Kuka väittää, että muumit on herttainen lastenohjelma?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nuo lauseet olivat yksittäisiä, asiayhteydestä irroitettuja lauseita, joissa useimmissa se kaksimielisyys on lukijan korvien välissä, eikä ko kohtauksessa ollut oikeasti mitään kaksimielistä.

En seuraa mitään japanilaista sarjaa. Mene itse wikipediaan katsomaan alkuperäis teokset.
Siellä ei kerrottu mitään tuollaisista sarjakuvista. Yrität vain uskotella tuollaista hölynpölyä toisille. Minä en ainakaan usko.

Alkuperäinen kirjoittaja Pikku Myy:
En seuraa mitään japanilaista sarjaa. Mene itse wikipediaan katsomaan alkuperäis teokset.
Siellä ei kerrottu mitään tuollaisista sarjakuvista. Yrität vain uskotella tuollaista hölynpölyä toisille. Minä en ainakaan usko.

Ööö, Muumit oli alunperin Tove Janssonin piirtämä sarjakuva, kuuluu tuo tieto ihan yleissivistykseen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nuo lauseet olivat yksittäisiä, asiayhteydestä irroitettuja lauseita, joissa useimmissa se kaksimielisyys on lukijan korvien välissä, eikä ko kohtauksessa ollut oikeasti mitään kaksimielistä.

Näin juuri. Kyllähän vaikka presidentin uudenvuoden puhe voi kuulostaa kaksimieliseltä, jos vain ottaa lauseen sieltä ja toisen täältä.

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
Muumit ei edes alunperin ole lasten ohjelma Tove Jansson teki muumi hahmot ja niistä sarjakuvia, jossa kaikki olivat aika masentuneita ja pelottavia ja tunnelma todella ahdistava ja synkkä, mutta japanilaiset tekivät muumit jotka tulivat lasten ohjelmiin ja peittivät muumien todellisen olemuksen, harva nykyään edes tietää mitä oikeat muumit ovat. Kirjoittakaa google hakuun alkuperäiset muumit ja katsokaa kuvahakua voi kyllä mieli muumien ns herttaisuudesta muuttua

Mua alko joskus pelottaa kun katoin jotain 70-luvun Muumia ja muistaakseni Muumipappa rupesi puhumaan jotain naiseksi kasvamisesta. :O

Yhteistyössä