kuka pystyis auttaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on välilevynpullistuma, johon sain vain buranaa, panacodia, panadol fortea.. Pullistuma on pieni ja oireilee lähinnä vain ajoittain eli sikäli hyvässä jamassa vielä ollaan ja ei ole kokemuksia tuota kummemmasta hoidosta vielä. Liikuntaa suosittelevat (tilanteen mukaan) ja jos on ylipainoa niin painon pudotusta.

just kiitos vastauksista.ylipainoa itelläni ei kyllä ole ja saamani särkylääkkeetkään eivät enään auta.ja kipu on aivan mieletön seistessä.onko kellään kokemuksia fysioterapiasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Peikkopojan Kylkiluu:
Mulla on välilevynpullistuma, johon sain vain buranaa, panacodia, panadol fortea.. Pullistuma on pieni ja oireilee lähinnä vain ajoittain eli sikäli hyvässä jamassa vielä ollaan ja ei ole kokemuksia tuota kummemmasta hoidosta vielä. Liikuntaa suosittelevat (tilanteen mukaan) ja jos on ylipainoa niin painon pudotusta.

täällä myös,raskauden jälkeen vaivas jonkin aikaa.synnytyksessä kai meni koska sen jälkeen en päässy tuolista ylös

Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
täällä myös,raskauden jälkeen vaivas jonkin aikaa.synnytyksessä kai meni koska sen jälkeen en päässy tuolista ylös

Mulla ei ole ikinä ennen ollut mitään ongelmia selän kanssa vaikka painoa onkin ollut. Mutta sitten aika tarkalleen kaksi kuukautta synnytyksestä lähti jalat alta ja aivan helvetillinen kipu. Liekö sitten se raskaus jotenkin vaikuttanut sen pullistuman syntyyn.

Miten muuten, jos saan kysyä, onko sulla niiden repämien kanssa tapahtunut parannusta? Muistan lukeneeni että sulla oli jotain ongelmia niiden ompeleiden kanssa tms?

En saanut apua, vaikka toinen jalka oli tunnoton. Koskaan ei leikkauksesta puhuttukaan. Jäänyt tuntohäiriö vasempaan reiteen josta hermoratatutkimuksia myöten myöhemmin käynyt läpi.

Vaatikaa ihmiset, vaatikaa, tutkimuksia ja selvityksiä!!!!!!

kuinka kauan teillä oli oireita.itellä on nyt kohta jo puoltoista kuukautta ja kolme viimestä viikkoa on ollut yhtä tuskaa...tuntuu vaan että tää on menossa pahempaan suuntaan

Ap, kuullostaapa helvetilliseltä. :( Mulla on onneksi ollut niin että kun noi kivut iskee niin sitä pahinta kestää viikon ja sitten hellittää. Mutta toi oikean puolimmainen jalka kipuilee aina välillä, en oikein osaa selittää miltä se tuntuu, ja sitten selkä on ikään kuin jumissa mikä haittaa liikkumista. Mutta sairauden huomioon ottaen mä olen vielä päässyt helpolla.

Kävin tosiaan fysioterapiassakin muistaakseni 8 krt, en osaa sanoa oliko siitä sen kummempaa apua. Kaikkia liikkeitä ja venytyksiä en pystynyt siellä tekemään kun sattui niin kovasti. Sieltä kyllä sain hyviä ohjeita harjoituksiin joita tehdä kotona kun pahin kipuvaihe ei ollu päällä.
Toiset saa apua kylmästä, esim pakastepussi käärittynä pyyheliinan kipukohtaan. Itselläni kylmä tuntui vaan pahentavan kipua, kuuma suihku tuntui paremmalta ja auttoi ehkä hieman.
Pahimpaan kipuun kotihoidoksi lääkäri suositteli ottamaan 2 tramalia ja 1 panacodin yhdessä. Oxanesti auttaa sitten kun muu ei enää tehoa...
Jaksamisia...

ja kiitos myös martalle.minua ei kyllä kuuma suihku auta tuntuu vaan pahemmalta ja tramalia en voi ottaa koska imetän vielä.huomenna aamulla lääkäriin ja saas nähä mitä siellä seuraavaksi ehdotetaan tehdään.mutta hyvää yötä sinulle myös martta

Alkuperäinen kirjoittaja Peikkopojan Kylkiluu:
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:

Mulla ei ole ikinä ennen ollut mitään ongelmia selän kanssa vaikka painoa onkin ollut. Mutta sitten aika tarkalleen kaksi kuukautta synnytyksestä lähti jalat alta ja aivan helvetillinen kipu. Liekö sitten se raskaus jotenkin vaikuttanut sen pullistuman syntyyn.

Miten muuten, jos saan kysyä, onko sulla niiden repämien kanssa tapahtunut parannusta? Muistan lukeneeni että sulla oli jotain ongelmia niiden ompeleiden kanssa tms?

joo nyt on kaikki ompeleet sulanu ja rämemajava näyttää suht ok:lta..eipä oo enää entisensä.lerpake siellä ja toinen tuolla.seksi ei onnistu kun tuntuu että painaa tuonne virtsaputken suulle ja toiseen suuntaan.ompelivat liian pieneks tuon röörin
muuten hyvin menee mutta selibaatti odottaa |O
ja kiitos kysymästä =)

ja römpsästä pullistumaan :laugh:
mulle kävi niin että synnytyksen jälkeen makasin 2päivää paikallani kun en takapuoeln takia päässy liikkumaan,,en siinä parantumin tohinassa edes kipa huomannu kun kipuili muutenkin ja söin 2kk kuurina panadol 1g
arki koitti ja haavsärky rupes loppumaan.yks kaunis aamu nousin autosta hitaasti ja :laugh: arovasti kunnes pyllähdin kipujeni kanssa takasin penkille enkä siitä enää noussu.
lääkärin mukaan voi jo :laugh: tua siitä että raskauden aikana selän asentohan mene ihan vituralleen ja kun lähtee liikkeelle ilman etureppua niin selkähän on rempallaan eikä sitten palaudu niinkun pitäisi.
mulla jäi onneks vaan puristuksiin eikä lähteny "pois paikaltaan".
nykyään vaivaa vaan sillon jos istun liian alhaalla niin että jalat on <90astetta niin en pääse kunnolla ylös.
veemäinen vaiva.
kiva olla puolrampa tahtomattaan selibaatissa oleva 2kymppinen |O

Yhteistyössä