Kukaan ollut mukana perhekoulussa ylivilkkaan lapsen kanssa? Kokemuksia kaivataan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Solina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
itse olen ollut ohajaaja koulutuksessa perhekoulussa. Perhenla järjesti tämän. Hyviä kokemuksia ja vinkkejä sieltä sai ja vanhemmillehan on sitten oma "koulutus" samalla. Mikäli nyt puhutaan samasta koulusta.

Ainakin samalta kuulostaa.... Kiitos. Mitä siellä siis käytännössä tehdään? Onko siellä jotain harjoituksia tai testejä lapselle? Vai leikitäänkö vain ja sitten ohjataan lapsen touhujen mukaan?

ei siellä mitään "testejä" ole. Hyvin strukturoitua toimintaa, aina mennään saman kaavan mukaan, mikä on näille lapsille hyväksi. Vanhemmat sitten syövät lasten kanssa yhtäaika, näin ainakin täällä tehtiin ja käsittääkseni tämä on jokapaikass samalla tyylillä toteutettavaa toimintaa. Vanhemmille tulee sitten kotitehtäviä.
Saanko kysyä, mistä päin olette?

Kiitos kiitos. Tietää edes vähän mitä on vastassa, jos sinne edes päästään. Ainakin psykologi ja toimintaterapeutti suosittelevat sitä meille, tai tytölle, niin jospa päästäisiin.

Jyväskylän lähellä asustellaan.

Mua vain huolestuttaa se että jos samaan tilaan laitetaan 5 ylivilkasta lasta niin mitä siitä tulee. voisin ainakin meidän tytön kohdalla väittää sen vain lisäävän kierroksia. Vaikka eikös siellä ole jokaiselle oma avustaja kokoajan joten eiköhän se kurissa pysy....

t: ap

Yhteistyössä