Kumman näistä ajattelet olevan normaalipainoisen lounas ja kumman ylipainoisen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mietiskelijä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mietiskelijä"

Vieras
Lounas 1. Syödään n. tunnin sisällä ennen ruokailua lähes pussillinen karkkia. Ruokailussa otetaan lautaselle ehkä 5 ruokalusikallista pääruokaa ja pari vesimelonin palaa. Juomana rasvaton maito.

Lounas 2. Ennen ruokailua on syöty vain aamupalaksi ruisleipä levitteellä, leikkeleellä, kurkulla ja juustolla, juomana pieni trip. Lounaalla pääruokaa otetaan ihan normaaliannos, lisäksi vihreää salaattia, paprikaa ja riisisalaattia (hemapa, kalkkuna, riisi ja suolakurkku ). Juomana pelkkää vettä.

Mitä luulette kumpi on kumman lounas? Normaalipainoisella siis painoindeksi varmaan luokkaa 21 kun taas toisella on ylipainoa ainakin 30kg.

mulla painoindeksi 17,5 eilen syöty aamulla yksi karjalanpiirakka, lounaaks hesen falafelateria, ja päivälliseksi marjapiirakkaa, muutama isopala ja akhvia, iltapalaksi kaksi karjalanpiirakkaa ja puolipurkki ben ja jerrysiä..
Eli ei ne herkut aina lihota..

Ruuan terveellisyyshän ei ylipainosta kerro, vaan se paljonko kaloreita tulee. Jos syö pelkkää karkkia mutta vähemmän kuin kuluttaa, niin eihän sillä liho. Eri asia sitten iskeekö keripukki. Mutta miksi ihmeessä kukaan aikuinen, varsinkaan laihduttaja, joisi aamulla jotain pillimehua?

No mä syön aamupalan 1. tapaan ja pääruuan 2. tapaan ja painoindeksi 21. Illalla vielä herkkuja ja runsas iltapala, esim. eilen jauhelihapihvejä ja lohkoperunoita iso lautasellinen, suklaapirtelö ja puolen litran jukurttijuoma, pari piparia, puoli pussia m&m karkkeja..

[QUOTE="Jenis";22664052]Ruuan terveellisyyshän ei ylipainosta kerro, vaan se paljonko kaloreita tulee. Jos syö pelkkää karkkia mutta vähemmän kuin kuluttaa, niin eihän sillä liho. Eri asia sitten iskeekö keripukki. Mutta miksi ihmeessä kukaan aikuinen, varsinkaan laihduttaja, joisi aamulla jotain pillimehua?[/QUOTE]

Mikä tuossa pillimehussa nyt niin ihmeellistä on? Oliko missään muuten mainintaa, että onko ylipainoinen laihduttaja?

Pointtina tässä on nyt se, että ei se normaalipainoinen aina välttämättä syö terveellisesti. Tuo toinen lounas on mun lounas joka arkipäivä ja olen tuo ylipainoinen. Toinen vastaavasti syö sitten joka arkipäivä lähes samalla tavalla kuin tuossa ensimmäisessä kohdassa kerroin.

Toka ateria on sen ateria, joka kiinnittää huomiota ruokavalioonsa. Normaalipainoisella on enemmän varaa mässäillä, joten 1. ateria vois hyvin olla sen. Toisaalta jos se ylipainoinen on ylipainoinen itseaiheutetusti eikä välitä siitä, se 1. ateria vois ihan yhtä hyvin olla sen.

[QUOTE="a p";22664100]Mikä tuossa pillimehussa nyt niin ihmeellistä on? Oliko missään muuten mainintaa, että onko ylipainoinen laihduttaja?

Pointtina tässä on nyt se, että ei se normaalipainoinen aina välttämättä syö terveellisesti. Tuo toinen lounas on mun lounas joka arkipäivä ja olen tuo ylipainoinen. Toinen vastaavasti syö sitten joka arkipäivä lähes samalla tavalla kuin tuossa ensimmäisessä kohdassa kerroin.[/QUOTE]

Ei yllättäny. Tyypillistä tuo normipainoisten symisien
Mollaaminen tai vertailu. Ylipaino on ylipainoa söi norm.painoinen mitä tahansa.

[QUOTE="a p";22664100]
Pointtina tässä on nyt se, että ei se normaalipainoinen aina välttämättä syö terveellisesti. [/QUOTE]

Ei, ei todellakaan syö. Kuten joku jo mainitsikin, niin idea on tällaisessa tapauksessa ne kalorit, ei se miten terveellisesti syö. Oma lounaani on siis useimmiten töissä jokin leipä (esim. ruisleipä, jossa salaatti+juustosiivu+tomaatti) sekä suklaapatukka ja usein vielä jokin erikoiskahvi kuten Latte. Eli ei todellakaan terveellinen vaihtoehto tuo suklaapatukka ja Latte mutta vaikka syön suklaapatukan ja juon Latten päivässä en silti liho ja olen normaalipainoinen. (Aamupala+päivällinen on ihan normitapojen mukainen).

Ei yllättäny. Tyypillistä tuo normipainoisten symisien
Mollaaminen tai vertailu. Ylipaino on ylipainoa söi norm.painoinen mitä tahansa.

Mä en kyllä missään kohtaa mollannut vaan toin esille kaksi eri tapaa syödä ja esitin kysymyksen. Enkä ole ylipainoa kieltänyt missään, mutta ei tuo ensimmäinenkään tapa ole terveellinen ja sitä ei voi kukaan kieltää.

[QUOTE="Mietiskelijä";22664006]Lounas 1. Syödään n. tunnin sisällä ennen ruokailua lähes pussillinen karkkia. Ruokailussa otetaan lautaselle ehkä 5 ruokalusikallista pääruokaa ja pari vesimelonin palaa. Juomana rasvaton maito.

Lounas 2. Ennen ruokailua on syöty vain aamupalaksi ruisleipä levitteellä, leikkeleellä, kurkulla ja juustolla, juomana pieni trip. Lounaalla pääruokaa otetaan ihan normaaliannos, lisäksi vihreää salaattia, paprikaa ja riisisalaattia (hemapa, kalkkuna, riisi ja suolakurkku ). Juomana pelkkää vettä.

Mitä luulette kumpi on kumman lounas? Normaalipainoisella siis painoindeksi varmaan luokkaa 21 kun taas toisella on ylipainoa ainakin 30kg.[/QUOTE]

Mä syön ton ekan esimerkin mukaan ja olen normaalipainoinen.

Yhteistyössä