Kuka vie lapset hoitoon ja kuka hakee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Eli kertokaapas, kuinka menetellään teidän perheessä? Kuka vie lapset aamulla hoitoon ja kuka hakee iltapäivällä? Ja oletteko olleet tyytyväisiä järjestelyynne? Toki myös vuorohoidossa jne. olevien vanhemmat saavat kertoilla. :)

Meillä loppu jo päiväkoti mutta mies on hoitanut viennit ja haut noin niin kuin pääasiassa. Minä satunnaisesti ja pappa silloin kun on ollut uimakoulua tai muuta vastaavaa. Nyt kun aloitti parin viikon leirin niin vietiin kaikki kolme ja haen papan kanssa pojan sieltä. Muina päivinä hoitaa viennin ja haun pappa. Niin ja tämä toimii hyvin.

Minä vien kuopuksen hoitoon 6.45 ja haen 15.45.
Eipä ole vaihtoehtoja näin yh-perheessä.

Tai niin, ex hakee joka toinen perjantai lapsen klo 14 hoidosta.

Esikoinen ala-asteella.

Viedään ja haetaan lapsia hoitoon/hoidosta sen mukaan, miten töissä ollaan.
Mies vuorotyössä ja minä virka-aikaa arkisin.
Jos mies on aamuvuorossa (menee kuudeksi töihin) vien minä lapset ennen kahdeksaa ja mies hakee kahden aikaan.
Iltavuoroon mennessään mies vie lapset 10:30 ja minä haen iltapäivällä.
Yövuoroillessa minä taas vien aamulla ennen kahdeksaa ja mies hakee kahden aikaan.
Kun miehellä on työkiertojen välillä vapaapäivät, ovat lapset kotona.
Ristiin kulkeminen töissä on lasten kannalta hyvä; hoitopäiviä tulee kuukaudessa vain n.11-14 ja hoitopäivien pituudetkin on maksimissaan 6h. Etenkin kun kaupunki viime syksynä vaihtoi laskutuksen tuntiperusteiseksi, niin käytäntö suosii meitä.

Minä vien ja haen. Koska miehellä sellainen työ että on harvoin kotona. Ja yleensä niitä hetkiä kun on kotona ei tiedä ennalta. Järjestely on suht perseestä koska lapselle tulee pitkät ja vaihtelevat hoitopäivät kun teen vuorotyötä. Mutta tilanne on tämä ja sen kanssa eletään.

Se joka menee iltaan vie lapset, ja se joka on mennyt aamuun hakee lapset. Periaatteessa toimii hyvin, mut pientä hienosäätöä vielä vaatii se, että aina ei hoksaa kysyä että missä kamppeissa lapsi tuli kotiin, ja jäikö esimerkiksi kuravaatteet päiväkotiin vai onko ne tulleet kotiin ja missäs ne silloin mahtaa olla. Onneksi kännykät on keksitty. :)

Yhteistyössä