Kukaan hormonikierukasta huolimatta raskaaksi???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ksyjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Apua... \|O
Olen kauhulla odotellut, josko joku vastaa tähän kysymykseen ja sieltähän se tuli... Itselläni hormonikierukka ja pelkään sen vielä jonain päivänä pettävän, kuten kuparikierukkakin reilu vuosi sitten. Kuopus on toki toivottu -mutta ei aiottu. Tavallaan tiedän pelkoni turhaksi, mutta... lapsiluku on osaltani täynnä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.08.2005 klo 12:23 mirena04 kirjoitti:
Minä :wave:

Moi, luin profiilistasi että toukokuussa tulossa vauva, onnittelut :hug: . Oliko kierukkasi hyvin paikallaan kohdussa? Onko se otettu nyt pois? Olet siis ihan alussa raskautesi suhteen, kuinka tajusit olevasi raskaana? Toivottavasti kaikki menee hyvin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.08.2005 klo 22:44 Pihapoppeli kirjoitti:
Apua... \|O
Olen kauhulla odotellut, josko joku vastaa tähän kysymykseen ja sieltähän se tuli... Itselläni hormonikierukka ja pelkään sen vielä jonain päivänä pettävän, kuten kuparikierukkakin reilu vuosi sitten. Kuopus on toki toivottu -mutta ei aiottu. Tavallaan tiedän pelkoni turhaksi, mutta... lapsiluku on osaltani täynnä.

Taitaa tuo hormonikierukka kuitenkin olla melkoisen varma ehkäisin. Neuvolalääkärin mukaan on 0,02% mahdollisuus raskautua sen ollessa hyvin paikoillaan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.08.2005 klo 14:20 Ksyjä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.08.2005 klo 12:23 mirena04 kirjoitti:
Minä :wave:

Moi, luin profiilistasi että toukokuussa tulossa vauva, onnittelut :hug: . Oliko kierukkasi hyvin paikallaan kohdussa? Onko se otettu nyt pois? Olet siis ihan alussa raskautesi suhteen, kuinka tajusit olevasi raskaana? Toivottavasti kaikki menee hyvin.

Profiili on päivittämättä, vauva syntyi jo tämän vuoden toukokuussa. Kaikki meni hyvin, ja 27.5. klo 0.20 syntyi sektiolla ihana pitkätukkainen tyttö. Eikä mikään pieni prinsessa ollutkaan, mitat 4 kg 990 g, 54 cm ja pipo 40 cm.

Huomasin olevani raskaana viikolla 17. Testin sai tekemään jonkin aikaa vaivannut kumma olo... Kierukka on ollut paikoillaan tarkastuksessa, jolloin raskausviikkoja ollut jo noin 9. Ja jossain vaiheessa se on täysin minun huomaamattani poistunut, koska testin jälkeen uä-tutkimuksissa sitä ei enää ollut. Otettiin verikokeetkin, jos se vaikka jossain lymyilisi.

Olihan tämä aikamoinen shokki, vuosien kotona käkkimisen ja parin vuoden opiskelujen jälkeen oli tarkoitus lähteä töihin, mutta enpäs sitten mennytkään. Mutta on se ihanaa, että meille tälläinen "vahinko" suotiin, tuskinpa olisin enää neljättä tehnyt. =)

Onnea prisessan johdosta, mirena04 :flower:
Hmm...ei varmaan tyttösi kuitenkaan saanut nimekseen tuota mystisesti kadoneen välineen kauppanimeä?
Olipas outo juttu että raskautta ei huomattu silloin rv9 tarkastuksessa!
Minulla tämä mirena aiheuttaa sellaisia alavatsan nippailuja, samanlaisia kuin raskauksien alussa, muutaman testinkin olen tehnyt, negannut.
Millaista ehkäisyä sinulle on nyt suositeltu, aiotko vielä luottaa kierukkaan? Ja sinulle joka pelkäät hormonikierukan pettämistä, niin sen teho on 99,84% siis kutakuinkin sama kuin miehen sterilisaation. Mutta koskaan kun ei tiedä, jollakin vaan se ehkäisy pettää kuitenkin, mikään ei ole 100% varmaa. Se on kyllä tosin mirenassa hämäävää, kun ne menkat jääpi usein pois anyway.

Heh, itseasiassa ajattelin antaa hänelle Mirenan toiseksi nimeksi, mutta Ella Annika hänestä kuitenkin sitten tuli.

Sain nyt jälkitarkastuksessa minipillerit, katsotaan sitten kun imetys loppuu mihin ehkäisyyn päädyn. Vähän tässä hirvittää, jos nekin pettävät... Mutta ei kai salama iske kahta kertaa samaan paikkaan? :laugh: Raskausaikana vannoin hankkivani sterilisaation, mutta tuon nyytin nähdessäni en enää olekaan niin varma. Toisaalta voi olla näitä vauva-ajan hempeilyjä, jospa mieli muuttuu sitten kun Ella vähän kasvaa.

Laitan profiiliini kuvan hänestä, meidän "pikku" ylläristä.

:heart: Voi ihanuutta, kävin katsomassa Ellan kuvan! :heart:

Niin, ei (kai) se salama uudelleen iske, mutta mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma. Tsemppiä teille! Minun mirena on toistaiseksi paikoillaan vielä useamman vuoden, ellei salama iske ;)

Kyllä se kuule iskee kaksikin kertaa!!! Salamasta en tiedä mutta muita vahinkoja! :) Mulla kaksi vahinkoa, joista viimeisin minipillereillä jotka varmasti olen ottanut ohjeiden mukaan. Heti ekojen kuukautisten jälkeen tulin raskaaksi mutta en tietenkään osannut edes epäillä kun söin pillereitä asiallisesti. Tälläistä on elämä!

hei vaan ja kyllä se salama voi todellakin iskeä kaksi kertaa...

Mulla kylläkin vain tavallinen kierukka, eri merkkisiä tosin, pettivät kaksi kertaa. Neuvolassa sanoivat ekan jälkeen, etteivät ole kuulleet koskaan että kahta kertaa. Toiset ovat vissiinkin uskoneet eka kerrasta. NO, ei maailma kaatunut vaikka viidettä pukkaa. Kaverin gynekologi sanoi, ettei suosittele naiselle jolla on kierukkaraskaus mitään kierukkaa, koska kohdun malli voi olla sellainen, että kierukka ei pidä.

Enää en usko kierukkaan, sterilisaatio tehdään sektion yhteydessä. Pitäisiköhän silti käyttää jotain? Nyt vauvat ja lapset rittää, ihan ehdottamasti. TÄmän viimeisen kun saisi täältä mahasta terveenä pois.

mulle just tänään ehkäisyneuvolassa hoitaja sanoi, että mirenan ehkäisykyky on suurempi kuin sterilisaation! saas nähä mihin tässä sitten päätyisi, mäkin kun jo ajattelen lapsiluvun olevan täynnä....

Olisi kiva kuulla onko vielä lisää näitä ketkä ovat tulleet raskaaksi vaikka hormonikierukka ollutkin?

Minulle laitettiin kierukka juuri vähän aikaa sitten. Eniten pelottaa se jos raskaus tapahtuu niin miten vauvalle käy, luin noista ohjeista että suositellaan aborttia! :/ Voi tulla jotain epämuodostumia vauvalle!
Olisi kiva kuulla onko tälläisiä mahdollisesti ollut?

Yhteistyössä