Kuka töissä kaupassa myyjänä/kassalla?Kysymys teille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Siru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Siru

Vieras
Harkitsen tässä hakevani kauppaan(isoon markettiin) töihin.Vapaana olisi paikkoja myyjille eri osastoille ja kassalle.Lähinnä kiinnostaisi tuo palkkaus,minkälaista palkkaa suurinpiirtein saatte kuukaudessa?Entä työajat,jos siis töissä viikonlopun,niin vapaat sitten viikolla,vai?Kai sentään joskus vapaana koko viikonlopunkin?Entä mitäpä eroa sitten täällä on osa-aikatyöllä ja kokoaikatyöllä?Kiitos jos joku viitsii näihin vastata!

Palkkaus riippuu missäpäin maata työskentelet, pk-seudulla saa hiukan enemmän liksaa, samoin vaikuttaa tosi paljon teetkö pelkkää aamuvuoroa vai pelkkää iltavuoroa, ilta- ja lauantailisät nostavat liksaa huomattavasti. Osa-aikatyö on työtä missä sulla on alle 34 tuntia viikossa, kokoaikatyön työaika on 37,5h. Jos kaupassa on käytössä tasoittumisjärjestelmä on mahdollista että joillain viikoilla tulee enemmän duunia ja joillain sitten vähemmän.Mutta siis periaatteessa viis päivää viikossa töitä ja tietenkin jos on viikonloppu töitä, niin vapaat on sitten arkena. Ja kyllä varmasti joskus on myös viikonloput vapaana.

Voit saada joko 21 tunnin sopparin, jolloin saat tehdä vähintään 21 h töitä, tai sitten 31 h tai 37,5, eli saat tuolloin kiinteää kuukausipalkkaa.
Työajat olivat muistaakseni kahden viikon jaksoissa saa neljä vapaapäivää, jolloin voit saada jopa 8 pv vapaan jos teet töitä 10 pv ennen ja jälkeen pitkän vapaan.
Näin muistelisin.

Mä oon ison hypermarketin kassa ja nyt ainakin vielä palkka ei juuri päätä huimaa. Oon noin 120h kuussa töissä. Alkuun oli enemmänkin tunteja kun oli eri kassapomo. Mulla on ollut ehkä joka kolmas tai neljäs viikonloppu vapaata. Harvemmin juuri ehkä sunnuntaiaukiolojen aikaan.

Mä hain lähinnä osastolle mutta kassoja tarvittiin silloin ja sinne päädyin. Nyt täytyy sanoa että onneksi en sille osastolle päässyt mihin hain koska en olisi kaikkea tavaraa pystynyt käsitellä allergioitteni takia. Oon saanut olla tuolla osastolla tarvittaessa apuna kun kassoilla on ollut hiljaista ja osastolla kiire. Mutta osastolle voisin silti jollekkin mennä kokoaikaiseksi. Rennompaa jotenkin kuin kassalla. Paitsi että osastolla joutuu vastaamaan monien eri osastojen asiakkaiden kyselyihin missä on sitä ja tätä ja löytyykö sellasta ja tällästä... Mutta ihan kivaa on ollut kun asiakaspalvelusta tykkää!!

Ja oon ite tykännyt siitä että on arkena vapaata kun saa hoitaa omia asioita esim kelassa ja muualla mitä ei viikonloppuna pysty. Tosin tuo ala on sitten puolisolle rankkaa koska niitä vapaita viikonloppuja yhessä vietettäväksi ei ole paljon. Ja me ollaan molemmat vuorotyössä joten joskus on toinen illassa ja toinen aamussa ja nähään jossain risteyksessä toisen tullessa ja toisen mennessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Hewletin Paccardi:
Voit saada joko 21 tunnin sopparin, jolloin saat tehdä vähintään 21 h töitä, tai sitten 31 h tai 37,5, eli saat tuolloin kiinteää kuukausipalkkaa.
Työajat olivat muistaakseni kahden viikon jaksoissa saa neljä vapaapäivää, jolloin voit saada jopa 8 pv vapaan jos teet töitä 10 pv ennen ja jälkeen pitkän vapaan.
Näin muistelisin.

Kaupassa voi olla erilaisia soppareita mm. 0 sopimus eli töihin tarv. kutsuttava, 15 h, 21 h, 25 h, 30 h, 33 h, 37,5 h eli kokoaikainen....

Yhteistyössä