Kukaan käynyt Dublinissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja matkalle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

matkalle

Vieras
Suunnittelemme miehen kanssa pientä reissua ilman lapsia. Onko täällä Dublinissa käyneitä? Minkälainen kaupunki on? Onko paljon näkemistä, ostospaikkoja ym.? Hotellisuosituksia? Kuulisin mielelläni kaikenlaisia kokemuksia - kiitos :).

Minä kävin muutama vuosi sitten. Olin kaverin luona siellä joten hotelleista ei ole tietoa. Tykkäsin kovasti. Kävin Trinity collegessa, siellä on book of kells, joka on suosittu nähtävyys. Kävin myös siellä jossain vanhassa vankilassa, joka on kaupungin laitamilla. Oli opastettu turistikierros ja ne kertoi kaikkia jänniä juttuja sieltä... Sittenhän siellä on se Quinnesin panimo, en käynyt siellä mut jos meen sinne uudestaan niin voisin vierailla. Sit kävin jossain isossa museossa, siinä aika keskustassa sekin.

Pubeja on yhdellä kadulla varmaan 50, siis ihan jatkuvasti, että jos jano yllättää niin ei tarvi etsiä kauaa :). Pubeissa voi myös syödä. En hirveesti shoppaillu mut kyllä siellä kaikki kaupat löytyy ja isot ostoskeskukset. Nätti kaupunki, viihtyisä ja idyllinen, hienoja rakennuksia, niitä vois ihailla vaik kuinka kauan.

Bussit kulkee hyvin ja sitten siellä on sellainen tosi hiljanen juna tms. nimeltään LUAS. Sillä mä kuljin ympäriinsä.

P.S Jengi pukeutuu siellä tosi hyvin, varsinkin yöelämässä on naisilla mekot ja korkkarit ja vimpan päälle laitettu kaikki. Joten mikäli ko. puoli kiinnostaa niin ei kannata laittaa tuulipuvunhousuja, vaikka pubiin oiski menossa. Ihan vaa vinkkinä :)

P.P.S. Se niitten englanti on ihan älytöntä, varaudu että et ymmärrä juuri mitään eikä ne ymmärrä sua :D

Hyvää reissua!! :)

Ai niin, siellä on myös tosi upeita vanhoja kirkkoja, siis oikeasti vanhoja. Ne on älyttömän hienoja. Kävin jollain "kummituskierroksella", siin kierrettiin vanhoja hautausmaita ja kirkkoja ja jotain muinaisia paikkoja. Se oli ihan kiva kokemus, vaikka en kummituksiin uskokaan, niin se oli jotenkin tosi spookia. Oli viel pimee ja vettä sato..onpa pelottavaa, hih, .. mutta siis kannattaa käydä katsomassa kirkkojakin, jos kulttuuripuoli kiinnostaa.

Käykää St Michan's Church-kirkossa muumioita katsomassa, Church Streetillä lähellä keskustaa. Hauska opas vie kirkon alle hautakammioon ja kertoo muumioista ja haudoista, yhtä muumiota voi koskettaakin. Suosittelen!

Juu se paikallisten englanti on aikamoosta. Ei sitä meinaa tajuta. :D

Mä oon ollu Dublinis vuonna -01. Opiskelin tuolloon Kauhavalla ja sieltä lähdettiin isolla porukalla tuonne reissuun. Yövyttiin hostellis joka oli entinen levytysstudio, esim. U2 on joskus levyttäny siä. Trinity collegen pihas käytiin pyörähtämäs. Sitte käytiin jossaki nätis puitos keskellä kaupunkia, mutta en muista sen puiston nimiä. Meille oli kyllä järkätty kiertoajelu maaseudulle, että sitäki tuli vähä nähtyä. Jos joku muistaa sarjan Elämää Ballykisangelissa niin oon sen sarjan pubin ohitte menny linkalla. :D

Tuli kyllä käytyä pubeis ja yhdes yökerhos. Jonku verran tuli shoppaaltua. Elokuvis käytiin. Meidän hostelli oli lähellä jokia ja siinä ny oli lähellä vaikka mitä.

Ja tuli etäältä nähtyä piiput jotka näkyy yhdes U2:sen videos. Joo en toki fani oo. :whistle:

Uiuiiuiuiuuiuiiii sinne kannattaa mennä vaikka pelkästään Guinnessin takia, NAM!!! Itse en edes ollut tumman oluen ystävä, ennen Dublinia, eka Guinness vei kyllä sitten mennessään. Temple Barin alueella oli meillä hotelli, en suosittele, turistirysä ja tosiaan pubeja niin paljon, että rauhallista hotellihuonetta voi olla vaikea löytää. Siis jos haluaa yönsä nukkua rauhassa. Meidän onneksemme hotellissa oli tilaa, joten saatiin rauhallisempi huone kuin se, mihin meidät aluksi majoitettiin.

James Joycen museo kannattaa tsekata, jos tykkää kirjailijan tuotoksesta. Muuten aikalailla hengailtiin, kulttuuri siellä ihan mahtava ja aina tuli juttukavereita esim. pubissa. Siellä ei siis päiväsaikaan ollut mitään kännipellemeininkejä, vaan ihmisillä saattoi olla lapset mukana ja he vaan piipahtaa siellä töistä tullessaan koko perhe istahtamaan olusella ja jutustelemalla tutuille ja tuntemattomille. Voi, sinne on pakko päästä uudestaan... :)

Yhteistyössä