Kukaan töissä (tai ollut) SOL-siivousyrityksessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pullapitko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pullapitko

Vieras
Onko näin. että siellä on aina aloittaessa työt tälläinen ns. työhönopastus-jakso, joka kestää 2viikkoa ja jolta ajalta saa jonkun aivan minimaalisen palkan? Siis vaikka olisi ollut vastaavassa työssä jo aiemmin.

Onko tietoa mihinkä opastusajan palkka perustuu, onko joku prosenttipalkka vai mikä? Millaista palkkaa yleensä maksavat, siis mihin TES:iin perustuvaa?

Kiitos!!!

Tästä kyllä iäisyys, kun olin (joskus opiskeluaikoina :D )... Mutta mulla oli kahtena iltana perehdyttäjä mukana siellä toimistolla siivoomassa, jota mä sitte aloin siivota ja sen kahden illan jälkeen olin omillani. Ja jo noilta kahdelta illalta ihan normipalkka. Olin ollu vastaavassa työssä ennenkin, koulutusta ei siihen.

Ja palkasta en kyllä enää muista muuta ku että kivan lisän se toi (kahtena-kolmena iltana viikossa kävin sitä toimistoa siivoomassa) opintorahaan.

Olin joskus vuosituhannen vaihteessa Solilla siivoomassa, ihan päivätyönä. En muista että ekat kaks viikkoa ois palkka eronnu myöhemmästä, mutta sen muistan että palkka oli surkee. Oiskohan ollu 3600 markkaa kuussa käteen, ja veroprossa mulla oli tosi pieni... Eiköhän palkat oo tuosta noussu... :whistle:

Olen SOLin kautta kerroshoitajana tällä hetkellä, ja tässä kaupungissa (lappeenranta) on niin että se on se n. 2 viikkoa kun saa huonompaa palkkaa (se oli jotain 7.60/h ja normipalkka oli 8.82, huom nää siis tesin mukaiset kerroshoitoliksat, ei perussiivous, mut prosentuaalisesti ilmeisesti sama ero perussiivoukses). Ja tesin mukaan tota harjotteluaikaa saa kestää maksimissaan alle puolet koko työsuhteen kestosta. Mutta ainakin kesätytöt ei meillä saanut ollenkaan tota parempaa palkkaa, vedätti Sol mokoma tyttöjä ihan 6-0, kun eivät uskaltaneet liittoon ottaa yhteyttä..

Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Olen SOLin kautta kerroshoitajana tällä hetkellä, ja tässä kaupungissa (lappeenranta) on niin että se on se n. 2 viikkoa kun saa huonompaa palkkaa (se oli jotain 7.60/h ja normipalkka oli 8.82, huom nää siis tesin mukaiset kerroshoitoliksat, ei perussiivous, mut prosentuaalisesti ilmeisesti sama ero perussiivoukses). Ja tesin mukaan tota harjotteluaikaa saa kestää maksimissaan alle puolet koko työsuhteen kestosta. Mutta ainakin kesätytöt ei meillä saanut ollenkaan tota parempaa palkkaa, vedätti Sol mokoma tyttöjä ihan 6-0, kun eivät uskaltaneet liittoon ottaa yhteyttä..

Kiitos hm, just tätä tarkoitin ja kyse olikin just kerrossiivouksesta, mistä halusin tietää!

Kysyisin vielä, viihdytkö työssäs, minkälainen on työtahti ym.? Kiitos jos viitsit vastata!

Sollilla on huonoimmat palkat siivousalalla.
Ja varsin tuttua tuo 6-0 vedättäminen, joten kannattee olla tarkkana jos sinne menee toihin.
Mulla kaveri oli 6 euron vähän päälle tunti palkalla siivoomas yrityksiä ja ihan yksin kävi, parina iltana oli toinen näyttämäs mitä tehdään ja sitten yksin kahen siivojan hommat.

Yhteistyössä