Kumman ostaisit 400-500e: Uudet talvirenkaat vai uuden tv:n?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "opiskelija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"opiskelija"

Vieras
Mulla on autossa kyllä nyt jo vuoden vanhat talvirenkaat missä on kaikki nastat tallessa. Olen ajellut parin kaverin autolla ja heidän renkaissaan on parempi pito kuin omissani. Kyllä nykyisetkin toimii, mutta ei "uskalla" ajaa ihan 120 mihinkään mutkaan.

Mulla on käytössä myös vielä vanhanaikainen kuvaputki tv ja oon miettiny sen päivittämistä tälle vuosituhannelle. Kaukosäädinkin on rikki, tv:tä hallitaan sen nappuloista.

Kun veronpalautukset tulee, rahaa on vaan toiseen. Kumpaan käyttäisit? Molemmat toimii, mutta parempaakin olisi tarjolla. Vai pitäiskö keksiä rahoille joku muu kohde?

[QUOTE="vieras";27417427]Paljonko olet ajanut renkailla? Onko ne pinnatut vai miksi ne olisi niin huonot, jos nastatkin tallella?[/QUOTE]

Olen varmaan ajanut niillä jotain 5-10 tuhannen luokkaa, ei pitäisi olla pinnatut ja näyttävätkin kuin uusilta.

Kuitenkin ne muutamat jotka on ajaneet autolla ne renkaat alla, ovat huomanneet saman kuin minä: ei vaan ole pitoa. Pari kertaa on ollut senteistä kiinni ettei olla törmätty mihinkään kun kaveri on ajanut samalla tyylillä kuin omaakin autoaan.

Renkaat oli halvimmat mitä hyllystä lähti (piti aluksi ostaa halvimmat nokialaiset, mutta liikkeellä ei ollut kun 3 rengasta tarjota, olisi pitänyt yks pitää kesärenkaana..) mutta koska ei niillä ollut myydä mulle asettamallani 300e hintarajalla muita rengassettejä, niin nuo lähti sitten mukaan.

No ei vuoden vanhoja renkaita kannata vaihtaa, jos nastatkin on paikallaan.
Ajotyylin muutos voisi olla paikallaan, lisää enemmän ajoturvallisuutta kuin yhdetkään renkaat.

Mitäs jos hankkisit telkkarin käytettynä? Ei ihan uusin malli ja muutama satku jää vielä talteen.
Telkkareita vaihdetaan nykyään kuin sukkia, ihan kelpo malleja saa myös käytettynä.

[QUOTE="aapee";27417467]Olen varmaan ajanut niillä jotain 5-10 tuhannen luokkaa, ei pitäisi olla pinnatut ja näyttävätkin kuin uusilta.

Kuitenkin ne muutamat jotka on ajaneet autolla ne renkaat alla, ovat huomanneet saman kuin minä: ei vaan ole pitoa. Pari kertaa on ollut senteistä kiinni ettei olla törmätty mihinkään kun kaveri on ajanut samalla tyylillä kuin omaakin autoaan.

Renkaat oli halvimmat mitä hyllystä lähti (piti aluksi ostaa halvimmat nokialaiset, mutta liikkeellä ei ollut kun 3 rengasta tarjota, olisi pitänyt yks pitää kesärenkaana..) mutta koska ei niillä ollut myydä mulle asettamallani 300e hintarajalla muita rengassettejä, niin nuo lähti sitten mukaan.[/QUOTE]

Käytetyt? Riippuu tietty koosta mutta kyllä ne tolla hinnalla lienee pinnatut jos uusina ostit.

[QUOTE="vieras";27417486]Höpön löpön. Sattuneesta syystä mulla nyt on just koneella hinnastoja auki :D. Esimerkiksi koossa 185/65 R15 GOODYEAR ULTRA GRIP ICE ARCTIC maksaa vajaa 400 e / kierros. Toi miehen autoon, mun autoon samaiset renkaat (215/55 R16) on 650 e.[/QUOTE]

Mulla on 225/45r17 rengastus..?

[QUOTE="vieras";27417501]Käytetyt? Riippuu tietty koosta mutta kyllä ne tolla hinnalla lienee pinnatut jos uusina ostit.[/QUOTE]

Koitetaan nyt 3 kerran laittaa viestiä kun kaksi edellistä meni spämmifiltteriin. Eli nykyiset renkaat taitaa olla gt radial merkkiset. En enää osta kyllä samanlaisia.

Niin ja mulle uudet renkaat on vähän halvempia kuin 15"-17" autoilijoille kun omassa autossa on vaan 13" renkaat.

Alkuperäinen kirjoittaja KääKKä de la KääKKä;27417516:
Turvaurakin on tärkeä tekijä. Sen voi mitata 2 euron kolikolla, sen hopeareunuksen pitäisi jäädä sen uran sisään jos se näkyy renkaat vaihtoon. P.s. mutkaan ei ajeta 120 km/h, se on moottoritie vauhti.

Tiedän, ja noissa renkaissa on urakin. Mut ne ei vaan pure asfalttiin. Jopa ne vanhat lähes nastattomat renkaat oli pitävyydeltään paremmat kuin nykyiset.

Ja en nyt ihan 120 ajele, mutta 80km/h vauhdissa on jo turvaton olo. Satasta noilla renkailla en ajaisi vaikka maksettaisiin.

Yhteistyössä