Kuka väittää, että muumit on herttainen lastenohjelma?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kaksmielisyyttä muumien suusta..

"Nyt minä tunnen kutsumusta vaaka-asentoon" - Muumipappa
"Miten voi olla jano vaikka on juonut koko yön?" - Muumipeikko
"Jos minä löytäisin jostakin tarpeeksi pienen poikaystävän, niin minäkin olisin kevytmielinen"
- Pikkumyy
"Vakiintunut elämä ei tarjoa minkäänlaista jännitystä" - Pikkumyy
"En ole lihava, olen täyteläinen" - Niiskuneiti
"Nämä pyöreät muodot kiihottavat minua" - Niisku
"Onpas kivaa kun talossamme on joku joka käyttää vaatteita!" - Muumimamma
Muumipeikko:"Niiskuneiti, puske kovemmin."Niiskuneiti: "Äh, uuh, äääh.. ei jaksa...."
"Oletko tosissasi? Aikooko Niisku näyttää meille härvelinsä?" - Muumipeikko
"Niiskun vehkeet toimivat aina." - Niiskuneiti
"Kun minä jysäytän, se ei todellakaan ole mikään kamelin pieru!" - Noita
"Kopeloikaa kaikin mokomin" - Posteljooni
"Lähtisitkö sittenkin minun kanssani, voisin hiukan harjoittaa ruumiinkuntoa?" - Muumipappa
"Kysy Nuuskamuikkuselta, jos sinua niin himottaa!!!!" - Pikkumyy

Niin, sanotaan yhdessä röllin "saunalaulussakin": "... siellä pestään pylly ja kikkelitkin..." Että kyllähän nuita muissakin lastenohjelmissa on vaikka kuinka... ;) :D No, niin kauan kuin ne ei lapsen mielessä saa samaa kaksimielistä merkitystä, kuin mitä meidän aikuisten mielikuvitus heittää, niin ei kait se lasta voi vahingoittaakaan.

Pikku Myy on opettanut meidän pojalle monta pois kitkettävää lausahdusta. Jokin aika sitten oli lehdissä puhetta siitä, mitä ohjelmia lapset pelkäävät, ja muumit olivat siellä etusijalla. Muumi-ohjemat tosin ovat saaneet kehuja selkeästä puhetavasti, mutta tarinat ovat aika pelottavia.

Juu me ollaan miehen kanssa huomattu, että kun muumeja vaan kuuntelee ollenkaan katsomatta, niin aika pervoa juttua tulee. Tosin lapset ei (onneksi) osaa ajatella niin kaksimielisesti kuin me aikuiset. Ja onhan noi muumit välillä aika pelottaviakin. Jotenkin vaan sitä aina ajatellaan että muumit on kunnollinen ja oikea pienten lasten ohjelma, siksi siltä odotetaankin enemmän kuin joltain pokemoneilta tms.

olen tähän asti pitänyt meidän lapsia jotenkin...noh sanotaan herkkinä pelkureina kun ovat saattaneet monestikin muumien aikaan alkaa itkemään jotain pelottavaa. pelkäävät siis mörköä ja noitaa, 3-vuotiaat. vähän rauhoitti omaa mieltäni kun näin tuon meidän perhe lehdessä olevan tutkimustuloksen jossa muumit oli luokiteltu pelottavimmaksi lastenohjelmaksi.
meillä ei enää katsota muumeja ollenkaan, sillä ollaan päästy niistä ongelmista. miksi katsoa jos lasta pelottaa!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Eihän se lastenjuttu olekaan.

Sanoo kirjastontäti. :D

18.jpg

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Telkkarista tulevat ei oo oikeita muumeja. Toi Qaz:in laittama sarjakuva on oikea. :heart: Mulle luettiin noita pienenä, vaikka olin uskovasta kodista.

Ja taas se sivu on liiallisen kuorman alla ja sarjis ei näy...

Se joka olet itse tehnyt nuo sarjakuvat muumeista. Olet tainnut keksiä nuo omasta päästäsi. Muka kännäänvät ja käyttävät huumeita. Huonosti keksitty, teeskentelijä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pikku Myy :
Se joka olet itse tehnyt nuo sarjakuvat muumeista. Olet tainnut keksiä nuo omasta päästäsi. Muka kännäänvät ja käyttävät huumeita. Huonosti keksitty, teeskentelijä.

Eikö se ole ihan yleisessä tiedossa että alkuperäiset muumit kännsivät ja käyttivät huumeita? Puhun siis Tove Janssonin alkup. muumeista, en siitä japanilaisesta animaatiosarjasta jota lapset katsovat tv:stä...

Yhteistyössä