kuka osti sipsit ja lauantaipussit???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sano nyt vielä, että sulla on parit nuoremmat pikkusiskot, etkä kyennyt heillekään isona siskona apua hakeen.

Ai niin, ÄITIN vika kaikki. Oma saamattomuus, se, ettei vaivaantunut isompana tekeen asioille mitään ja myös se, että isi hakkas.

Koita nyt nähdä realistisesti asiat.

Trollille: Huomaa muutenkin keneltä olet perinyt luonteesi. Hakkaavasta ja haukkuvasta isästäs. Haukut äitiäsi ja potkit vielä maassa olevaakin täysin empatiakyvyttömästi!

Alkuperäinen kirjoittaja Tässä trollille:
Sano nyt vielä, että sulla on parit nuoremmat pikkusiskot, etkä kyennyt heillekään isona siskona apua hakeen.

Ai niin, ÄITIN vika kaikki. Oma saamattomuus, se, ettei vaivaantunut isompana tekeen asioille mitään ja myös se, että isi hakkas.

mistä vitusta sä luulet tietäväs minkä ikäinen olin, oliko pikkusisaruksia? oma äitini tajusi vihdoin olevansa munaton idiotti, ja lähti kun olin 11.

että näin. eikä todellakaan kolahtanut. aikuisen velvollisuus on pitää huoli lapsistaan, ei toisinpäin!

dorka.. taidat itse olla samanlainen munaton akka kuin ap..

Trollille: Huomaa muutenkin keneltä olet perinyt luonteesi. Hakkaavasta ja haukkuvasta isästäs. Haukut äitiäsi ja potkit vielä maassa olevaakin täysin empatiakyvyttömästi!

joo, tätä se tekee kun elää lapsuuden helvetissä. kiva tulevaisuus sulle, ap, eikö? :xmas:

nyt meen, jääkää silitteleen päätä ja voivottelemaan. :wave:

sehän se tilanteeseen auttaa, lapsetkin ovat kiitollisia. :heart:

ps. se oli isäPUOLI, ei isä.

Alkuperäinen kirjoittaja trolli:

mistä vitusta sä luulet tietäväs minkä ikäinen olin, oliko pikkusisaruksia? oma äitini tajusi vihdoin olevansa munaton idiotti, ja lähti kun olin 11.

että näin. eikä todellakaan kolahtanut. aikuisen velvollisuus on pitää huoli lapsistaan, ei toisinpäin!

Ahaa, eli äitisi vihdoin pystyi lähtemään, sää näit kaikki ne kamppailut ja vaikeudet ja siitä huolimatta, et arvosta äitiäsi, joka lähti kaikesta huolimatta ja todennäköisesti teidän lapsien takia!

Luonteesi olet perinyt isältäsi. Haukut sitä, mitä on helpoin polkea ja teet vielä kaiken empatiakyvyttömästi.

Ahaa, eli äitisi vihdoin pystyi lähtemään, sää näit kaikki ne kamppailut ja vaikeudet ja siitä huolimatta, et arvosta äitiäsi, joka lähti kaikesta huolimatta ja todennäköisesti teidän lapsien takia!

Luonteesi olet perinyt isältäsi. Haukut sitä, mitä on helpoin polkea ja teet vielä kaiken empatiakyvyttömästi.

mitä vittua mä perin ISÄPUOLELTA? onko biologia hakusessa? onko ukkos hakannu sunkin aivot pihalle?

empatiakykyä mulla riittää niille ketkä sen ansaitsee. eli viattomat sivulliset, lapset.

ei aikuisille ääliöille.

nyt meen, moido. pitäkää hauskaa ja itkekää ap:n puolesta. säälikää, säälikää, silittäkää päätä.

sillä se homma lähtee..

Kuulehan nyt sinä. Lopeta tuo trollin parjaaminen. Ei ole lapsen tehtävä hakea apua eikä lapsi edes osaa. Jos on koko ikänsä elänyt väkivallan varjossa, siihen valitettavasti tottuu eikä edes osaa nähdä, että itsekin voisi tehdä asialle jotain. Jos on koko ikänsä salannut perheen asioita, ei ole mitään ikää, jolloin yhtäkkiä välähtäisi, että tämä on väärin, tälle pitää tehdä jotain. Älä syyllistä trollia, anna jo olla.

joo, tätä se tekee kun elää lapsuuden helvetissä. kiva tulevaisuus sulle, ap, eikö? :xmas:

nyt meen, jääkää silitteleen päätä ja voivottelemaan. :wave:

sehän se tilanteeseen auttaa, lapsetkin ovat kiitollisia. :heart:

ps. se oli isäPUOLI, ei isä.

