Kumman tekisit 36v naisena?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

ja

Vieras
Niin työtön,ilman ammattia oleva 36v nainen kyselee tekisitkö toisen lapsen vai alkaisit opiskelemaan.Ensimmäinen lapsi 1v vanha ja yhtäaikaa ei voi molempia tehdä.

Toisen lapsen. Mutta miksipä ei voisi aloittaa myös opiskelut? Olisihan tuossa hyvää aikaa aloittaa opiskelut yritys- ja odotusaikana. Opinnot saa aina laittaa odottamaan kun vauva syntyy. Eli sinällään ei tarvitse valita joko-tai.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä taas kallistun sen opiskelun puolelle enemmän.En halua ilman ammattia olla koko ajan kotiäitinä.

No mene sitten opiskelemaan mutta suna tekisin sen lapsen. Itse olen 37v ja jos lapsia vielä meinaan saada, niin se tapahtuu pian tai ei ollenkaan. Meillä on 4v ja 1,6v että jos kolmas tulee niin ihan perään, ikä tulee vastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ollut työtön ja kotiäiti suurimman osan elämääni.Hoitanut ed-avioliitosta olevaa 14v lasta ja nyt pienempää.Sit joskus jotain työllistämistukipätkiä ollut.

Mielenkiintoista, että ensimmäisessä viestissä kirjoitat, että "Ensimmäinen lapsi 1v vanha".
No, haluatko vielä toisen lapsen tämän miehen kanssa, jonka kanssa nyt olet?

Ed-avioliitosta oleva lapsi ei asu mun luona.Siksi tavallaan ensimmäinen,haluaisin toisen lapsen mutta opiskelujen ja lasten yhteensovittaminen ei onnistuisi mies ei kovin lastenhoitoon osallistuvaa sorttia ole.

Pistitpä hankalan. Ihmettelin jo vähän miten ei mitään koulutusta tai ammattia, mutta tuo 14vee muuttaa mielestäni vähän jo suunnitelmia. Tossa tilanteessa minä luultavasti tyytyisin kahteen lapseen.

Jos vahvasti kuitenkin uutta haluat, niin sit se on laitettava vireille. Periaatteessa voisit tietysti opiskella samalla, mutta käytännössä kuitenkin kannattaa heti valmistumisen jälkeen olla valmis niitä töitä hakemaan. Itse tein sen virheen, että valmistuin ensin ja heti perään lapsi. Nyt ei töitä tahdo saada... Ikää mulla 33.

Yhteistyössä