Kummallinen tuo joidenkin ennakkoluulo, että vain läskit ostaisivat kevyttuotteita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap...

Vieras
Jatkuvasti saa ketjuista lukea, että "läski naapuri/sukulainen/kukalie ostaa kevyttuotteita ja rasvatonta maitoa ja lihoo vaan lihomistaan, minä poika se veistän voikimpaleesta siivuja suoraan suuhun ja huuhtelen alas täysmaidolla, ja kyllä vaan hoikkana pysyn - kunnon voi ja eläinrasva täyttävät ja kolesteroliarvot on loistavat ja olen niin hoikka ja terve".

Ovatko nämä ihmiset ihan tosissaan?

ei. itse olen katsellut kun nämä tosi timmit naiset syövät, valitsevat keveitä ja terveitä ruokia, keittoja, salaatteja, leipää ilman rasvaa, rasvattomia ja sokeroimattomia tuotteita.
syövät paljon kuituja myöskin.

Kyllä näin on. Ostan kaupasta lähinnä täysrasvaisia tuotteita ja tietenkin paljon vihanneksia. Punaista maitoa, voita ja kermaa on jokaisessa ostoskassissa jonka kotiin raahaan. Ja hervoton paketti meetwurstia ja pekoni on myös aika vakiokamaa. Kolesteroli 4,1 ja painoindeksi n.20. Ja kyllä kun noita pullukkamammoja katsoo, niin löytyy kärrystä rasvatonta maitoa, kissanrasvaa, tekokermaa ja ennenkaikkea kaikenmaailman hiilihydraattihöttöä jossa tietenkin rasvaa korkeintaan se puoli prosenttia. Tekisi mieli kysyä että miksi syötte ylipäätään mitään jos pitää tommosta kakkaa vetää...

Olen hoikka. Käytetään ruuanlaitossa pääasiassa öljyä, mutta esim kala paistetaan voissa ja leivän päälle Dellariinia (80% voita). Ei margariinia. Kolesterolini on 5. Emme missään nimessä käytä kevyttuotteita, koska a) maku ei ole yhtä hyvä, b) ne perustuvat lisäaineisiin jotka sekoittavat aineenvaihduntaa ja elimistöä muutenkin ja c) ne sekoittavat normaalin kylläisyyden tunteen muodostumisen (ne ovat tyhjillä täyteaineilla paksunnettuja litkuja tai kovin sokerisia mikä aiheuttaa suuret verensokerin heittelyt ja jatkuvan näläntunteen).

En vedä kauhalla voita naamariini, vaan syön normaalia, elimistölle tarkoitettua ravintoa (mahd lisäaineetonta, aitoa ja alkuperäistä). Saa nauttia ihanasta ruuasta.

Syön mieluummin sopivasti ja laatua kuin mätän paljon jotain sontakevyttuotetta josta jää vain pskan maku suuhun.

Monet lihavat eivät ole esim hiilari tai lisäainetietoisia ja siksi painoa kertyykin. Plus että normaalit annoskoot on kadonnut käsite.

ei. itse olen katsellut kun nämä tosi timmit naiset syövät, valitsevat keveitä ja terveitä ruokia, keittoja, salaatteja, leipää ilman rasvaa, rasvattomia ja sokeroimattomia tuotteita.

Tämän olen itsekin huomannut.
Esim. 48-vuotias äitini (painoindeksi 19, rasvaprosentti 16), timmi, hoikka ja lihaksikas. Käyttää mm. rasvatonta maitoa, rasvattomia jogurtteja, kevytjuustoja (max 17% rasvaa), sokeroimattomia tuotteita, leivän päälle margariinia/kevytlevitettä, leivontaan öljyä. Ikinä eläissään ei ole ostanut voipakettia tai täysmaitopurkkia. Upeessa kunnossa (itse kadehdin)... Ja kolesteroliarvot, verensokerit, kaikki loistavat.

Lisään vielä, että nuo kuidut olivat tosi hyvä huomio. Täysjyväleipää, ruispuuroa ym. Ei mitään karppiruokaa.

Kunhan tajuaisivat syödä kuitenkin sitä rasvaa, aika kuivia kurppia ovat vanhemmiten nuo rasvakammoiset, naama täynnä potkukelkanjälkiä. Ja tuntuvat olevan henkisestikin hieman epätasapainossa, aivotkin ovat suurimmaksi osaksi rasvaa. Onneksi pysyn itse kunnossa ja hoikkana kun syön kunnon ruokaa, olisi kurja vetää jotain laittipaskaa koko elämänsä.

Kunhan tajuaisivat syödä kuitenkin sitä rasvaa, aika kuivia kurppia ovat vanhemmiten nuo rasvakammoiset, naama täynnä potkukelkanjälkiä. Ja tuntuvat olevan henkisestikin hieman epätasapainossa, aivotkin ovat suurimmaksi osaksi rasvaa. Onneksi pysyn itse kunnossa ja hoikkana kun syön kunnon ruokaa, olisi kurja vetää jotain laittipaskaa koko elämänsä.

