Kuka tekee/on tehnyt siivoojan työtä???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huuhailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huuhailija

Vieras
Paljon palkka ja veroprosenttisi?
Onko raskasta?
Pidätkö/piditkö työstäsi?
Etenemismahdollisuudet?

Mietin tässä rappusiivoojan työtä. Koulutusta ei alalle ole ja tuntipalkka 7,30?.
Minkälaisella veroprosentillahan tuollaista hommaa tekee, että voisin laskea käteen jäävän palkan osuuden.

Olen tekemässä totaalista elämän muutosta ja siihen kuuluu vanhasta työpaikasta poissa lähteminen, jossa olen ollut 15 vuotta.

Onko tyhmän rohkeaa vaihtaa nykyinen vakityöni siivoojan töihin?

Olen tehnyt, rappusiivous nyt ainakin on ihan |O
Jossain isommissa yrityksissä toimistosiivojana olen ihan viihtynytkin, mutta rappusiivous ei oikein innosta. (toivottavasti ei enää ikinä )
Noista veroprosenteista en osaa sanoa...
Miltä alalta olet vaihtamassa, vai haluutko kertoa?

olen tehnyt kesätöinä, silloin kun asuin vielä kotona. ei se palkka päätä huimaa, jos siitä pitäs maksaa lainat, laskut jne. en suosittele.
ja tuskin siinä hirveen nopeesti etenee, paitsi rapusta toiseen.
fyysisesti en pidä sitä työtä enää rankkana, kun vertaan nykyiseen työhöni... mutta mieti vielä sitä työn vaihtamista.

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhailija:
Onko raskasta?
Etenemismahdollisuudet?

Mietin tässä rappusiivoojan työtä. Koulutusta ei alalle ole ja tuntipalkka 7,30?.
Minkälaisella veroprosentillahan tuollaista hommaa tekee, että voisin laskea käteen jäävän palkan osuuden.

Olen tekemässä totaalista elämän muutosta ja siihen kuuluu vanhasta työpaikasta poissa lähteminen, jossa olen ollut 15 vuotta.

Itse teen siivoustyötä ja mulla on tuntipalkka 9,05 e , en muista paljon on veroprosentti

Alkuperäinen kirjoittaja ResuMehiläinen:
Jossain isommissa yrityksissä toimistosiivojana olen ihan viihtynytkin, mutta rappusiivous ei oikein innosta. (toivottavasti ei enää ikinä )

Duunarin töitä teen nytkin, tarkemmin en sano. Mikä rappusiivouksessa on ikävintä? Onko siinä mitään hyvää puolta?

Alkuperäinen kirjoittaja Jande32:
Onko raskasta?
Etenemismahdollisuudet?

Itse teen siivoustyötä ja mulla on tuntipalkka 9,05 e , en muista paljon on veroprosentti

Oletko ollut useamman vuoden alalla? Onko tuntipalkka noussut vuosien varrella?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ResuMehiläinen:

Duunarin töitä teen nytkin, tarkemmin en sano. Mikä rappusiivouksessa on ikävintä? Onko siinä mitään hyvää puolta?

No nyt en kyllä ainakaan keksi mitään hyvää puolta...tai no, pakaralihakset jne saa treenattua siinä samalla
:kieh:
Mutta, ikävintä oli se kuolettava tylsyys, kauhean tiukka aikataulu, ei mitenkään erityisen viihtyisä työympäristö, ja itse kun siivosin taloja joissa joka toinen oli juoppo tai syrjäytynyt (ainaki siltä se tuntui), ei ollu kiva siivoilla viikonlopun juhlimisen jälkiä.. siinä nyt aluksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Jande32:
Onko raskasta?
Etenemismahdollisuudet?

Oletko ollut useamman vuoden alalla? Onko tuntipalkka noussut vuosien varrella?

teen lentokentällä duunia tekniikan alueella ja aloitin marraskuussa täs paikassa mutta on monen vuoden kokemus ja on mun mielestä siivoojien palkka noussut jonkun verran ja se riippuu myös missä on töissä ja millä firmalla.

Mitähän minä asian kanssa teen? Lähden laittamaan pyykkejä kuivumaan ja yritän samalla miettiä ratkaisua.

Kertokaahan vielä asiasta hyviä ja huonoja puolia, ehkä ne auttavat ratkaisussani.

Kiitos!

En muista enää, opintojen aikana tein niitä hommia iltatöinä. En saanu tienata kuukaudessa kuin 500 euroo.
Onko raskasta?
Oli raskasta mut pitihän se kuntoa yllä. Selkäkipuja mulla oli. Mut se on semmosta "aivot narikkaan" työtä, et sai miettiä samalla omia juttuja ja kello oikein juoksi eteenpäin kun oli niin tiukka aikataulu, et silleen hyvä
Kyllä sitä teki, ei se minusta ollu sen pahempaa työtä kuin muutkaan. Ja näki ainakin kättensä jäljen.
Etenemismahdollisuudet?
En jääny kokeilemaan, kun sain alaa vastaavia töitä. Mut sen voin kertoo et samoja hommia teki ne naiset mun kanssa, jotka oli ollu töissä jo 20 vuotta...

Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
En muista enää, opintojen aikana tein niitä hommia iltatöinä. En saanu tienata kuukaudessa kuin 500 euroo.
Onko raskasta?
Oli raskasta mut pitihän se kuntoa yllä. Selkäkipuja mulla oli. Mut se on semmosta "aivot narikkaan" työtä, et sai miettiä samalla omia juttuja ja kello oikein juoksi eteenpäin kun oli niin tiukka aikataulu, et silleen hyvä
Kyllä sitä teki, ei se minusta ollu sen pahempaa työtä kuin muutkaan. Ja näki ainakin kättensä jäljen.
Etenemismahdollisuudet?
En jääny kokeilemaan, kun sain alaa vastaavia töitä. Mut sen voin kertoo et samoja hommia teki ne naiset mun kanssa, jotka oli ollu töissä jo 20 vuotta...

Oliko se rappusiivoojan työtä, vai jotain muuta siivoustyötä?

Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Onko raskasta?
Etenemismahdollisuudet?

Oliko se rappusiivoojan työtä, vai jotain muuta siivoustyötä?

Minä siivosin toimistoja, tehdashalleja, supermarketteja sekä ihan eniten olin pesemässä lihakoneita ja lihatiskejä supermarketeissa. Tiskarinakin toimin jonkun aikaa.
Kaikkeen muuhun minulle osoitettuun työhön suostuin, mutta en suostunut menemään poliisilaitokselle putkia siivoamaan. Siellä kun on kaikki ihmisruumiin eritteet viikonloppujen jälkeen. Olisi pitänyt maksaa omasta pussista hepatiitti-rokotteet ja olisi maksanut minun opintotuen verran ne.

Työnantaja vielä yritti kusettaa ettei sitä tarvitse kun ei saanut siihen tekijää, mutta onneksi vanhemmat siivojanaiset varoittivat. Muuten olisin saattanut tollona siellä niitä pestäkin :p

Miksi tämä päätöksen teko on vaikeaa? Nykyisestä työstäni haluan kyllä poissa pikimmiten. Onko muuten kilometrikorvaukset verotettavaa tuloa vai verovapaata? Ilmeisesti verotettavaa....

Mitä uskallan kysyä työhaastattelussa (joka on perjantaina) työstä?
Voiko kysyä esim. Onko sattunut vahinkoja, kun kerrostalot eivät ole mitä hienostuneemmalla alueella? Etenemismahdollisuuksia? Tai no mitä nyt yleensäkään kysyn siellä? Mitään todistuksia ei liene tarvii ottaa mukaan, kun ei alalle sopivaa koulutustakaan ole.

Miksi tämä päätöksen teko on vaikeaa? Nykyisestä työstäni haluan kyllä poissa pikimmiten. Onko muuten kilometrikorvaukset verotettavaa tuloa vai verovapaata? Ilmeisesti verotettavaa....

Mitä uskallan kysyä työhaastattelussa (joka on perjantaina) työstä?
Voiko kysyä esim. Onko sattunut vahinkoja, kun kerrostalot eivät ole mitä hienostuneemmalla alueella? Etenemismahdollisuuksia? Tai no mitä nyt yleensäkään kysyn siellä? Mitään todistuksia ei liene tarvii ottaa mukaan, kun ei alalle sopivaa koulutustakaan ole.

Työtodistuksista on hyötyä, oli ne miltä alalta vain.
Kysy kaikki mitä mieleen juolahtaa, hyvähän se on tietää. Miksi et muuten odottele jotain mukavamman kuuloista siivoushommaa, kannattaako ottaa tuo ensimmäinen? Koska esim toimistosiivous on huomattavasti mukavampaa, kevyempää ja leppoisampaa ja sitäkin työtä on melkein koko ajan jossain tarjolla.

Just pistin oman alotuksen.
En suosittele... oon kohta kolme viikkoa tehnyt ja mun mitta alkaa tulla täyteen. Fyysisesti kyllä alkaa jaksamaan pikkuhiljaa, mutta palkka ilman koulutusta on työmäärään nähen surkea. Minä lopetan viikon kuluttua.

Alkuperäinen kirjoittaja Kertsu:
Kerroshoitajana tienaisit hieman enemmän ja se on mukavaa työtä -raskasta tosin mutta aika "siistiä" siivoustyötä. Kertsun palkka on 9,23e/h =)
Onko rapun siivoustyö "likaista" työtä?

Kävin muutamat raput siivoamassa ja ne oli omistusasuntoja ja ihan siistejä,mutta kuulin työkaverilta että jotkut vuokra-asuntojen raput ovat välillä pissassa ja kakassa että tuskin on kiva niitä siivota!Mutta en tee enää siivoustyötä,vaihdan alaa.Kotisiivous on paljon kivempaa ja monipuolisempaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiiku83:
Alkuperäinen kirjoittaja Kertsu:
Kerroshoitajana tienaisit hieman enemmän ja se on mukavaa työtä -raskasta tosin mutta aika "siistiä" siivoustyötä. Kertsun palkka on 9,23e/h =)
Onko rapun siivoustyö "likaista" työtä?

Kävin muutamat raput siivoamassa ja ne oli omistusasuntoja ja ihan siistejä,mutta kuulin työkaverilta että jotkut vuokra-asuntojen raput ovat välillä pissassa ja kakassa että tuskin on kiva niitä siivota!Mutta en tee enää siivoustyötä,vaihdan alaa.Kotisiivous on paljon kivempaa ja monipuolisempaa.

Niin, tuota minäkin mietin... Kyselen perjantaina, että onko ne missä kunnossa, kun taitavat olla kaupungin vuokra-asuntoja mitä menisin siivoamaan.

Yhteistyössä