Kukaan ei puutu pahoinpitelyyn- video? Mitä mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nnnn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nnnn

Vieras
Järkyttävä video todistaa kuinka harva puuttuu parisuhdeväkivaltaan sitä nähdessään - The Voice

Puuttuisitko sinä?

Itse en välttämättä, ainakaan näin raskaana ollessa. Mutta siis varmasti hissistä poistuessani kertoisin asiasta jollekkin ja koittaisin saada apua. Mutta noin fyysisesti itse en ehkä väliin uskaltaisi mennä. Tosin tuo mies tuossa nyt näytti melko hintelältä. Mutta siis, tuossahan on ihan iso riski saada itse isosti turpaan taikka puukosta, joten en ihan ymmärrä aina ihmisten syyllistämistä... Joskus on parempi soittaa vaikka poliisille vähän matkan päästä, video ei näytä tekikö joku näin poistuttuaan hissistä?

Toisaalta en kyllä ymmärrä jos esim. isossa porukassa katsellaan tuollaista vieressä, etenkin jos porukassa on vahvoja miehiä. :/

Samat pelot, mutta kuvittelen, että se puuttuminen tulisi aika spontaanisti (ja ajattelu sitten vasta perästäpäin).
Mahtoiko kaikki edes hoksata, että se siinä töni sitä tyttöä ja kävi käsiksi?

"Parhaassa" tapauksessa noissa käy niin, että väliin menijä saa itse pariskunnan kimppuunsa, myös sen lyötävänä olevan. Alistettu peloissaan puolustaa puolisoaan ulkopuolista vastaan tai sitten pitää tilannetta jo niin normaalina, että siihen puuttuva on se häirikkö, joka puuttuu heidän asioihinsa. On näitä nähty ihan omakohtaisestikin. Tosin fyysiseksi tilanne ei mennyt, mutta haukut ja v*ttuilua sain molemmilta, kun poistuivat paikalta.

Pelkkaan uhkaavaan kaytokseen EI KUULU ohjeiden mukaan puuttua, koska se usein johtaa tilanteen karjistymiseen. Kuuluu toimia jarkevasti, eika muka sankarillisesti. Noissa tilanteissa erittain usein kay myos niin, etta pariskunnan toinen osapuoli hyokkaa myos sankarin kimppuun, jos tappelu tulee.

Yhteistyössä