Kaikkien mielestä se ei ole "laittipaskaa". Joittenkin mielestä saattaisi jopa olla kurjaa vetää jotain "eläinrasvapaskaa" koko elämänsä.

No jokainen täysjärkinen tietää että esimerkiksi ruokakermoissa olevat rasvat ovat kovetettuja, kuten monessa muussakin tuotteessa joka ei ole sitä kaameaa eläinrasvapaskaa. Kuten tietää myös, että teolliset transrasvat ovat erittäin haitallisia. Aitojen rasvojen välttelylle ei ole mitään perustetta, teollisen höttöruoan välttelylle on.

Hmm, melkein kaikkihan nykyään käyttävät kevyttuotteita, olen ollut huomaavinani. Ei siinä mitään, mättäköön jokainen mitä tykkää. Itse syön kasviksia, voita, kermaa, kananmunia, rasvaisia juustoja, öljyjä ja 10% rasvaista jogurttia, harvoin kalaa tai riistaa, painoindeksi 19.

Väittäisin kuuluvani tähän "tosi timmit naiset"-kategoriaan.
Vältän lähes kaikkea, missä lukee "kevyt", tai "Vain x% rasvaa".
Tosissaan ihan reippaasti käytän rasvaa, mieluiten voita. Kuohukermaa, punaista maitoa...
Keittoja syön kyllä, mutta jos on valinnanvaraa niin tartun mieluummin pihviin. Salaatti on mulle yleisesti lisuke, ei kokoruoka. Paitsi jos siinä on mukana myös vaikka kinkkua tai kanaa, ja mielellään kunnon kastike.

Jos tekee mieli makeaa, ostan sitä missä on rehellistä sokeria. Sokerittomat, teolliset makeutusaineet maistuu mun mielestä kaikesta läpi, ja pahalle.

Mutta mä en kyllä kyttää mitä naapurit, läskit tai laiheliinit, ostoskärryihinsä kerää. Mulla on riittävästi tekemistä siinä omassa ostoslistassani, ja siinä että pääsen kaupasta mahd.pian uloskin.

Minkälainen ihminen ylipäätään kyttää tuntemattomien kanssashoppailijoiden tai kavereiden/tuttujen syömisiä ja ostamisia ja tekee sen perusteella jotain päätelmiä?

Mä en ymmärrä miks tästä pitää edes väitellä. Toiset syö laittia ja toiset mahdollisimman rasvaista. Molemmilla tavoilla saadaan aikaan lihavia ja laihoja ihmisiä, kumpikaan keino ei ole idioottivarma.

[QUOTE="sondersson";22880627]Mä ajattelen että vain tyhmät ja tietämättömät ihmiset ostaa kevyttuotteita, koosta riippumatta.
Ja erityisen tyhmät syöttää niitä myös lapsilleen :([/QUOTE]

Ai jaa. Äitini on kyllä terkkari. Ja minäkin parikymppinen sairas paksukainen, lapsesta asti kevyttuotteita syönyt, painoindeksi 19 ja rasvaprosentti samoin :)

[QUOTE="sondersson";22880814]mitä sitten? Ei sun äitisi ammatti ja sun painoindeksis sun muut tee lisäaineista ja transrasvoista yhtään terveellisempiä. Sitä paitsi terkkarithan näissä on just pahimpia.[/QUOTE]

No ainakaan ei olla lihavia, vaikka täältä saa jatkuvasti lukea, miten laittituotteet lihottaa ja tyhmät läskit niitä vaan puputtaa. Ja minäkin koko pienen ikäni niitä olen syönyt.

En tunne yhtä ainutta hoikkaa ja tervettä karppaajaa tai voinmättäjää...

Itse pysyn hoikkana ja terveenä ihan tavallisella hiilaripitoisella ruokavaliolla, paljon kasviksia, rasvaakin jonkun verran, muttei eläinrasvoja ollenkaan. Käytän öljyjä ja margariinia, myös kevyttuotteita joskus.

Tuntemistani hoikista ihmisistä osa syö superterveellisesti, osa superepäterveellisesti. Joskin jälkimmäisillä iän myötä tämä alkaa kyllä näkyä sitten jossain kuitenkin, jos ei painossa.

Mut ei kukaan laihdu eikä lihoa jollain kevyttuotteella. Kyllä se muu ruokavalio on mikä ratkaisee. Lightlimsa hampurilaisaterian kera nautittuna ei ole enää kevyttä...

Suomessa myytävissä margariineissa ei muuten ole transrasvoja yhtään sen enempää kuin voissakaan. Suomalaisista tuotteista niitä on lähinnä jossain kekseissä ja naksuissa...

Yhteistyössä