Kukista tietävät! Apuja kaipaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja amatööri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:

Onko hoito-ohje siis sama vaikka toinen kukka on kaarella ja toinen ei?

Siis ei kai sillä mitään väliä ole miten se kukka on asettettu ruukussa, mullakin on esim riippuva mallinen ja ihan posliinikukan hoitolla se menee.

Tietty kun on kaaressa, kasvua pitää ohjata, että pysyy kehässään. En tiedä miten laittaisin menemään kasvin tuossa sun tuessasi.

Alkuperäinen kirjoittaja AP:

Onko hoito-ohje siis sama vaikka toinen kukka on kaarella ja toinen ei?

Siis ei kai sillä mitään väliä ole miten se kukka on asettettu ruukussa, mullakin on esim riippuva mallinen ja ihan posliinikukan hoitolla se menee.

Tietty kun on kaaressa, kasvua pitää ohjata, että pysyy kehässään. En tiedä miten laittaisin menemään kasvin tuossa sun tuessasi.

Voiko kukan pitää tuossa nykyisessä tuessa? Voi hyvänen aika kun en tiedä kukista mitään.
Onko haittaa jos ruukussa ei ole reikiä pohjassa?
Kiitos jos jaksat vastata

Hmm. jos mulla olis posliinikukka tuollaisessa tuessa, pistäisin sen varmaankin tuosta kiipeilemään johonkin seinätelineeseen köynnöksenä. Ja jos purkissa ei olis pohjassa reikää, niin vaihtaisin ruukun sellaseen jossa on reikä plus aluslautanen alle, että liika vesi pääsee valumaan pois juurista.

Kastellaanko kukka aivan normaalisti, siten että mullan päälle vesi, ei aluslautaselle?
Onkohan siitä haittaa, kun multana on vain biolanin mustaa multaa, ei mitään muuta seassa.

Minä kastelen omaani ainakin juureen, kun on amppelissa, ei sinne tassille saa kaadettua. Multaan en ota kantaa, jokainen laittakoot mitä tykkää. Itse suosin kekkilän multia.

Luuletko että kuitenkin viihtyy mustassa mullassa?
KIITOS sinulle vaivannäöstä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Minä kastelen omaani ainakin juureen, kun on amppelissa, ei sinne tassille saa kaadettua. Multaan en ota kantaa, jokainen laittakoot mitä tykkää. Itse suosin kekkilän multia.

Luuletko että kuitenkin viihtyy mustassa mullassa?
KIITOS sinulle vaivannäöstä.

En osaa sanoa, mutta itselläni kasvit viihtyi mustassa mullassa todella huonosti, enkä enää käytä sitä lainkaan.

Yhteistyössä