Kumi hajosi, entä jos...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja darrla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

darrla

Vieras
tulen raskaaksi?
Hain jälkiehkäisyn, mutta se myöhästyi aika reilusti kun yö täytyi nukkua ja odotella sitten isää takaisin koulusta.

Meillä on 4kk ikäinen lapsi, minulla ei ole ammattia, tarkoitus olisi lähteä opiskelemaan kun lapsen haluan hoitoon jättää, Mies opiskelee, työpaikasta ei sillä alalla ole mitään takuita. Tuntuisi ahdistavalta tehdä tähän tilanteeseen toinen lapsi, uskone että itse jaksaisin, mutta se raha. Tarvitsisimme hieman isomman asunnon, tämä nykyinen alkaa olemaan jo nyt hieman pieni, vaikka meitä on vain kolme. Emme mitenkään pärjäisi rahallisesti ilman sossun apua, ja se ajatus ei tunnu mukavalta.

Toisaalta, en minä aborttiinkaan luultavasti pystyisi, paitsi jos tulisi eteen jotain todella pahaa, lapsen vakava sairaus tai muuta vastaavaa. Haluamme kyllä joskus toisen lapsen, mutta nyt.. Tässä maassa köyhät ja opiskelijat, ja toimeentulotukea saavat ihmiset tuntuvat olevan pohjasakkaa.. Mutta en kai tuolla perusteella voisi lastani tappaa..

Mielipiteitä?

no odotteles nyt ja katso jospa se jälkiehkäisy tekee tehtävänsä... ja jos selviät säikähdyksellä tällä kertaa kannattaa varmaan jatkossa vaihtaa johonkin toiseen varmempaan ehkäisyyn mikäli vaan mahdollista.

Eipä se kumi juu niin luotettava ole. Mutta pillerit ei sovi mulle, montaa merkkiä olen kokeillut. Enkä mitään hormonaalista haluaisi enää käyttää, olen harkinnut kuparikierukkaa, mutta mutta...

Noh, täytyy katsoa.

[QUOTE="a.p";23811776]Eipä se kumi juu niin luotettava ole. Mutta pillerit ei sovi mulle, montaa merkkiä olen kokeillut. Enkä mitään hormonaalista haluaisi enää käyttää, olen harkinnut kuparikierukkaa, mutta mutta...

Noh, täytyy katsoa.[/QUOTE]

Ymmärrän, minullekaan ei sovi hormoniehkäisyt. Hankalia juttuja... Mutta toivotaan nyt että jälkiehkäisy tepsii :)

Siis miten niin myöhästyi reilusti? Se tablettihan tulee ottaa 72 tunnin kuluessa... toki siis teho laskee aavistuksen ja se tulee ottaa mahdollisimman pian mutta eihän nyt vajaa vuorokausi ole vielä myöhäistä, vai ymmärsinkö nyt jotenkin väärin?

Siis miten niin myöhästyi reilusti? Se tablettihan tulee ottaa 72 tunnin kuluessa... toki siis teho laskee aavistuksen ja se tulee ottaa mahdollisimman pian mutta eihän nyt vajaa vuorokausi ole vielä myöhäistä, vai ymmärsinkö nyt jotenkin väärin?

Et ymmärtänyt mitään väärin, on totta että otin tuon jälkiehkäisyn "ajoissa", mutta kyllähän se pitäisi mahdollisimman pian ottaa. Jotenkin en luota näihin hormonaalisiin juttuihin, esikoinen ilmoitti tulostaan pillereistä huolimatta... Että vähän varauksella, toimiiko vaiko eikö.

Yhteistyössä