Kuka tietäis happosalpaajalääkkeistä, esim. omeprazol? (jotka on refluxitautiin, mahahaavaan ja pohjukaisuolenhaavaan)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Jos olet käyttänyt jotain tän tyylistä lääkettä, kuinka kauan käytit? Mulle lääkäri määräsi äkillisen kipukohtauksen jälkeen omeprazol 40mg, menin siis sairaalaan kipujen takia, en tiennyt mistä oli kyse, sain siellä aluksi jotain zoltac nimistä närästyslääkettä ja se auttoi. Sitten reseptin tuohon omeprazoliin, mutta vain 2 viikon kuurin, vaikka pakkausselosteessakin sanotaan että tavallinen hoitoaika on 4 viikkoa.

Nyt otin tänään viimeisen kapselin ja pelottaa että oireet tulevat takaisin, lääke alkoi vaikuttaa vasta 5 päivän jälkeen, joten ilmeisesti tulehdus tai haavauma on paha...en usko sen paranevan näin lyhyessä ajassa.

Huomenna olis lääkäri-aika, antaiskohan ne mulle vielä toisen 2 viikon kuurin.

Ennen jatkuvaa hoitoa pitää tietysti ensin tutkia mikä on vikana. Aloittajalla saattaa olla vaan se alkuperäinen vaiva vielä vaiheessa ja lyhyt lisälääkitys saattaa parantaa sen. Toivotaan niin:)

[QUOTE="hmmm";25872961]Siis aika moni joutuu käyttämään happosalpaajia jatkuvasti ylläpitävänä hoitona. Nuo mahavaivat tahtovat olla niin hankalia pysyvästi parantaa.[/QUOTE]

Mulla ei ole todettu mitään, enkä tiedä mikä ne kivut aiheutti, närästyksestä en ennen sitä kärsinyt juuri ollenkaan. Stressi on ainoa tekijä joka olis voinu vaikuttaa.
Tähystystä ei ole tehty, enkä tiedä tehdäänkö sitä jos lääkkestä on ollut apua...kyllä mua silti kiinnostais tietää mikä mulla on.

Päivystysläkäri määräsi ton 2 viikon kuurin, mutta ihmetyttää miksei sen enempää. Aion pyytää huomenna lääkäriltä uuden reseptin.

ap

Yhteistyössä