistä sellaista, että eri lapsille sopii erivärit. jostakin syystä lapseni ihon ja hiustenväriin sopii musta ja harmaa ( tykkään siis väreistä), hän näyttää niissä eloisalta ja kaikkea muuta kuin synkältä. Sen sijaan punainen ja tietty tummansininen saavat hänet näyttämään kalpean vihertävältä. onneksi kirkkaista väresitä turkoosi sopii hyvin ja valkoinen ja ruskean eri sävyt.

Samaa ihmetellyt. Tai siis sitä ettei pojille löydy kivoja ja värikkäitä vaatteita ja mm. sitä punaista mitä meidän poika rakastaa. Inhoan synkkiä ja pääkallovaatteita. Tytöille kyllä löytyy vaikka mitä kivaa mutta poikia sorsitaan. :kieh:

Meillä ei ole ollut yhtään pääkallovaatetta koskaan. Eikä mitään ötököitäkään. Mä ostan paljon nettikaupoista. Pojat itsekin tykkäävät väreistä, joten neutraaleista en sitten tiedä ;) Aika värikkäitä vaatteita noilla on :D

mä tykkään pääkalloista ja rock-tyylisestä vaatetuksesta ihan oman elämäntavan vuoksi lapsillanikin, mutta sitten mun mielestä näistä vaatteista pitäs erottaa ihan omaksi inhotusryhmäksi sellaiset jättiprinttipaidat joissa örkkejä tai jotain modernia (?) kuviota josta ei saa edes mitään selvää ja isoja kirjaimia joilla lukee jotain merkillistä tekstiä englanniksi.
Puolikkaita robotteja, monsteriautoja, jotain jenkkien urheiluseurojen nimiä ja niihin viittavia puolikkaita koripallotelineitä, siksaksekamelskaa ja värit yhdistetty tummansinisestä, harmaasta ja ruskeasta tai myrkynvihreästä YÖK!!!!!
En kyllä osta tuollaisia omille pojille ja vaikka rahaa ei liikaa ole koitan valikoida markettireissulta niitä nätimpiä vaatteita vaikka löytäminen vaatii tarkkaa silmää ja aikaa.
Itse tykkään pikkuveljeä 2v pukea vaaleansiniseen, oranssiin, raikkaaseen vihreään ja isoveljeä ekaluokkalaista turkoosiin, vihreään, mukavan sävyiseen ruskeaan (sellaistakin on) ja perusmustaa joukkoon.
Tummansinistä, harmaata ja beigeä vältän molemmille.

En ainakaan minä! Taistelen viimeiseen hengenvetoon ;) saakka noita örkki-supersankarihirvityksiä vastaan. Onneksi poika 4 v. oli eilen oikein onnessaan paidoista, jotka sille ostin. Värikästä ja sopivan lapsekasta sen olla pitää!

T: Äiti, jonka pojalla ei ole yhtään sinistä vaatetta

jaa, mie ostan juurikin mustia ja tummia vaatteita pojalle, hämähäkkejä,liskoja,lohikäärmeitä,pääkalloja kuvioina.. jo ihan vauva-aikana puin mustiin bodyihin jne.
satun vain tykkäämään niistä, itse en taas osta pojalle mitään iloisen kirkkaan värisiä nalle ym vaatteita.. ne on ällöjä :D

Ihan samalla tavalla tytöille on tarjolla hurja määrä kimallebrodeerattuja farkkuja ja prinsessakuvioituja haaleanvaaleanpunaisia paitoja. Kun kovin uusretrobuumi talttui, katosi lastenvaatteista myös sukupuolineutraalius ja värikkyys.