Olkoon sitten se isäpuoli, et sinä silti pysty vertaamaan asiaa yhtikäs mihinkään. Suhun toi on kolahtanu kyllä jotenkin oudosti, kyllä mun äiti on aina ollu mulle rakas, vaikka isä juoppo olikin. Isäkin oli rakas. Mut ne riidat oli kauheita. onko sulla tunteita ollenkaan?

mitä vittua mä perin ISÄPUOLELTA? onko biologia hakusessa? onko ukkos hakannu sunkin aivot pihalle?

empatiakykyä mulla riittää niille ketkä sen ansaitsee. eli viattomat sivulliset, lapset.

ei aikuisille ääliöille.

nyt meen, moido. pitäkää hauskaa ja itkekää ap:n puolesta. säälikää, säälikää, silittäkää päätä.

sillä se homma lähtee..

Hmm.. viaton sivullinen. Eli koet, että äitisi oli syypää hakkaamiseen?

Empatiakyvyttömyys oikein paistaa susta. Vaikka olet kaiken tuskan, hakkaamisen, haukkumisen nähnyt sivusta, et edelleenkään ymmärrä, että siinä tilanteessa ihminen lamaantuu. Ei siitä tilanteesta haukkumalla lähdetä, se todennäköisesti vain pahentaa tilannetta entisestään. Siitä tilanteesta lähdetään kannustamalla, antamalla positiivisia asioita alistetun ihmisen mieliin, jotta hän kokee, että on tarpeeksi vahva nousemaan.

Turhaan sää enää maassa makaavaa potkit. Et sää sitä sillä nousemaan saa, koska naama on jo mustelmilla ja taju kankaalla. Olet vain yhtä ilkeä kuin hakkaava isäpuolesi. Ehkä oletkin hänen luonteen ominut itsellesi. Yhteinen piirre: haukut äitiäsi, hän on se syntipukki kaikkeen lyömisiin ja kaikkiin. Ilmeisesti isäpuolesi sanoi aivan samaa.

mun on pakko mennä kyl nukuun nyt et jaksan aamula nousta lasten kasn.
voikso joku kertoa miten tuota hakua käytetään,kuina siis löydän tän ketjun että voin tulla kertomaan kuinka asia etene`? teille keitä se oikeesti kiinnostaa? ?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mun tarina:
teetkö sä kaiken aina oikein? Mun mielestä on ap on kuitenkin nyt hakemassa jotain muutosta. se on niin helppo muiden huudella, luuletko että tuo auttaa ketään?

Luitko sä tätä ketjua ollenkaan, vaan tulet siihen reuhaamaan?

ja lisäksi, voi vannoa ja vakuuttaa, että tämän asian teen oikein. lapsillani on turvallinen ja rakastava kasvuympäristö. lapset ovat minulle kaikki kaikessa, heidän takia unohdan oma itsekkyyteni ja teen joskus jopa kipeitä päätöksiä.

ja mitä muutosta ap muka hakee?? kunhan vinkuu ja valittaa, mitään ei tajua tehdä. vetoaa johonkin helvetin VELKOIHIN, RAHAAN!!

raha vai lapset?

lapset on mulle kaikki kaikessa mut kuten aikasemmin sanoin niin musta nää meiädän velatki jotenki tuntuu vaikeuttavan tätä asiaa et tästä ei oo niin helppo lähtee,en mä tiiä mut sille musta tuntuu.
mun ajatukset varmaan niin paljon risteilee sinne tänne et en enää oikee tiiä mitä tässä tekis vaikka tiiän mikä ois oikein :/

Lapset ei voi olla sulle kaikki kaikessa jos pakotat heidät asumaan tuollaisessa kodissa!! Anteeksi nyt vaan mutta eivät voi olla, muuten et tekisi näin!!

Toivottavasti ap vielä luet kirjoitukseni!

