No toi ykkönen on ehdottomasti ylipainoisen ruokailu!
Mä joskus teininä pidin itseäni kovinkin lihavana ja söin paljon karkkia. Lämmintä ruokaa söin minimaalisen vähän, koska ajattelin että nimenomaan se lihottaa. Ja että syömällä vähän lämmintä ruokaa voin syödä enemmän herkkuja, kompensoidakseni energian saantia. Väärässä olin!
Ja sitten, valitettavasti kun katsoo mitä ylipainoiset ihmiset kaupasta ostavat... Paljon kevyttuotteita, rasvatonta ja sokeritonta, lisäaineita, aromivahventeita yms..
Mä uskon vakaasti, että kaikki lisäaineet ja rasvattomat tuotteet sekoittaa meidän oman aineenvaihdunnan pahasti ja lihominen on helpompaa.
Ja edelleenkin tapaan aikuisia ihmisiä, jotka herkuttelee paljon sipseillä ja karkeilla ja yrittää kompensoida sitä syömällä lämpimällä aterialla kevyttuotteita; ja ruokaa josta on poistettu luonnollisia aineita ja laitettu jotain keinotekoista tilalle. Mun maalaisjärki sanoo, että toi on pidemmän päälle erittäin epäterveellistä ja haitallista.
Ja kaikista kamalinta on, että toiset syöttää tuota ruokaa lapsilleen. Keinomakeutettuja limuja, rasvattomia tuotteita ja muuta lisäaine-skeidaa.