Kukaan sairastanut keuhkokuumetta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epäilys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epäilys

Vieras
Millaiset oireet ja lääkitys, riittääkö Ibusal? Kauanko voi kestää? Onko pakko käydä lääkärissä, vai voiko parantua itsekseen?

Ooon ollu 3vk flunssassa, ei kuitenkaan kuumetta ja kehkot on niin tukossa että tuntuu hankalalta . Joo tiedän, pitäis mennä lääkäriin mutta toi terveyskeskus on ajan tuhlaamista.

Ei parantunut itsestään, vaati antibiottikuurin. Pojalla oli kuumeeton keuhkokuume, kesti 6 viikkoa kunnes uskoivat lääkärissä että ei ole yhtäkkiä puhejnnut allergia vaan oikea tauti. Keuhkokuvasta sitten varmistui ja verikokeista.

ja mulla oli kuumetta, hullun kova kipu koko rintalastan alueella ja hangittäminen sattui ihan sairaasti. Vaati myös antibiootin.

No se Ibusal ei tulehdusta keuhkoista poista jos on bakteeritulehdus. Kipua ja mahdollista kuumetta toki poistaa.
Mulla tytöillä on ollut, toisella taaperona parikin kertaa, tuli yhtäkkiä, hengitys vaikeaa ja veto ihan pois, kuume noin 40. Toisella tytöllä oli noin 12 vuotiaana. Kertaalleen parantunut sairaus palasi, lievähkö kuume, kipua hengittäessä ja todella paha olla.
Nyt tuolla vanhemmalla ( nyt jo 17v) oli pitkittynyt yskä ja astmaoireita, käytiin 3 viikkoa sitten lääkärissä. Sai kuurin. Yskä helpotti ja oli viikon pois. Tänään palannut taas entistä pahempana, yskii niin että oksentalee yskän vuoksi. Taitaa lääkäri taas kutsua. Tytöllä siis myös astma oireita mutta ei varsinaista diagnoosia.

Kova kuume, kaamea yskä, jalat eivät kantaneet.

Ambulanssilla veivät tk:sta sairaalaan, siellä viikko suonensisäisesti antibioottia saaden & toinen viikko kotona vuoteessa antibioottia tablettina napsien.

Vaan onhan keuhkokuumetta monenlaista.

Ei siinä keuhkokuumeessa aina ole kuumetta mukana. Mulla luultiin ensin astman pahenemisvaiheeks yhden flunssan seurauksena, mutta kun parin kuukauden päästä otettiin keuhkokuvat niin muutoksia siellä oli ja lääkityksen sain.

Mulla oli viikon verran 39-40 astetta kuumetta ja keuhkoissa 'kupli'. En kyllä ite jaksanu tehä mitään ja sit ku menin lapsen kanssa äidille 'hoitoon' se ensi töikseen raahas mut lääkäriin ja sain antibiootit (pitkä kuuri). Sitten viikon päästä alko kuume hellittää ja olokin sen myötä. Kolmen viikon päästä oli vielä kontrolli, että on varmasti poissa. Keuhkokuvat ja kaikki otettiin silloin kun tauti todettiin ja tuolla kontrollissa. Sama juttu äitillä (kuumeeton) ja mummolla, että vei totaalisesti kaikki voimat. Ei kyllä tuntunut sillä tavalla tukkoisilta keuhkot. Nythän on ollut tuollaista pitkittynyttä flunssaa liikkeellä, että yritä vaan kestää ja käy varmuuden vuoksi lääkärissä, ettei sitten kuitenkaan mitään vakavampaa...

Kiitos vastauksista. Olo on todellakin aika huono, vaikka nuha yskä ja päänsärky onkin helpottaneet. Keuhkot tuntuu "pienentyneiltä" ja hengitys on lyhyttä ja ilmaa ei mahdu keuhkoihin. Välillä pistää ja sattuu.

Huomenna sit lääkäriin, varmuuden vuoksi. :(

Kaksi kerrtaa ollut keuhkokuume. Aikoinaan tuhkarokon jälkitautina, toisen kerran aikuisena raskausaikana. Sairaalaan jouduin ja röntgen, verikoe, antibiootit. kuumetta oli paljon, kuiva yskä, tosi sairas. Pian laski kuume lääkkeillä ja kuukauden sairasloma. Vei tosiaan voimat useammaksi ajaksi. Kolme päivää oli kova kuume, yli 40 kunnes pääsin lääkäriin.

Mulla kanssa ollut yläasteella, yhteensä kolme viikkoa makasin kotona. Tosi kova kuume, hirmusesti piti kerätä voimia, että jakso nostaa pään juomista varten :/ Mä söin panadol 600mg tasasin väliajoin, että kuume pysy alempana. 2 vk:n jälkeen vasta lääkärit suostu ottamaan keuhkokuvat ja toteamaan, että tauti oli, vaikka molemmilla vanhemmista oli just ollu. Penicilin kuuri tuli.. Kolmen viikon jälkeen piti tosi varovasti alkaa liikkumaan, hyvä kun jaksoi kävellä 100m.. :/

Mutta ehdottomasti lääkäriin, ettei mene vakavammaks!

Yhteistyössä