Eli ota nämä tiedot talteen:
http://www.oulunensijaturvakoti.fi/

Oulun ensi- ja turvakoti ry:n tarkoituksena on turvata kaiken ikäisten lasten oikeus suotuisiin kasvuolosuhteisiin ja turvalliseen kehitykseen, tukea vanhemmuutta ja perhettä, ehkäistä perhe- ja lähisuhdeväkivaltaa sekä traumatisoitumisen jälkiseuraamuksia.
JOS HAET APUA:
päivystävä puhelin 24h (08) 561 5500.

Käyntiosoite: Kangastie 9, 90100 Oul

Ettekö te ihmiset ymmärrä, että nimim. Trolli on emtatiakyvytön juuri sen vuoksi, että on joutunut lapsena elämään sellaista arkea, mitä ap:n lapset joutuvat elämään?

Ja vielä ap:lle: kenenkään ei tarvitse elää väkivaltaisessa suhteessa velkojen vuoksi. Ne asiat kyllä järjestyy/järjestetään.

Mene sinne al-anon ryhmään, vie lapset vaikka turvakotiin siksi aikaa. Tai menkää sinne koko porukka.

Kyllä mä uskon, että rakastat lapsiasi ja he merkitsevät sinulle kaikki kaikessa. Ymmärräthän myös, että jos jatkat nykyisessä tilanteessa, TULET MENETTÄMÄÄN LAPSESI JOKA TAPAUKSESSA; jos ei sos. toimi heitä sijoita parempaan, turvalliseen kotiin (mitä sydämeni pohjasta toivon, koska itse et pysty nyt suojelemaan lapsiasi), sinä joko ennen pitkää vammaudut tai kuolet.

Mieti nyt vielä... Ja tulethan kertomaan, miten asia etenee. En nuku tänä yönä, koska suren lastesi kohtaloa.

Turvakoti

Turvakoti on tarkoitettu lähisuhteessaan väkivaltaa kohdanneille lyhytaikaiseksi turvapaikaksi silloin kun kotiin jääminen väkivallan, uhkailun tai pelon takia on mahdotonta tai suorastaan vaarallista. Turvakotiin voi hakeutua suoraan tai soittamalla etukäteen.

Turvakoti tarjoaa

* turvallisen asumisen lähisuhdeväkivallan kohteelle ja lapsille
* kriisiapua sekä lapsille että aikuisille
* apua ja neuvontaa käytännön asioiden hoitamisessa

Työskentelymuotoja ovat

* yksilökeskustelut
* ryhmät ja vertaistuki
* verkostotyö
* asiakkaan halutessa perhe- ja paritapaamiset
* kriisipuhelin, neuvontaa perhe- ja lähisuhdeväkivaltaa liittyen

Työskentely väkivallan tekijän kanssa. Turvakotiin tulleen väkivallan kokijan kanssa arvioidaan väkivallan riskiä. Sen jälkeen yleensä ollaan yhteydenoton väkivallan tekijään ja hänelle tarjotaan omaa työskentelyä.

Turvakotijaksolla tehdään suunnitelma tarvittavasta jatkotuesta. Työskentely voi jatkua perhe- ja lähisuhdeväkivallan avopalvelukeskuksessa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
[mut vaikelle vaan tuntuu,ei kai se lähteminen niin vaan onnistu kun on yhteistä velkaa jne.
kyllähän mullakin joku vastuu niistä veloista ja laskuista on.

Kumpi sulle on tärkeämpää, velka, eli raha, vai ne lapset?

Trolli on ihan oikeassa, yrittää herättää aloittajaa todellisuuteen ja siihen kuinka näillä asioilla on kauas kantoinen seuraamus.
Ei ole helppoa äitillä mutta mitä se on puolustuskyvyttömillä lapsilla joiden vanhempien pitäisi olla tuki ja turva ja antaa hyvät eväät elämän alkuun?

Alkuperäinen kirjoittaja md:
Kamalaa oli myös se, et meidän perheessä pidettiin kulisseja yllä. Tulee lapsellekin sellanen olo, että kaikki pitää kestää eikä saa kellekään puhua.

Ei helv.

Tajusin juuri jotain. Olen kasvanut ap:n tapaisessa perheessä, ja käyn nyt psykologilla vaikken edes kunnolla tiedä mikä se ongelmani on. MUTTA SE ON TÄMÄ! Tästä lähtevät kaikki muutkin ongelmani! KAIKKI PITÄÄ KESTÄÄ ja KENELLEKÄÄN EI SAA PUHUA!

Yhteistyössä