Kultsien omistajat!! voisitteko auttaa vähän..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eka koira tulossa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eka koira tulossa

Vieras
eli meillä on tulossa kesäkuussa kultaisennoutajan pentu. koira on ensimmäinen ja mä oon aika tarkka kaikissa hankinnoissa.. eli mitä kaikkee pitää hommata ennenkuin pentu tulee taloon?

- makuualusta
- ruokakupit, minkälaiset: keraamiset, metalliset vai muoviset?
- hihna, minkälainen: nahkatalutin vai flexi?
- panta, minkälainen?
- kynsisakset
- harja
- tietisty ruokaa

mitä vielä?

:flower: :flower: :flower: tuhannet kiitokset etukäteen!! :flower: :flower: :flower:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 11:43 eka koira tulossa kirjoitti:
eli meillä on tulossa kesäkuussa kultaisennoutajan pentu. koira on ensimmäinen ja mä oon aika tarkka kaikissa hankinnoissa.. eli mitä kaikkee pitää hommata ennenkuin pentu tulee taloon?

- makuualusta
- panta, minkälainen?
- kynsisakset
- harja
- tietisty ruokaa

mitä vielä?

:flower: :flower: :flower: tuhannet kiitokset etukäteen!! :flower: :flower: :flower:

kupit kannattaa mielestäni olla keraamiset niin pysyy paremmin paikallaan kun isompikin koira syö. hihnalla ei oikeastaan väliä että millainen on ja panta kannattaa olla tavallinen (ei kuristus) esim nahkainen. pari lelua ja luu kannattaa myös olla että on pennulla tekemistä, muutenhan sinulla näyttäisi olevan kaikkea että alkuun pääsee. =)

No mulla ei oo kultsia, mutta koiria kuitenkin ollut jo 20 vuotta :o
Tuohon tarvikelistaasi lisäisin puruluita ja leluja. Pannaksi sileä (nahka)panta ja talutin ehdottomasti normaali remmi, eikä fleksi. Metallinen ruokakuppi on minun mielestä pennulla paras.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 11:43 eka koira tulossa kirjoitti:

- makuualusta
- panta, minkälainen?
- kynsisakset
- harja
- tietisty ruokaa

mitä vielä?

kultsia ei ole ollut, mutta muun rotuisia koiria kylläkin :D
mutta hankinnoista, keraamiset ja metalliset kupit ovat parempia kuin muoviset, meillä ainakin nuo muoviset tuppas uppoomaan ruoan päätteeksi. ja nahkahihna ja tavallinen panta. ja pennulle sellainen panta joka kasvaa pennun mukana. flexiä en suosittele ollenkaan. eikä kuristuspantaa!! :attn: harja ja kynsisakset onkin hyvä hommata heti, saat koiran totutettua niihin pienestä pitäen, ettei tu isompana sitten taistoa niistä. kynsienleikkuuta voit pyytää vaikka kasvattajaa näyttämään kuinka ne leikataan =)

ruoasta suosittelen markettien 'pedigreiden' sijaan agrimarketissa myytävää jahti&vahti ruokaa.

sitten ota selvää paikkakuntasi koirankoulutus paikoista. perustottelevainen koira on kivempi käsitellä ja helpompi ulkoiluttaa. koirakerhot paikkakunnittain maksavat sellasen 20-30?/vuosi =)

linkki jahti&vahti-rehun sivuille:
http://www.suomenrehu.com/page.asp?_item_id=478

niin ja puruluut ja lelut kannattaa hommata :) <br><br>

No mä kyllä hommaisin sille ihan pienelle pennulle myös flexin, mutta vain siihen tarkoitukseen, että voit itse istuskella vaikka jossain nurmikolla ja pennulle jää enemmän varaa ja tilaa nuuskutella ja touhuta. Normaaleihin ulkoilutuksiin tavallinen talutin, mutta pitäisin myös irti jos on semmoinen paikka ettei kadulle suoraan pääse juoksemaan, eikä muutakaan vaarallista ympäristössä ;)

Yhteistyössä