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
jaa, mie ostan juurikin mustia ja tummia vaatteita pojalle, hämähäkkejä,liskoja,lohikäärmeitä,pääkalloja kuvioina.. jo ihan vauva-aikana puin mustiin bodyihin jne.
satun vain tykkäämään niistä, itse en taas osta pojalle mitään iloisen kirkkaan värisiä nalle ym vaatteita.. ne on ällöjä :D

Ne nallevaatteet ovat sitten se toinen ääripää. :x

Välillä oikeasti harmittaa, että hämähäkit, liskot, lohikäärmeet ja starwarsit ovat tökerösti toteutettuja. Kuvat on valittu ilmaisgalleriasta ja läväisty kankaalle miettimättä asiaa sen kummallisemmin. Halvimmalla mahdollisella tavalla. Kuva-aiheessa ei ole mitää huonoa, mutta se toteutus.

Mutta en voisi lapselleni tummaa yksinomaan pukea, vaikka itsellä onkin paljon mustaa. Lapsella kun on kiva tuoda niitä värikkäitä vaatteita sieltä kaupasta. Vaikka aina haluaisin ostaa muutaman starwarspaidan, niin ei niiden sommittelu koskaan tunnu läpäisevän mun seulaa. Muutama vain on ostettu.(Me ollaan star wars faneja)

Minulla on samanlaisia kokemuksia H&M:stä kuin aiemmalla kirjoittajalla: tyttöjen puoli on yhtä väriloistoa, on erikoistuotteita ja ihania kuoseja. Pienten poikien ja vauvojen puolella on yhtälailla valikoimaa, muunneltuja tuotteita noista tyttöjen versioista. Ja sitten...siellä jossain nurkassa se isojen poikien osasto. :( Voi masennus!! Tummanharmaata, tummansinistä, mustaa, hirviöitä, moottoripyöriä tai rekkoja mustavalko/tummanharmaapaidalla (yök!!), housut joko inhottavaa farkkua tai muuten vaan tylsiä. Siis KUKA älypää tilaa noita vaatteita sinne?? Viime syksynä onnistuin nappaamaan meidän 2-vuotiaalle kivanvärisiä housuja päiväkotiin (mm. luumunväriset) mutta ne menivätkin sitten parissa päivässä eikä noihinkaan löytynyt paitoja kaveriksi.

Viimeksi näin H&M-liikkeessä ihanan pinkin Barbapapa-topin ja pikkarit tytölle. Etsin poikien puolelta vastaavaa, ainoa joka osui lähelle oli Barbapörrö-printtibody jossa koot loppuivat 86cm. Kyllä raivostutti!! :( Samoin tytöille oli ihana, keltainen Hello Kitty-lippis (+ miljoona variaatiota niin värissä kuin kuosissakin) mutta ainoat poikien lippikset olivat taas tummansinisiä tai varusteltu liekkikuvioilla. Meillä tykätään raskaammasta musiikista kyllä mutta enpä pukisi esim. bändipaitaa 2-vuotiaalle joka ei varmastikaan tajua mitä kuuntelee ilman että kerrotaan...no kuitenkin, sen huomasin myös että tytöillä oli tosi hyviä tarjouksia, esim. kympillä kolmet housut. Eipä vaan ollut pojilla!

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:

Ne nallevaatteet ovat sitten se toinen ääripää. :x

Välillä oikeasti harmittaa, että hämähäkit, liskot, lohikäärmeet ja starwarsit ovat tökerösti toteutettuja. Kuvat on valittu ilmaisgalleriasta ja läväisty kankaalle miettimättä asiaa sen kummallisemmin. Halvimmalla mahdollisella tavalla. Kuva-aiheessa ei ole mitää huonoa, mutta se toteutus.

Mutta en voisi lapselleni tummaa yksinomaan pukea, vaikka itsellä onkin paljon mustaa. Lapsella kun on kiva tuoda niitä värikkäitä vaatteita sieltä kaupasta. Vaikka aina haluaisin ostaa muutaman starwarspaidan, niin ei niiden sommittelu koskaan tunnu läpäisevän mun seulaa. Muutama vain on ostettu.(Me ollaan star wars faneja)

joo siis onhan osa niistä tosi höhlän näköisiä.. just ne star warsit jne.
ja tokihan jos löytyis esim turkkoosina/oranssina noita örkki paitoja niin ostaisin..

Yhteistyössä