Kummallinen tajunnanhäiriö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jukka

Vieras
Sain eilen autossa (istuimme parkissa ystävieni kanssa) ihmeellisen kohtauksen. Kaveri puhui jostain leikkauksesta, en todellakaan tiennyt että moinen puheenaihe ahdistaisi yms. No sanoin yhtäkkiä että minulla on huono olo, kukaan ei kerennyt reagoida. Pääni rupesi heittelehtimään ja silmät sumenemaan ja menemään kiinni. Huojuin ja sätkähdin kerran todella pahasti. Näin vaan ihmeellisiä kuvioita, kuulin vain kun ystäväni huusivat "herää" en muuta. Kun heräsin,en tiennyt missä olin, edessä oli tyttöystäväni (kihlattuni) mutten tunnistanut häntä. Nopeaa muistin ja tajusin missä olin. (noin 10 sekunin kuluttua)

siis mitä ihmettä :( ikinä aikaisemmin ei ole ollut moisia. Tilanne kesti noin 2 minuuttia, kukaan ei edes kerennyt kunnolla reagoida.

En käynyt lekurissa, koska se meni ohi eikä tullut takaisin.
Eikö paniikkihäiriöön liity hengenahdistusta yms? tässä kaikki sumeni ja näin ihme kuvioita. Pelottavinta oli etten ensin edes tunnistanut omaa kihlattuani

Alkuperäinen kirjoittaja Jukka:
En käynyt lekurissa, koska se meni ohi eikä tullut takaisin.
Eikö paniikkihäiriöön liity hengenahdistusta yms? tässä kaikki sumeni ja näin ihme kuvioita. Pelottavinta oli etten ensin edes tunnistanut omaa kihlattuani

Verensokerit heitteli

Kannattaisi mennä tuollaisten kohtausten jälkeen välittömästi lääkäriin. Aivoissa saattaa esim olla jokin tukos, joka estää verenkierron. Jos lääkäriin menoa pitkittää, niin se ei välttämätttä enää näy testeissä.

Äitini sai vuosia sitten epileptisen kohtauksen, kun eli stressaavaa elämänvaihetta. Hän oli kaatunut ja kouristellut. Syytä ei löydetty ja kohtaus ei ole toistunut. Hän on perusterve ihminen.

En usko että sokerien heittelyyn liittyy mitään ihmeellisiä kuvia, en muista mitä ne kuvat olivat mutta jotakin.
tilanne tapahtui yhtäkkiä ja 2 min päästä olin kunnossa. Tosin huulet olivat siniset ja iho vitivalkoinen vielä puoli tuntia tapahtumasta ja vasenrinta kipeä sätkäisystä.

Alkuperäinen kirjoittaja dd:
No mene lääkäriin, mahdoton täällä päätellä mistä kyse.

Itse kävin aikoinaan lääkärissä kun sain samantyyppisiä kohtauksia, mutta eivätpä lääkärit sanoaneet mutta kuin vaikea sanoa, pitäisi olla kohtaus päällä ja tulla sitten.. kun kesto oli muutaman minuutin, jäi kohtausten syy ikuiseksi arvoitukseksi.. niitä tuli kymmeniä kun olin 15-25 -vuotias.

Oikeasti menethän käymään lääkärissä, tutullani oli alaselkä kipeä yli puoli vuotta eikä suostunut menemään lääkäriin. Lopulta joutui menemään lekurille kun ei pystynyt kunnolla edes kävellä. Häneltä löytyi kivessyöpä ja kuoli 2 viikkoa diagnoosin jälkeen :(

En usko että sokerien heittelyyn liittyy mitään ihmeellisiä kuvia, en muista mitä ne kuvat olivat mutta jotakin.
tilanne tapahtui yhtäkkiä ja 2 min päästä olin kunnossa. Tosin huulet olivat siniset ja iho vitivalkoinen vielä puoli tuntia tapahtumasta ja vasenrinta kipeä sätkäisystä.

Siniset huulet ja rintakipu.. kuulostaa sydänkohtaukselta.. googleta, leiki nettitohtoria.

Faktalta oli pari päivää sitten Tuntemattomassa diagnoosissa nainen, jolla oli monia erilaisia oireita. Muistihäiriöitä, tunnottomuutta toisella puolella kasvoja, pistelyä käsissä, päänsärkyä, kipuja, huimausta ja pidätyskyvyttömyyttä. Vasta vuosien jälkeen selvisi pään magneettikuvauksessa, jossa varjoaine mukana, että hänellä oli jokin hyvänlaatuinen kasvain päässään, joka painoi hermoja. En muista taudin nimeä. Leikkaus pelasti hänen henkensä. Kasvaessaan leikkaus olisi lopulta tappanut hänet.

Alkuperäinen kirjoittaja cc:

Siniset huulet ja rintakipu.. kuulostaa sydänkohtaukselta.. googleta, leiki nettitohtoria.

no joo. Ihan pyörtymiseltä kuulostaa kyllä minusta. hoh hoi. Kantsii tosiaan pelotella syövällä ja sydärillä jos nuori mies pökertyy kuunnellessaan leikkausraportointia...

Alkuperäinen kirjoittaja hoitsu:

no joo. Ihan pyörtymiseltä kuulostaa kyllä minusta. hoh hoi. Kantsii tosiaan pelotella syövällä ja sydärillä jos nuori mies pökertyy kuunnellessaan leikkausraportointia...

voiko pyörtymiseen liittyä sätkäisy?

Alkuperäinen kirjoittaja dff:
Kannattaisi mennä tuollaisten kohtausten jälkeen välittömästi lääkäriin. Aivoissa saattaa esim olla jokin tukos, joka estää verenkierron. Jos lääkäriin menoa pitkittää, niin se ei välttämätttä enää näy testeissä.

Äitini sai vuosia sitten epileptisen kohtauksen, kun eli stressaavaa elämänvaihetta. Hän oli kaatunut ja kouristellut. Syytä ei löydetty ja kohtaus ei ole toistunut. Hän on perusterve ihminen.

On todella iso prosentti ihmisistä, en nyt muista mikä se on, mutta tyyliin "kaikki" saa kerran elämässään epileptisen kohtauksen. Siihen ei siis tarvita mitään syytä, mutta jostain syystä näin on.

voi liittyä! joillain taipumusta esim kramppeihin ihan perus pyörtymisen yhteydessä.

Alkuperäinen kirjoittaja sairaanhoitaja:

voi liittyä! joillain taipumusta esim kramppeihin ihan perus pyörtymisen yhteydessä.

Mutta aina on parempi katsoa kuin katua.. ethän sinäkään, vaikka sairaanhoitaja olisit, voi sanoa varmuudella että se oli pyörtyminen näin netin perusteella.

Yhteistyössä